Naslovnica Vijesti Hrvatska

Ulaskom Slavonije na turističku scenu, raste cijena i Jadranu

Nažalost, ni mnogi Hrvati nikada nisu turistički posjetili Slavoniju, a upravo bi oni trebali biti baza slavonskog turizma, pozivaju domaće goste turistički znalci
01. listopada 2019. u 08:20 0 komentara 985 prikaza
Osijek, ilustracija
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Nekoliko milijuna kuna, koliko 1.500 sudionika Dana turizma svakog listopada ostavi u nekom gradu na Jadranu, prvi puta će inkasirati slavonski domaćini.

Vir - Konferencija Turizam i urbanizam sezonski turizam Moramo razvijati poslovni, ali i zdravstveni i gastroturizam

Oko tradicionalnog skupa turističke branše, koji će se u Slavoniji održati 2. do 5. listopada, vlada veliko uzbuđenje. Istina, kako se Dani bliže, sve je manje sumnjičavih hoće li Slavonci, bez velikih, komfornih hotela i rutiniranih domaćina kakvi su na Jadranu, znati ugoditi turističke profesionalce, Sad je fokus na pitanju može li korist biti veća od tih nekoliko milijuna kuna i prostrijeti se i na jadranski turizam.

- Defintivno, otvaranjem unutrašnjosti, raste vrijednost i obali. Nešto slično kao što se dogodilo u Istri. Samo su rijetki prije dvadesetak godina vjerovali da ima gostiju koji bi htjeli u sela u unutrašnjosti. Istina, Slavonija nije blizu mora kao istarska unutrašnjost, ali ima rijeke, razne atrakcije i u trendu je. Stereotipi i masovnost više nisu ‘in’, svijet se okreće nedirnutoj prirodi, miru, čistoći... A sve to Slavonija ima. Slavonci imaju i urođenu gostoljubivost, a mislim da se probudila i želja za turizmom - kaže Selimir Ognjenović iz njemačkog turoperatora ID Riva Tours, koji pionirski, već drugu godinu, dovodi Nijemce i u Slavoniju.

Rode | Autor : Davor Javorovic/PIXSELL Foto: Davor Javorovic/PIXSELL

- Uostalom, uz lijevu obalu Drave i Dunava turizam cvate, zašto ne bi i uz desnu? Nerealno je, naravno, očekivati da Slavonija živi samo od turizma, ali on žitnici i vinskom podrumu Hrvatske može donijeti toliko potrebnu živost. Hrvatska je turistička velesile Mediterana i dobar je trenutak da pod tim brendom ponudimo još nešto. Uostalom, unutrašnjost Hrvatske može biti i odgovor na turističku prenapučenost s kojom se obala susreće - vjeruje Ognjenović i nada se da će nešto od toga (u)vidjeti i 1.500 turističkih radnika koji dolaze u Slavoniju.

O sezoni koja bi trajala cijelu godinu Razgovarali su Antonio Vučetić, Dragan Kovačević i Tonči Glavina panel o izazovima cjelogodišnjeg turizma Velika sredstva za avioprijevoz s Dalekog istoka

Direktorica Turističke zajednice našeg najjačeg turističkog brenda Dubrovnika Romana Vlašić, u to se već uvjerila.

- Bila sam lani na studijskom putovanju, oduševljena sam. Slavonija je prelijepa, ljudi gostoljubivi, sve izvorno. Samo da domaćini dobro isprezentiraju turističke sadržaje, da zadrže izvornost i da se osigura bolja dostupnost. Oko dostupnosti se i mi jako trudimo zbog produženja sezona, a ako mora brend poput Dubrovnika, morat će i Slavonija. Uvjerena sam da bi i mnogi naši gosti, kad bi postojale avio veze, rado s odmora na moru ‘skočili koji dan u Slavoniju - kaže direktorica TZ Dubrovnika.

Osijek, ilustracija | Autor : Davor Javorovic/PIXSELL Foto: Davor Javorovic/PIXSELL

Turističku budućnost te regije vidi i čelnik Udruge hrvatskih putničkih agencija Tomo Fain.

- Slavoniji samo treba da netko, sve županije zajedno ili možda s državne razine, raspiše međunarodni tender vrijedan, recimo, milijun kuna za dovođenje turista u Slavoniju. Možda bi se i neki od najvećih europskih turoepratora toga prihvatio. Računica bi mu mogla biti zanimljiva, a ima načina da se i po EU pravilima sufinancira dolaske. Ne može se samo čekati da gost dođe. To više ne prolazi ni na Jadranu - reći će Fain, koji se slaže da bi Dani turizma za Slavoniju mogli biti svojevrsna ulaznica u ozbiljnije turističke vode.

Konferencija Poslovnog dnevnika i Večernjeg lista KONFERENCIJA turizam i urbanizam Cappelli: Kada je dobro domaćinima, dobro je i turistima

U njima bi, prema vlasniku portala hrturizam.hr Goranu Rihelju koji se prvi kroz tekstove počeo zalagati da se Dani turizma održe u Slavoniji, masovnije ipak prvo trebali zaplivati domaći gosti.

- Slavonija ima veliki turistički potencijal i samo je pitanje vremena kada će se pretvoriti u kvalitetni resurs. Nažalost, ni mnogi Hrvati je nikada nisu posjetili, a upravo bi oni trebali biti turistička baza. Dani turizma su najbolja marketinška kampanja Slavonije u povijesti, idućih će dana cijeli turistički sektor vidjeti što ta regija može onuditia, vjerujte, mnogi će se ugodno iznenaditi. Sve to će sigurno potaknuti veći broj dolazaka - kaže Rihelj.

Valamar
Prilika za posao
Ovo je troje mladih koji rade u turizmu, evo zašto su zadovoljni i žele ostati u Hrvatskoj
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.