Voditelj projekta južnokorejskih zrakoplova: FA-50 stajao bi vas 30 milijuna dolara, upola manje od svih konkurenata
Gripen je puno skuplja i rizičnija varijanta u obuci pilota koji s Pilatusa PC-9 prelaze na mlazne zrakoplove
Komentari 51
CITAT : "Imajući u vidu trenutačne mogućnosti FA-50 u borbi, drži se da MiG-29 ima prednost u borbama izvan optičke vidljivosti. Ali, ako Hrvatska koristi veću flotu FA-50, moguće je ostvariti prednost." Dakle da bi se suprotstavili MiG-29, trebali bii imati tri puta više zrakoplova FA-50. A , moj žuti, koja ti je to matematika. Ajde proizvodi Pokemone i slične gluposti, ostavi se nas, dosta nam je i Ukrajine i tebe.
FA 50 je trenažni i lovački avion i služi u zapadnim armijama kao priprema za F 16. To je nedavno zvanično izrečeno i napisano. Trenutno je zbog cijene najkonkurentniji Gripen, čisto lovački avion, a mi trebamo lovačku avijaciju. Gripen ima vrlo dobre performanse i posve bi zadovoljio potrebe, a može se ravnopravno nositi s novim tipom moderniziranog MIG 29. FA 50 to ne može, čak Korejanci to priznaju javno. Čemu uopće dalja rasprava?!
Kakva je ovo glupost? Pa to je školsko borbeni zrakoplov i ne služi ničemu nego za obuku i borbu protiv neprijatelja koji nema neki razvijeni pzo sustav. Narko karteli recimo. MIG 29 ga pojede. Ja ne vjerujem što vi pišete.
Valjda čovik misli da ćemo kupit stotinjak tih školskih zrakoplova da bi se mogli nosit sa desetak Mig-29.
nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari... kaže se
Ovaj Koreanac nije nikaj puno bolji od Super Galeba GM. kaj ne bi pitali da nam susedi daju ili napraviju kojega. :)
Najvažnija stavka kod kupnje borbenih aviona je za one na vlasti da osiguraju sebi i "posrednicima" nešto gotovine. Kada bi se kvalitetno odigralo politički i diplomatski s obzirom na trenutnu situaciju u svijetu mi bi mogli birati hoćemo li besplatno američke ili ruske avione.
Hrvatskoj je potrebna ratna i mirndopska avijacija. Ukoliko imamo 20-30 istreniranih pilota na ovom TA-50 koji je zapravo gotovo jednak F-16 ali jeftiniji za odrzavanje i nabavu jer je napravljen u drzavi gdje je radna snaga 1/4 - 1/3 troska konkurentne americke onda nam mora biti jasno zasto je ovaj avion jeftiniji. Elektronika je to sto danas vodi zracne borbe a ne akrobacije nad publikom a TA-50 ima izraelsku elektroniku i "soft ware" u nekim aspektima cak superiorniju izvornoj americkoj. S istreniranim pilotima u slucaju "frke je lako dopremiti avione (f-16) iz Amerike ili of kud drugdje. Za redovno mirnodopsko letenje dva krila (8 aviona) je dovoljno a 12 -16 nije dovoljno u ozbiljnom ratu. Takoder postoji pojam "spremno za podici" aviona a to je postotak flote koji je uvijek spreman poletjeti a ostatak je u ciklusu odrzavanja. Ruska flota se moze "pohvaliti" da nikada nemoze podici vise of 40% flote pa to nece biti u stanju niti "komsije" a tih 6 + 3-4 MIG 29 I'm je dostatno - j e d i n o - za mirnodopsko nadgledanje vlastitog neba i eventualno treninge jer nemaju novaca za gorivo i potrosne djelove! Hrvatsko ratno zrakoplovstvo najprije mora osposobiti pilote! Zatim angazirati 5 penzioniranih "master sargent" vojnih mehanicara za F-16, i osposobiti radionice za remont F-16 (2-3 CNC glodalice pristojne kvalitete, dva sjedala kvalitetnih CAD/CAM, izuciti programiranje, i osposobiti tradicionalno sposobne majstore iz propale brodogradnje, pulski aerodrome idealna lokacija za treniranje letenja i remont aviona (F16) kojih ce biti mnogo na trzistu s uvodenjem F-35 u zracne snage mnogih europskih drzava. Siromasi kao mi ce zeljeti kupiti odlicne avione a trebat ce im netko za odrzavanje tih aviona pod jeftinijim uvjetima nego skupe europske zemlje ili Izrael ili USA. Evo kvalitetnih 50-60 radnih mjesta pa cemo si moci priustiti servis treninga letenja i odrzavanja za male siromasne drzave.
Hrvatska će kupiti ono što su Kolindi naredili u Americi. sve ostalo je mazanje očiju javnosti.
Ovdje komentiramo samo ponudu kupnje KA-50 aviona. _Nitko ne spominje drugi dio ponude o OFFSET poslovima na samom KA-50 avionu ali cijelom nizu drugih offset poslova iz oblasti trnsfera tehniologije ali i drugih offset poslova. Možda netko misli da nam ti i takvi offset poslovi netrebaju ili smo mi ti koji bi J. Koreji tebali ponuditi naš offset poslove. Iz ovakvog dila bi se pametnom strategijom moglo izroditi mnogo toga dobrog. i dobiti puno više nego iz istog dila sa nekim drugim avio proizvođačem
U ovome trenutku koriste ga ne samo Južna Koreja, nego i Filipini, Irak i Tajland...............
Ja se samo nadam da je ovaj napis VL koji je bliži desnijim vladama tek probni balon vlade da se vidi raspoloženje naroda prema opciji "održati zrakoplovstvo na minimalnoj vatri dok ne dođu vremena za nešto bolje", jer zrakoplov FA-50 nije nikakav odgovor na prijetnju od sofisticiranog MIG-a 29 nove generacije koji ima vrlo napredan radar, elektroniku, vektorski upravljani potisak i savršenu aerodinamiku. Spomenimo samo i to da u našem susjedstvu imamo Talijane koji će uskoro imati stealth zrakoplove sa supercruise opcijom i Mađare koji imaju Grippene. Zaista se nadam da je ovo samo probni balon vlade.
1. Hrvatska može koristiti zrakoplov za cijeli niz uloga. Za napredno usavršavanje pilota na nadzvučnim mlažnjacima, za uvođenje pilota u upravljanje borbenim zrakoplovima i, naravno, kao borbeni zrakoplov u slučaju ratnih operacija. Imajući sve to u vidu, to nije borbeni več školski zrakoplov. 2.Imajući u vidu trenutačne mogućnosti FA-50 u borbi, drži se da MiG-29 ima prednost u borbama izvan optičke vidljivosti. Ali, ako Hrvatska koristi veću flotu FA-50, moguće je ostvariti prednost. + Cijena FA-50 upola je manja od cijene njegovih konkurenata, ova kupovina nema nikakvog smisla... doslovno... sam sebe ovaj lik dovodi u kontradikciju i daje činjenice zašto ovo ne kupiti. 3. Znači idemo dalje, ili preko amera dogovor s izraelcima oko F16 ili kupiti 8 Rafalea iz Francuske...
Pitanje je kakve mi zrakoplove trebamo? Borbene ili patrolne? Jedna eskadrila borbenih zrakoplova je malo, a za više ni u snovima nemamo novca. Sadašnji MIgovi 21 nisu borbeni jer su prestari i služe isključivo za air police. Dakle, ključno pitanje za što nam treba zrakoplovstvo i koliko se možemo protegnuti?!
FA 50 je izvrstan trenažni zrakoplov za pripremu pilota za ozbiljne borbene zrakoplove ali nikako se ne može smatrati adekvatnim odgovorom na posljednju inačicu krajnje sofisticiranog MIG-a 29 sa vektorskim upravljanjem potiskom. U tom smislu na ponudi se vlada treba zahvaliti i ako već ne možemo kupiti višenamjenske zrakoplove višeg razreda kao što su Raphale i Eurofighter, onda je lovački Grippen NG sa supercruise mogućnošću najbolji odgovor na MIG 29 koji nema tu mogućnost a značajno je skuplji. Opciju starih F-16 je nužno odbaciti jer s njima ćemo vrlo skoro imati jednaku priču kao i sa MIG 21.
Gripen je najbolja opcija i najjeftinija jer se radi o novim zrakoplovima...
Ne bi ja taj zrakoplov apriore odbacio. Pa ni Gripen nije prodan u 50 zemalja.
Ništa ispod Gripena ne dolazi u obzir, jest da je duplo skuplji, al' vrijedi poput 3 južnokorejska. FA-50 je za suzbijanje štrajkova, demonstracija i gradjanskih nemira u vlastitoj zemlji, u balkanskim ratovima bi bio inferioran u odnosu na vazduhoplove Srbije i RS....,
S obzirom da je srbija i 1991 imala i Mig 29 kao i nekoliko stotina Mig-21,Orlova,Galeba,Fergusona,Zetora itd.. a Mi niti jednoga a dobili rat,dovoljno bi bilo nabaviti u Kauflandu nekoliko plastičnih Dronova i od takvog protivnika Europa bi bila sigurna.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Zašto ne nabavimo nove F-16 zrakoplove od Amerikanca? Za to čak imamo i love jer ako otpustimo sve one ljude iz onih 80 agencija koje su osnovane da se tamo zapošljavaju podobni iz HDZ i SDP imali bi za novee F-16 avione za njihovo naoružanje i obuku pilota. Ovi domoljubi neka se malo žrtvuju za Hrvatsku.