Naslovnica Vijesti Hrvatska

Posjetili smo gradilište novog terminala Zračne luke Franje Tuđmana

Terminal gradi i uređuje približno 800 radnika, svi su iz Hrvatske, paze na svaki detalj. Tehnički pregled očekuje se za dva mjeseca
10. lipnja 2016. u 20:11 34 komentara 4588 prikaza
Zračna luka Franje Tuđmana
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/6

Preko vijadukta smo se u kombiju dovezli na ulaz novog terminala Zračne luke Franje Tuđmana za odlaske. Druga nam je opcija bila da parkiramo automobil ispred terminala na jednom od 1100 parkirališnih mjesta pa se jednim od dvaju dizala ili pokretnim stubama popnemo na ulaz u terminal. Pročelje sa zemaljske strane terminala cijelo je u ogromnim staklenim plohama pa, kad uđete u zgradu i osvrnete se, vidite zelene krošnje stabala u blizini terminala. Ušli smo u prostranu dvoranu s 30 check-in šaltera koju obilježava unutrašnje krovište satkano od tisuća i tisuća metalnih šipki. Svaka je imala svoj broj i točno ih se po tim brojevima moralo spajati. Poput lego-kocaka. Sivi metalni krov protkan je i staklenim dijelovima koji poplave kad je nebo vedro.

Pregled putovnica i šoping

Popeli smo se stubama na polukat kako bismo prošli sigurnosnu kontrolu. Kontrola ručne prtljage kroz jedan od devet rendgena nije bila nimalo neugodna. Kroz stakleno pročelje sa zračne strane terminala, onako s uzvisine pruža se prekrasan pogled na Zagreb. Prošli smo sigurnosnu kontrolu i skrenuli lijevo kako bismo prošli kontrolu putovnica. Da putujemo unutar Hrvatske, skrenuli bismo desno na izlaze za domaće letove. Nakon što smo prošli kroz jedan od 12 prolaza za kontrolu putovnica, stubama smo se spustili na razinu gdje su izlazi za ukrcavanje u zrakoplove. Prije toga morali smo proći kroz šoping-zonu. Kad smo je prošli, opet smo došli na prostrani i prozračni dio terminala gdje su izlazi s onim pogledom na Zagreb koji nas je oduševio kad smo prolazili sigurnosnu kontrolu. Preko jednog od šest aviomostova za međunarodni promet ušli smo u zamišljeni zrakoplov i odletjeli u mislima. Tako će od ožujka 2017. izgledati dolazak putnika i njihovo ukrcavanje na zrakoplov kad bude pušten u promet novi terminal zagrebačkog aerodroma. Čak 99 posto radova na terminalu već je gotovo, a u to su se jučer uvjerili i Večernjakovi novinari koji su obišli tu metalnosivu i staklenu zgradu nalik svemirskom brodu.

Pripremni radovi na gradilištu novog terminala počeli su sredinom prosinca 2013., a sama gradnja terminala u svibnju 2014. U koncesionaru, Međunarodnoj zračnoj luci Zagreb (MZLZ), planirali su i imali obvezu radove dovršiti u roku tri godine, dakle u prosincu ove godine, no već sad u lipnju u tijeku su završni radovi na terminalu. Tehnički pregled očekuje se već za dva mjeseca.

Zračna luka Franje Tuđmana | Autor : Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL

Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL

Terminal gradi i uređuje približno 800 radnika, a pri tome se pazi na svaki detalj. Tako su radnici za našeg obilaska, primjerice, na dizalicama bojili unutarnju stranu krova, ali i svaku šipku koja je dio konstrukcije krovišta.

– Godinu dana radim na terminalu, prije sam radio i druge stvari poput zavarivanja, a sad bojim šipke. Bit će jako lijepo kad sve bude gotovo – kazao nam je Predrag Kokotović, radnik Zagreb-montaže. Inače, u MZLZ-u kažu da je gotovo sva operativa koja je radila i još uvijek radi na terminalu – hrvatska.

Na terminalu se trenutačno testira oprema i aerodromski sustav, u što smo se i sami uvjerili. Čak 36.000 testova bit će obavljeno prije otvaranja, od svake utičnice pa do složenih sustava poput sortirnice.

Mi smo zavirili i u sortirnicu prtljage. Čak je tri kilometara traka kojima će prtljaga biti ukrcavana i iskrcavana iz zrakoplova.

terminal pleso PRVI PREDSJEDNIK Vlada odlučila: Nova zračna luka u Zagrebu nosit će ime Franje Tuđmana zračna luka Split Zlatne koke Zračne luke lani zaradile čistih 137 milijuna kuna

Ante Andrić, nadzorni inženjer za aerodromsku opremu, kaže da je sortirnica srce svake zračne luke, a da je ova na novom terminalu najmodernija u svijetu. Dosad su takve sortirnice ugrađene svega na još desetak aerodroma.

Koliko je sati u koferu

– Sortirnica je potpuno automatizirana i gotovo da u njoj neće raditi nijedan čovjek. Rendgeni u milisekundi skeniraju što je u prtljazi i vidi se i do najsitnijeg detalja, pa i to koliko je sati ako je u prtljazi sat – objašnjava Andrić. Koferi bi inače u roku od 15 minuta trebali biti prebačeni iz aviona do jednog od tri karusela gdje se podiže prtljaga.

Za otvaranje novog terminala mora se dobro uvježbati cijelo osoblje zračne luke jer neće imati pravo na pogrešku. U planu je, naime, kad dođe taj dan u ožujku 2017. godine, da stari terminal zatvori vrata, a odmah sutradan sve letove i putnike preuzme novi terminal.

Opremljen za 3,5 milijuna putnika, check-in šaltera 30

Trenutačno je u novi terminal ugrađena oprema za kapacitet od 3,5 milijuna putnika, dok je kapacitet same zgrade pet milijuna putnika. Lani je zagrebački aerodrom opslužio oko 2,6 milijuna putnika. Tako je sad na novom terminalu 30 check-in šaltera, a ako za to bude potrebe, može ih se ugraditi još 30. Inače, na postojećem terminalu su 22 šaltera. U novi terminal su ugrađena tri karusela za prtljagu, a moguće je ugraditi još dva.

Šest aviomostova za međunarodne, dva za domaće letove

Novi terminal zagrebačkog aerodroma ima osam aviomostova po kojima će se putnici izravno iz zgrade ukrcavati u zrakoplove ili se izravno iz zrakoplova iskrcavati u zgradu. Za međunarodni promet predviđeno je šest aviomostova, dok će se za domaći promet se koristiti dva aviomosta. Postojeći terminal nema aviomostove pa se putnici do aviona i iz aviona prevoze autobusima.

Hrvatski Telekom i Institut za razvoj i inovativnost mladih (IRIM)
Generacija NOW
Pobjednički tim natječaja Hrvatskog Telekoma i IRIM-a: „Definirali smo i napravili svoj standard IT učionice – onakav kakav kod nas još ne postoji“

A1 izdvaja za Vas

  • pozornik66:

    Super, Hrvatska napreduje u svakom pogledu. U ovih 25 godina je izrasla u modernu i razvijenu državu, još malo da se ekonomija poboljša sve će bit dobro

  • hellen3353:

    ma kakve lego kockice? To su kockice Hrvatske Sahovnice! BRAVO!

  • Deleted user:

    Kako ce neki kmečati kada im pilot kaze gdje slijeću