Veliki kineski trgovački lanac prisiljen se ispričati nakon što je jedna od njegovih trgovina male veličine odjeće klasificirala kao “lijepe”, a velike kao “loše”. Znakovi unutar supermarketa RT-Mart prikazivali su tablicu veličina s malim do srednjim veličinama opisane kao “tanke” i “lijepe”, a veće veličine kao “ružne” i “užasne”.
Primijetila ih je jedna mušterija koja ih je fotografirala i podijelila na društvenim mrežama, dodajući komentar: „Bila sam šokirana kad sam danas vidio ovu tablicu veličina na RT-Martu. Jesam li potpuno “loša”? Objava je brzo postala viralna, povlačeći optužbe za sramoćenje punijih žena i diskriminaciju.
– To nije samo nepoštivanje žena već i krajnje vulgarno – napisao je jedan od korisnika društvenih mreža. Alibaba Group Holdings, kineski div za e-trgovinu u vlasništvu poslovnog čovjeka Jack Maa glavni je dioničar osramoćene tvrtke RT-Mart. RT-Mart uputio je ispriku zbog “neprimjerenih” oznaka, tvrdeći da su unutarnjim istragama utvrdili kako je to bio izolirani incident u samo jednoj trgovini. Rekli su i kako su znakovi uklonjeni te da se to neće ponoviti. “Iskreno se ispričavamo javnosti i prihvaćamo kritike “, stoji u izjavi RT-Marta koji je kineske građane zamolio i za oproštaj koji im, ipak, mnogi nisu dali.
Brojni su pak najavili kako će nastaviti bojkot kupnje u tom trgovačkom lancu uz sumnju u izoliran incident. “Tvrtke koje mogu raditi takve stvari trule su do kostiju”, napisao je jedan komentator, dok se drugi upitao što bi se s takvom tvrtkom dogodilo u Europi ili Americi i bi li tamo novčano kažnjena.