Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 50
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Beogradski Danas
Povratak na članak

Žarko Puhovski: Sastanak na Brdu nije doživio ni uspjeh ni debakl

Sa stajališta međunarodnog prava, njegova neovisnost je nelegalna, ali s aspekta demokracije, kosovska neovisnost je legitimna, ocjenjuje Žarko Puhovski.

Komentari 80

OB
-obrisani-
08:59 23.03.2010.

23.03.2010. u 08:28h teran je napisao/la: kurcula, ono što je rekao Puhovski o Kosovu to je činjenica . Srbija je definitivno izgubila Kosovo . ____________________ Srbija nije izgubila Kosmet. Da jeste ne bi se amerikanci navlačili sa Srbijom oko Kosmeta,a, evo, već 11 godina, i sve lošije stoje! Ali nije Puhovski to rekao. tema njegovog lirskog izliva je sasvim drugačija. On kaže da je proglašenje Kosmetske nezavisnosti po međunarodnom pravu nelegitimno ali jeste demokratski legalno! To su strašne reči. On ovim, jednom jedinom izjavom, ruši sve za šta se dosad u životu zalagao. On propagira legalnost i kad je pravno nelegitimna. Ovome su bili skloni samo diktatori to jest samo oni koji je snagha ležala u oružju. Ili policijskoj sili. Ovako je nekako pravo, pravni sistem, tumačio i Josip Broz kad je govorio da se sudije ne trebaju držati prava kao pijan plota. On je ovim njima davao \"demokratsku legitimnost\" da svaki slučaj, ponaosob, presude po \"vlastitoj savesti\", a ne po slovu zakona. A to kakva će im biti savest pobrinuće se SKJ čiji članovi su obavezni da budu. Eto, na istom je koloseku Puhovski. On kaže da sama činjenica da je neka grupa izrazila neku želju, iako je to po međunarodnom pravu nelegalno, jeste legitimno! A što reče milojica u jednom pređašnjem prilogu demokratska legitimnost je uslovljena kako voljom većine tako i poštovanjem zakonske legalnosti i ako se bilo koji od ova dva elementa oduzme više nema govora o demokratskoj legitimnosti. Možda je nekom potreban primer za ovo? Evo, za one sa jeftinijim ulaznicama: lako je zamisliti da većina, potpuno demokratski, na nekom fudbalskom meču može da odluči da nekog linčuju. Međutm, njihova demokratska odluka neće imat i demokratsku legitimnost jer će joj nedostajati drugi element a to je zakonska legalnost.

VL
BE
besliciv
15:09 22.03.2010.

LOL...srbi misle da su albanci na kosovu spakirali kofere i cekaju da vide sta ce sud reci (iako je presuda neobavezna) pa da begaju ili ne ! Logicno , svak sudi po sebi !

VL
TC
tigar-cro
19:15 22.03.2010.

Ha, slažem se da Srbija, vječito, nastoji biti nekakav \"lider\", pa.....na kraju.....\"popuši\" i, \"puši\"!! Od silnog \"liderstva, \"debelo\".....\"gledaju u leđa\", Hrvatskoj i Sloveniji!!!! Jbg.....nije lako biti.....\"lider\"....:-))

VL
TC
tigar-cro
19:33 22.03.2010.

h kurcula,, jooojjj.....sjetih se da ste....\"nebeski narod\", pa, kao takvi i....\"imperijalisti\"!!! Ma, ti, Mađari su \"miševi\" za \"nebeski\" narod koji je, SVE ratove izgubio a, od silne \"imperije\", još uvijek, živi u 19-om stoljeću.....:-))

VL
BE
besliciv
19:36 22.03.2010.

@kurcula\" Srbi su imperijalan narod.\" ---------------------------------- hahaha KRIVO lideru! ...srbi su bi htjeli biti imperijalan narod ali im fali inteligenta&muda za tako nesto.....naime ne osvaja se begajuci pred protivnikom vec u suprotnom smjeru !

VL
OB
-obrisani-
21:39 22.03.2010.

22.03.2010. u 19:36h plavomore je napisao/la: @kurcula\" Srbi su imperijalan narod.\" ---------------------------------- hahaha KRIVO lideru! ...srbi su bi htjeli biti imperijalan narod ali im fali inteligenta&muda za tako nesto.....naime ne osvaja se begajuci pred protivnikom vec u suprotnom smjeru ! ____________________________________________ Očigledno ne razumeš pojam imperije. Nije ovo mesto pogodno da ti ja sad razvijam ovde te teorije. Ovde se uglavnom služi kratkom dosetkom, poskočicom-doskočicom. Zato ću ti reći samo toliko da imperija ima svoju manifestaciju, u državno-pravnom smislu, u carevini, i predstavlja uvek (neko kaže i isključivo!) kulturnu imperijalnost. I zaista, sve imperije, to jest carevine, pokazuju izrazitu kulturnu imperijalnost koja najčešće pripada jednom narodu (ali ne mora, može biti i hibridna kultura više naroda koje imperija obuhvata). I kod Jugoslavije se takođe mogla jasno videti srpska imperijalnost u formi kulturne dominacije. Vidite, Slovenci su uvek imali u toj Jugoslaviji najveći društveni proizvod po glavi stanovnika, najveće plate, bili najveštiji trgovci, itd. itd., ali je Ljubljana uvek bila kulturna provincija Beogradu. I još gore, da bi nešto iz Ljubljane doseglo kulturni vrh moralo je uspeti u Beogradu. Ni Buldožer, a ni Leibach, nisu bili kulturni vrh dok ih Beograd nije tako ocenio. Slično je i sa Zagrebom. Zagreb je imao masu stvari koje su se smatrale najbolje u zemlji (Jugoslaviji) ali sve u kontekstu opštejugoslovenskom, što će reći preko Beograda. Ovo se najbolje vidi nakon raspada zemlje. Sve nove države mogu ekonomski da budu samostalne ali kulturno ne! Hrvatska je kulturno mrtva nakon osamostaljenja i u poslednjim godinama ponovo traži tesne kulturne veze sa Beogradom. U meri u kojoj ih je ostvarila u toj meri se i podigla iz mrtvih, što se kulture tiče.

VL
DE
delamarina
21:40 22.03.2010.

Zemlja rasturena,poruseni i sravnjeni gradovi ,unistena infrastruktura,o ljudskim zrtvama i invalidima da ne govorimo kao i o laznim braniteljima,Iz Posavine pobeglo oko 400000 ljudi, RS,pola Bosne srpsko ,u Bosni ima vas taman za mesnu zajednicu,Drinu gledate na razglednici,u Srbiji vass je sve manje ,sad jos da vam ukInemo osnovne skole,nije lose ,neprocenjivo ,mogli bi jos jedan krug.

VL
OB
-obrisani-
22:30 22.03.2010.

DEŽELAN Svaka čast! Tako kulturno, bez mane. Sve se radilo po ključu, a ključ je bio u SRBA. Sad se vidi sad se zna...Tko koliko vrijedi. Treba učiti linque straniere, da može breda razumeš Deželana.

VL
OJ
Ojhaa
10:27 22.03.2010.

Uglavnom se slažem sa tekstom članka. Zašto bi tu neminovno trebala postojat priča o uspjehu ili debalku? To je jednostavno priča o običnom vlaku koji je došao na stanicu, neki su se popeli, neki nisu, kako je kome odgovaralo, vlak ide dalje..... i nikome ništa.

VL
OB
-obrisani-
10:54 22.03.2010.

Hahahahahaaaaa,koje zaludjivanje!Istina uvek ima dva kraja.I neuki citalac bi se mogao upecati na ovaj komentar.Ako je baza kriva ni kuca nece valjati.Predpostavljam da je ovo naruceni tekst,za lizanje rana oko neuspeha sastanka.Jer argumenti koji se pominju nit su cvrsti niti bacaju svetlo na ovaj poraz Slo. i HRV. diplomatije!A zasto su se sastajali?Da bi se nesto dogovorili!Uspeh sastanka je kad se zadati dnevni red prodiskutuje,donesu zakljucci...Toga ja ne vidim,i sve ostalo je suplja forma!Reci da 90% stanovnistva je izabralo demokratiju je isto perfidan argument,koji ne drzi vodu.Zasto?To moze da se koristi kao argument na Balkanu,a u EU se stepen demokratije upravo meri odnosom prema manjinama.Greska u koracima?Ne,ovaj takozvani profesor koji prevrce filozofiju samo da bi nasao argumente za,a argumente protiv je zaboravio napisati.A to direktno i utice na kvalitet clanka....Pljuc za takozvanog profesora....pljuc za naruceni clanak...

VL
DU
Deleted user
11:05 22.03.2010.

Legitimno pravo Srbije je da ne priznaje Kosovo.isto tako,legitimno pravo drugih je da priznaju Kosovo.Ako Srbi nisu dosli,zasto bi to bio po definiciji neuspjeh? Bilo kakvi razgovori,debate,summit-i i slicno su samo pozitivan razvoj za regiju. Dok Tadic,Jeremic&co misle da se sunce vrti oko Beograda ostati ce u sjeni. Bilo bi im bolje da se kao nebeski narod konacno presele na zemlju i pocnu real politiku...vrijeme drmatora na Balkanu,supremacije,to je iza njih

VL
OB
-obrisani-
11:17 22.03.2010.

Savska,ako Srbija jasno kaze da se ne odrice Kosova,to je stvar Srbije.I to je realnost Srbije.Ako vi tu realnost ne postujete,sto cete moci ocekivati od Srbije?Nista,pa to ste i dobili.Moze ovaj placenik sa tekstom iznad mene da sere koliko hoce,ali realnost je drugacija.Ako je vama Kosovo bolji partner od Srbije-izvolite se sami posluziti.Srbija vam ne stoji na putu.I to je realnost!Od vas Srbija ne trazi savete i jasno vam kaze koji su Srpski uslovi,jer za Srbiju je vaznije pitanje Kosova nego vase filozofiranje.Pa valjda vam je to jasno!

VL
AU
autoritet
11:29 22.03.2010.

Koga briga kaj veli Puhovski? Pa taj je svojim svjedočenjem strpao kolege studente u jugokomunističke zatvore! Fujjj

VL
DA
daba
11:38 22.03.2010.

Prevode EU zakona je sanader pre dve godine u BG javno na TV priliko posete Srbiji obecao da ce dostaviti kao gest demokratske HR koja zeli dobre odnose sa SRB.Neznam sta bi?Ah da Sanader je Hrvat haha.

VL
Avatar vh1
vh1
11:40 22.03.2010.

EU je Srbiji namjenila 70 milijuna eura pomoći.....?????? Britney Spears je toliko zaradila za spot koji je radila za PEPSi COLU. Kako je lova relativna. Jedan spot možespasiti državu.

VL
OB
-obrisani-
11:41 22.03.2010.

daba.prevodi bili mamac za Tadica,hahahaha,misle kupiti ga za male pare...i jos kazu da smo nebeski narod,a oni cardak ni na nebu ni na zemlji...hehe

VL
NE
neni
11:41 22.03.2010.

Sastanak na Brdu uopće nije bitan nama u Hrvatskoj. I tak nam je sve jedno jel\' je on uspio ili nije. Hrvatska svoje odnose riješava bilateralno. Taj sastank je ionako isforsiran. A Hrvatskoj je još manje bitno jel\' je došao Tadić ili nije. A ponašanje i komentari Srba samo govore koliko oni daju važnosti tom sastaknu..jer da im je svejedno ..kaj bi toliko pisali i diskutirali..sami sebi daju važnost..koje uopće nemaju.

VL
OJ
Ojhaa
11:47 22.03.2010.

željko, meni uopče ne smeta što se Srbija nije pojavila ali mi smeta kad vi umišljate da ste time nešto pokazali, diplomatski odigrali na što upučuju one idiotske Jeremićeve izjave..... kao što rekoh vlak budučnosti ide dalje a vi ako vam paše možete još 100 godina stajat na peronu. Kraj krajeva vi gubite konkurentnu vrijednost, ne oni koji su na vlaku. Slažem se sa savskom, da je \'uspjeh\' konferencije več u tome što su se ljudi skupili i razgovarali o nečemu. Na svijetu je bilo bezbroj neuspješnih konferencija, neznam zbog čega bi sad ova trebala biti poseban debakl. Može biti još 5 \'neuspješnih\' konferencija da bi najzad došli do 6-te uspješne. Moja kritika organizatorima ide na koncept konferencije, nije baš jasno što se htjelo postiči, i na tajming. Ubrzo će slijedit ono u Sarajevu. Več prije samita dosta časopisnih komentatora reklo je da je to previše na brzinu urađeno što se takođe pokazalo točnim.

VL
DU
Deleted user
11:47 22.03.2010.

22.03.2010. u 11:17h zeljkonl je napisao/la: a. Flegin clanak uopce ne komentiram,to je za konzumente sitnog zuba b. vasu \'realnost\' in context Kosova ne ponijecem,to je vasa stvar. c. nerealna je vasa senzibilnost kad se radi o priznanju Kosova os strane RH,sto se mene tice bilo bi pametnije da to koplje lomite na ledjima USA,GB,FR i ostalih koji su vam tu kasu skuhali d. sto niste dosli,to je takodjer vasa stvar,ali ostajem pri tome da se varate ako mislite,mi ne idemo,a bez nas se nemoze na Balkanu..to je pubertetsko politicko ponasanje

VL
Avatar magic-man
magic-man
11:50 22.03.2010.

Bilo bi vrijeme da naši susjedi Srbi konačno shvate da nisu ni izdaleka toliko bitni kao što si to umišljaju.Bolje za njih i okolinu.

VL
« 1 2 3 4 »
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.