Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Vožnja vlakom od Zagreba do Beograda traje 7,5 sati, dvostruko dulje nego 1938.!

Predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske (SSH) Nenad Mrgan nedavno je upozorio na “katastrofalnu sigurnosnu situaciju u putničkom željezničkom prometu, koja nikada nije bila na nižem stupnju”
20. kolovoza 2015. u 09:25 39 komentara 5714 prikaza
željeznička pruga
Foto: Pixsell

Koliko je željeznička infrastruktura u lošem stanju dobro pokazuje primjer da od Zagreba do Beograda (412 kilometara) vožnja vlakom traje 7,5 sati iako je davne 1938. godine trajala upola manje, odnosno četiri sata, a da vožnja vlakom od Osijeka do Beograda traje nevjerojatnih četiri sata, piše Glas Slavonije. Riječ je o dionici koja je dio željezničkog paneuropskog transportnog koridora X što povezuje Salzburg i Ljubljanu sa Skopljem i Solunom. Cijelom dužinom je elektrificirana i u većem dijelu dvokolosiječna, izuzev dionice od Dugog Sela do Novske. Iako je 1983. na toj dionici hrvatski brzinski rekord za tračnična vozila od 181 km/h, o takvoj brzini se više i ne razmišlja  jer pruga, jednostavno, nije dovoljno kvalitetna da sigurnost putnika i strojovođe ne bi došla u pitanje, piše Glas Slavonije. 

Predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske (SSH) Nenad Mrgan nedavno je upozorio na “katastrofalnu sigurnosnu situaciju u putničkom željezničkom prometu, koja nikada nije bila na nižem stupnju”.

Mrgan je rekao kako ih posebno zabrinjava što se svakodnevno otkazuje velik broj vlakova, u lipnju ih je bilo čak 890.

– Uprava HŽ-Putničkog prijevoza, odnosno niži menadžment, zbog nedovoljnog broja strojovođa prisiljava one iz 200-300 kilometara udaljenih mjesta da dođu i preko noći počnu upravljati vlakovima, a da ne poznaju prilike na pruzi, a vlakovi često stoje i po četiri-pet sati dok se ne nađe strojovođa koji bi vlak doveo do odredišta – kaže on te upozorava da se krše odredbe Zakona o sigurnosti željezničkog prometa i europskih direktiva, a od strojovođa, između ostaloga, zahtijeva se da voze na prugama na kojima nikada nisu vozili, da upravljaju lokomotivama za koje nemaju važeći ispit, kao i da lažiraju vrijeme provedeno u vožnji.

– Doći će do stradavanja i ugrožavanja ljudskih života – kazao je Mrgan.

>> Holy: Vladi nije stalo da spasi Pružne građevine

ski
Veliki vodič kroz Nassfeld
Isprobajte lokalne specijalitete, zaplešite uz legendarnu Nenu i skijajte na 110 km besprijekornih staza
Grawe
PRIHVATI IZAZOV
Izazov za sve trkače koji žele pomoći drugima
  • Avatar Artoo Detoo
    Artoo Detoo:

    Nije li nama bitnije koliko traje put od Zagreba do Splita, ili do Osijeka ili do Rijeke. Kaj me briga za neke destinacije s istočne strane granice, van EU?

  • mikrogrizzly:

    U HŽ managera i tajnica k o kusih pasa, nije ni čudo da je sve skoro stalo kad se oni osobno vozikaju u Audijima na trošak firme, kožna sjedala i klimu lijepo uključe. Tko haje za putnike, strojovođe, stanje infrastrukture ... prikaži još! i ostale sitnice...

  • igorl:

    Mislim da je kriv Franjo Josip. Posto kad je gradio tu prugu jos u austrougarskoj nije planirao da traje 200 godina nego samo 100. Koji mulac.