Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Zaboravite autocestu od Zagreba do Siska!

Zaustavlja se nova gradnja, a završit će se samo već započeta gradnja prema Pločama
17. lipnja 2013. u 07:49 0 komentara 1117 prikaza
autocesta
Foto: PIXSELL

Hrvatske autoceste zbog besparice odustale su od gradnje dionice Lekenik – Mošćenica na autocesti Zagreb – Sisak, a na koridoru Vc, takozvanoj Slavonici, dionica od Osijeka do Belog Manastira te dalje do mađarske granice bit će građena u profilu državne ceste, a ne autoceste. Tako je odlučeno na prošlotjednom sastanku ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaša Dončića s upravom HAC-a.

Bolja vremena

Državni graditelj autocesta, nakon što je već odustao od gradnje autoceste Dubrovnik – Doli i Podravskog ipsilona, zaustavio je gradnju već započetih autocesta A5 i A11. Jedino će dovršiti autocestu do Ploča. Autocesta Zagreb – Sisak, koja se godinama gradi, planira se, doduše, dovršiti, ali samo do Lekenika. Preostalih sedamnaest kilometara čekat će neka bolja vremena. Isto tako bolja vremena pričekat će i gradnja punog profila autoceste od Osijeka do mađarske granice. U HAC-u službeno odgovaraju da razmatraju moguće varijante gradnje preostalih dionica na koridoru Vc od kojih je jedna i smanjeni profil na dijelu dionice Most Drava – Beli Manastir – granica Republike Mađarske.

Problemi s mostom

– Taj bi se dio gradio u profilu državne ceste kao dio fazne gradnje buduće autoceste – navode u HAC-u. Kao glavni razlog odustajanja od punog profila navode nemogućnost osiguranja potrebnog novca za gradnju, a i prometa na toj dionici nema dovoljno za puni profil. Prema HAC-ovoj računici gradnja dionice Beli Manastir – Osijek u profilu državne ceste stajala bi 615,7 milijuna kuna, a puni profil na tome dijelu 1,02 milijardi kuna. Gradnja dionice Beli Manastir – Granica Republike Mađarske u profilu državne ceste stajala bi 154 milijuna kuna, a puni profil 340 milijuna kuna. No Hrvatske autoceste imaju problema i s ugovorenom gradnjom mosta Drava gradnja kojeg stoji 949 milijuna kuna jer je izvođač radova zatražio produljenje roka izgradnje koji je bio do siječnja 2014. godine. Kad je riječ o dionici od Lekenika do Siska u HAC-u kažu kako nisu odustali od njezine gradnje, ali da ona ovisi o mogućnosti osiguranja potrebnog novca. No ugovor za tu dionicu, potpisan je još 2009. godine, prije lokalnih izbora, i vrijedan otprilike 565 milijuna kuna vjerojatno će biti raskinut. U Hrvatskim autocestama službeno odgovaraju da će status tih ugovora biti razmatran nakon usvajanja programsko-planske dokumentacije za razdoblje od 2013. do 2016. godine. HAC trenutačno ima otprilike 27 milijardi kuna dugoročnih kreditnih obveza koje je nakupio od 2001. godine kad je počeo graditi autoceste. Dio tog duga država planira otplatiti monetizacijom, odnosno davanjem autocesta u koncesiju, a dio će morati pretvoriti u javni dug.

>>Grad Gospić mora HAC-u vratiti nezakonito uzetih 6,6 mil. kuna

 

Jasmin Krizmanić ipak neće biti savjetni

Jasmin Krizmanić ipak neće biti savjetnik uprave

Bivši predsjednik Uprave HAC-Održavanje i naplata cestarine Jasmin Krizmanić koji je s tog mjesta morao otići jer je izabran za načelnika općine Gornja Stubica ipak neće biti savjetnik uprave te tvrtke. Krizmanić je zadnji dan na čelu te tvrtke sam sebi stvorio savjetničko mjesto i dao si plaću od 15.000 kuna. Ministar Siniša Hajdaš Dončić smatra da je to neprihvatljivo. Isto tako neprihvatljivo mu je da direktori i predstojnici ureda koriste 24 sata dnevno službena vozila pa će im to zabraniti.

MOGUĆ RAZVOJ SREDOZEMNIH 'URAGANA'
AccuWeather objavio vremensku prognozu za jesen u Europi: Ovo bi mogla biti najgora suša u desetljećima
Kamo na more
Kamo na more
Ljeto bez dugoročnih planova: Idealna mjesta za brzi ljetni vikend s obitelji
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.