Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

'Vlakovi su nam sve sporiji, a infrastruktura za western filmove'

Za razliku od nas, druge zemlje razvijaju željeznicu, koriste je kao gospodarski i element za razvoj države, kaže Anka Mrak Taritaš
31. siječnja 2019. u 13:19 8 komentara 556 prikaza
10.01.2013., Osijek - Vlakovi i vagoni Hrvatskih zeljeznica.  Photo: Marko Mrkonjic/PIXSELL
Foto: Marko Mrkonjic/PIXSELL

Dok druge države razvijaju željeznicu, hrvatska stvara sve više gubitaka, vlakovi su nam sve sporiji i prevoze sve manje putnika, poručili su u četvrtak oporbeni zastupnici u saborskoj raspravi o novom zakonu o željeznici za koji HDZ vjeruje da je "korak" koji će pridonijeti povećanju konkurentnosti željezničkog prometa.

Željko Lenart neprimjeren istup 'Zašto u državnoj upravi nema seksa? Službenicima nije 'sjeo' vic HSS-ovca

Naša je željeznica kao iz vremena divljeg zapada, infrastruktura je dovoljno sačuvana za snimanje western filmova, ustvrdio je Miro Bulj (Most) navodeći da se od Splita do Osijeka brže dolazi biciklom, nego vlakom.

Za razliku od nas, druge zemlje razvijaju željeznicu, koriste je kao gospodarski i element za razvoj države, kaže Anka Mrak Taritaš (Glas). Željeznica nam sve sporije vozi, sve manje zna kuda vozi, sve više stvara gubitke, a to je i slika hrvatske Vlade, kaže Ivan Lovrinović (PH) koji ne polaže previše nade da će novi zakon to promijeniti.

Emil Daus (IDS) ističe da je stanje željeznice u Istri katastrofalno, da se ne koristi fenomen riječke luke, kao ni prednosti manjih istarskih luka. Modernazcija pruge donijela bi pozitivan pomak u turističkim dolascima, moderni vlakovi očuvali bi okoliš, kaže zastupnik, pa navodi kako sada vožnja vlakom Pula-Zagreb, kombinirana, s autobusom, traje minimalno devet sati.

Nikola Grmoja i Miro Bulj izmjene Zakona o privatizaciji Ine Oštre poruke Vladi: Ovo je neviđena pljačka, nemojte biti mađaroni

HŽ infarstruktra ne ide u privatizaciju

"Apsolutno nema nigdje govora da HŽ infrastruktura ide u privatizaciju, nigdje to nije bilo rečeno", odgovorila je državna tajnica u Ministarstvu mora i prometa Nikolina Brnjac SDP-ovu Alenu Prelecu na pitanje koji će se dio željezničke infarstrukture dati privatnicima – stajališta, kolodvori, pruga?

Reforma željezničkog sektora trebala bi građanima omogućiti da koriste njegove benefite, da željeznica bude kralježnica kopnenog prijevoza naslonjena na autobusni sustav, odgovorila je Brnjac na pitanje Božice Makar (HNS) planira li se nadogradnja u korištenju karata za vlak, odnosno autobus?

I dok oporba tvrdi da novim zakonom nećemo dobiti bolju željeznicu, HDZ-ovi zastupnici ga hvale, Ivan Šuker nada se da će biti početak restrukturiranja hrvatskih željeznica, jer su one, podsjeća, uz brodogradnju, bile najveći konzument državnih jamstava, 30-ak milijardi u proteklih 28 godina.

Nikola Grmoja Nastavak sukoba Novi video: Đakić Grmoji rekao da 'odj...', drugi zastupnik mu dobacio: 'Klošaru!'

Pero Ćosić uvjeren je da će se građani vratiti željeznici, zakon vidi kao korak za povećanje njene konkurentnosti, predlaže da se razmisli o osnivanju željezničkog hodlinga po uzoru na susjede.

Vlada koja je novi zakon predložila ističe da je njegov cilj potpuno usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije, i to s četvrtim željezničkim paketom, koji je predstavljen kroz dvije domene, tehnički i upravljački (tržišni) stup.

Glavni ciljevi tog paketa su uspostava jedinstvenog europskog željezničkog prostora i pojednostavljenje zakonodavnog okvira.

Jedna od značajki novog zakona je liberalizacija tržišta željezničkog prijevoza putnika.

>> Burna reakcija ministra Krstičevića na provokaciju SDP-ovca Vidovića

Kova d.o.o.
HRVATSKI PROIZVOD
Domaća tvrtka napravila samosterilizirajući kontejner koji efikasno čisti zrak od mikroorganizama poput bakterija i virusa
PBZ
#OSTAJEMDOMA
Vodič za biznis: online usluge koje će vam dati uvid u poslovanje u svakom trenutku
  • Deleted user:

    Ipak je malo bolje nego u Bangladeshu.

  • zlatnirat:

    Ni silni direktori, vozaju radje svoje ljubavnice u audiju ili bar bumweu, ne voze se tzv.-hz u koju nitko ne ulaze vec se samo podkradava, sustav od franje-josipa preuzet i krpaju samo svoje rupe u dzepovima, lopovim nikad dosta, a ... prikaži još! narod neka ceka bolje dane ali njih ni sledecih 30 godin nece bit dok punoglavci odlucuju...

  • igorl:

    Jedini spas za HZ je privatizacija. Barem koncesijska.