Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 4
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
SUDAR DVAJU VLAKOVA

U stravičnoj željezničkoj nesreći kod Kaštel Starog poginulo je 29 ljudi, a neki su spas ispod gomile željeza čekali satima

Željeznička nesreća
Foto: Večernji list
1/2
16.02.2024.
u 18:51

Teška željeznička nesreća, kakvu Dalmacija do tada nije pamtila, dogodila se na današnji dan, prije 58 godina, na pruzi Split-Zagreb, u blizini Kaštel Starog. Prizori na mjestu tragedije, u kojoj je poginulo 29, a ozlijeđeno 25 osoba, bili su stravični, a neki od preživjelih su spas iz čeličnih olupina vlakova čekali satima.

Tog je jutra, 16. veljače 1966., teretni vlak krenuo iz Splita. Nešto prije 9 sati stigao je u stanicu Sadine. S te je stanice odmah javljeno u Kaštel Stari da se putničko-teretna kompozicija može pustiti prema Sadinama. No, dok je strojovođa objašnjavao otpravniku vlakova da je lokomotiva u kvaru i da ne može nastaviti vožnju, situacija je iznenada izmakla kontroli.

Kompozicija teretnoga vlaka, od 18 vagona natovarenih ugljenom, stajala na pruzi nagiba 25 promila te se pokrenula, lagano krenuvši unatrag, a potom je naglo počela ubrzavati. Strojovođa je ipak uspio uskočiti u lokomotivu, no i unatoč svim pokušajima, nije uspio zaustaviti teretni vlak koji je sve brže jurio nizbrdicom. Pri brzini od 75 kilometara na sat, u 8 i 20, u blizini Kaštel Starog došlo je do stravičnog sudara s putničko teretnim vlakom, u kom je bilo 60 putnika. Drvo i željezo razletjeli su se na sve strane.

GALERIJA Vlak srušio kablove na Samoborskoj cesti u Zagrebu

Željeznička nesreća
1/8

Na mjesto teške nesreće prve su stigle ekipe iz Splita, Trogira, Kaštela i Divulja, ali i brojni građani Splita i Kaštela. Spasioci su aparatima rezali limove, sjekirama uklanjali drvene klupe, a dramatično spašavanje preživjelih i vađenje tijela poginulih iz smrskanih vagona dodatno je otežavao i plamen. Spas je najduže čekala mlada liječnica, Katica Boban, koja je više od sedam sati dozivala pomoć. Ispod gomile željeza i drveta, iz smrskanog je vagona izvučena tek u 15:30 sati te je otpremljena u splitsku bolnicu.

Oko 17:00 sati, kada su ekipe konačno uspjele ukloniti teške čelične limove, na vidjelo su izbili pravi razmjeri katastrofe, tijela 19 poginulih ležala su jedno preko drugog. Broj smrtno stradalih se u konačnici popeo na 29, šest osoba je zadobilo po život opasne ozlijede, a 18 ih je bilo teško ozlijeđeno.

Isprobajte arhivu Večernjeg lista

Vremenski stroj još nismo izumili, ali zato vrlo sličnu funkciju ima naša digitalna arhiva. Povijest Hrvatske i svijeta na jednom mjestu. U našoj bogatoj arhivi sva su novinska izdanja. Pogledajte što se dogodilo na vaš rođendan, kako je Zagreb izgledao prije...zabavite se i educirajte klikom ovdje: https://arhiva.vecernji.hr/

U želji da pomognu preživjelima oko 200 Splićana dalo je krv, a još ih je nekoliko stotina, do kasno u noć, ostalo pred bolnicom, za slučaj da zatrebaju dodatne količine krvi.

U sudaru vlakova nastala je i velika materijalna šteta - uništeno je 18 vagona teretnog vlaka, koji su bili natovareni ugljenom. U putničko-teretnom vlaku smrskana su dva putnička vagona, službeni vagon i još nekoliko teretnih vagona, koji su bili natovareni sumporom i salitrom. Raščišćavanje pruge trajalo je sve do 5 sati ujutro. Protiv strojovođe, njegovog pomoćnika i kočničara te obojice otpravnika vlakova pokrenut je tada krivični postupak te im je bio određen pritvor.

VIDEO Teretni vlak naletio na osobni automobil

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije