Vojni analitičar: Mi smo država koja čuva svoje nebo samo danju
Vojni analitičar Jan Ivanjek smatra da bi se jako teško nabavilo 12 zrakoplova s tehnologijom i paketom obuke i logistike za 150 milijuna dolara. Ima prostora za kupnju Mirage zrakoplova
Komentari 84
Kako se postaje vojni analitičar? I ja bih to radio.
Gospodine Ivanjek spreman sam u svako doba sjesti s vama i malo vas educirati.Čuj, u susjedstvu nije u tijeku utrka u naoružavanju !!!! Pa gdje vi živite !? Srbija ima operativnih 14 MIG29,25 Orlova koji se ubrzano moderniziraju,24 G4 super galeb, školske zrakoplove....O PZO raketnim sustavima da i ne govorimo.Iz Kine im dolaze naoružane bespilotne letjelice a jučer su sa Kinezima zaključili i sporazum o nabavi inženjerijskih sredstava.Srbija proizvodi nova oklopna vozila, haubice, topove...Od Rusije je već dobila tenkove i oklopne transportere a šalju Lazanskog kao veleposlanika koji će imati veliku ulogu u daljem dogovaranju novih poslova !!! A GDJE SMO MI GOSPON " EKSPERTE" !!!? Što rade KGK, Plenković i Krstičević ? Za ovo što ( ne) rade trebaju odgovarati.
Za HV je kupnja izraelskih Baraka bila daleko najbolja i daleko najpovoljnija.Kako su nam SAD uvalili kajlu na tu kupovinu i to u zadnji čas,bilo bi najbolje da Hrvatska kupi te Miraže jer kojegod F16 da nam SAD ponude,bit će nam preskupi,Još ćemo mi žaliti za Baracima,koji su bili u boljem stanju,.nego je to u medijima od strane konkurencije prezentirano.
Možda bi bilo jeftinije pogledati što je novoga izbacio Microsoft u simulacijama pa pilotima kupiti malo bolja računala.
Svaki dan neki clanak kako srbi kupuju oruzje a mi kasnimo i moramo se naoruzati sto prije. Za nase neprijatelje ne trebamo zrakoplove, nego novi izborni zakon, politicku kulturu i učinkovito pravosuđe da se rijesimo unutrašnjih neprijatelja. Lako je za ove provokatore sa istoka.
Ovo dijete je u kratkoj karijeri vojnog analitičara istrabunjalo toliko nebuloza i proizvoljnih, neutemeljenih činjenica da je očito kako je kvalifikacije za inače ozbiljno i stručno zanimanje vojnog analitičara steklo odigravanjem cjelokupnih serijala MoH, CoD i franšize Battlefield. Tužno kako naša javnost olako pada na mediokritetske "stručnjake" bez pokrića...
Hrvatska treba jako i moderno zrakoplovstvo. Mi bi se j... a da nam ne uđe, stalno nekog nšto žicamo. Da nam nema amera i donacija nebi imali ništa. Puno bi lakše bilo da se prije dvadeset godina pokrenulo opremanje. Ali ne sprašile su se milijarde u brodogradilišta koje sada nemamo i đepove od istih onih koji sada kukaju i mole boga da se ne kupe avioni jer će za njih biti manje.
Članstvo u NATO savezu nije besplatno-traži ulaganja u vlastitu vojsku a ne šlepanje na tuđim leđima a s obzirom sa kakvim državama graničimo (Srbija i BiH) ulaganje u obranu je dugoročno itekako dobra investicija i prevencija protiv novih ratova a to što petokolonašima u RH jaka hrvatska vojska ne odgovara je već druga svima dobro poznata priča...
Ma gdje se to školovao taj vaš "vojni analitičar"?
Ako ne mozemo kupiti nove Grippene ili nove F-16, nemojmo onda kupovati nista. Nemojte vise zavlaciti ljude. Ako cuvamo nebo zbog zalutalih putnickih i privatnih aviona, onda nam podzvucni avioni ala tipa Galeb, Jasterb mogu sasvim dobro sluziti.
mozda vise ne vrijedi ona "neprijatelj nikada ne spava" pa nema smisla letati okolo iza 20:00 sati.
Nase nebo branimo samo danju jer na vecer idemo u krevet i spavamo!
Dok se Srbija naoružava za neke nove balkanske ratove, što Republika Hrvatska radi? Ništa ! Đuro zjapi prazan. Država se ne brani pješačkim naoružanjem, nego tenkovima, topovima, VBR-ovima i avionima.
Tko ima Jenkija za saveznika, a naročito za "partnera i prijatelja", neprijatelji mu nisu ni potrebni.
Sramota me sto sam Hrvat. Gadi mi se ova zemlja. To je moj neuspjeh vise nego iciji. Ajmo sad minusi.
kupiti suhoje i uživati. mi ćemo baciti pola milijarde dolara na avione čije će nas održavanje i troškovi 'prijateljstva' sa amerima učiiti doživotnom sirotinjom. gdje je tržišna ekonomija sad? gdje su principi da za svoj novac dobiješ najviše i najvrednije što možeš? ako to ne možemo izvesti, onda se prestanimo lagati i priznajmo da nemamo izbora, moramo kupiti to i to, i to će nas koštati tolko i tolko, jer 'oni' to prodaju za tolko i tolko. manimo se priče o sposobnostima, kvalitetama, ovome i onome. mi to moramo uzeti po cijenu koju su odredili drugi. nema tu više priče. spominjete silne milijarde koje se navodno zamrače u javnoj nabavi, namještanju poslova, usluga, a kad ono, najveće nabave javnim novcem idu direktnom pogodbom, a predmet nabave je određen tako detaljno da druge moguće ponuditelje odbaciš samo zato jer nisu nato članice... svašta. za svoj novac tražimo najbolje. ne kompromis. inače, prijatelji, saveznici, ne prisiljavaju jedni druge da surađuju samo međusobno. jer ostatak svijeta gleda i uči, napreduje.
A po noći nam susjedi kradu zračni prostor i napadaju svojim avionima!! Netko je platio ovaj članak.
E to je najvaznine, sve drugo je ok pa se bavite nocnim cuvanjem neba...
Ivanjek je promijenio barem 10 puta mišljenje u ovih zadnjih godinu dana. Sad je i Mirage dobar, ali ne spominje troškove održavanja i pričuvne dijelove, gore nego F.16. Naravno, Gripena ne smije ni spomenuti, jer mu gazda Krstičević nemre Gripena vidjeti niti nacrtanog. Samo srećom ovog puta nema više MORHovaca koji odlučuju.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Moramo biti potpuno objektivni, Brazil j te Miraže prodaoj firmi iz francuske (10 komada za mislim, 534 tisuće dolara, dokument na stranicama Brazilskog ratnog zrakoplovstva), dakle onaj koji ih sada prodaje zaradio bi 60 milijuna dolara. Drugo Francuski avioni su odlični, no iako je dio dokumentacije preveden na engleski, jako puno je na francuskom jeziku. U Hrvatskoj stručnog zrakoplovnog prevoditelja nemate, a u cijelim OS RH ako imate 10 ljudi koji čitaju i pišu Francuski, od toga u zrakoplovstvu možda par ljudi, valjda vidite problem.Prvi puta u HRZ, 2007. godine provedena je obuka za noćno letenje(naporima ljudstva Zb Pleso) za mlade pilote školovane u RH i uvođenje u trenažu starijih pilota. Tada i samo tada, HRZ je imalo pilote u trenaži za borbena djelovana, zapamtite dobro, danju i noću u povoljnim i složenim meteorološkim uvjetima na svim visinama. Nažalost nismo znali sačuvati te pilote odoše u Croatia Airlines, ili u mirovinu.Razlozi tome su: primjena pravilnika o napredovanju u službi prepisana od stranih pješačkih postrojbi, gdje je vojnik sa 40 godina prirodno star za trčanje sa 40 kg na leđima u napadu, ali takav mehaničar ili pilot u zrakoplovstvu su tek najbolji. Slijedeće je kadroviranje "po babu i stričevima"i partijskim knjižicama, a ne po rezultatima rada. Zadnji razlog, ali bitan, je bila sramotna plača pilota nadzvučnog borbenog aviona . Najmanji problem sada, što piloti ne lete noću su avioni, problem je nedostatak iskusnog, ali i mladog kadra