Trebamo li rafinerije? U Europi ih je u osam godina zatvoreno 11
Od 2005. do danas potražnja za naftnim derivatima opala je 15%, samo u Italiji od 2009. sektor rafinerija nafte izgubio je 6 milijardi eura
Komentari 33
Plenković kupuje INA-u samo da bi u Sisku dobio petstotinjak glasova na izborima. A poslije tko preživi... pričati će.
Vlada se sad prikazuje kao borac za Hrvatsku, te ce se i ovaj "slucaj" kao i mnogi prijasnji odraditi bez prave ekonomske, nacionalne i gospodarske strategije. Bitno je samo da se kupi, bez obzira na sve ostalo. Hrvatska ima bogom dan zemljopisni polozaj, da smo imali pametne strucnjake u vladi, i dobre stratege, danas su luke Rijeka i Ploce mogle biti jedne od najvecih na Mediteranu. U tu pricu bi se sasvim lijepo uklopila i nova, brza nizinska pruga do Madjarske i dalje do srednje Europe, pa i Ina sa svojim rafinerijama, pa i oni nesretni terminal za ukapljeni prirodni plin na otoku Krku. Naravno da ce se Ina kupiti, ili otkupiti nazad, kako kome koji termin bolje odgovara, ali na zalost, neke dugorocne koristi od toga nece biti.
Naravno da ne treba ni rafinerija u Sisku, a možda čak ne treba ni riječka. Ali ovaj narod voli slušati bajke, dok ismijava one koje govore istinu i proglašava ih izdajnicima.
............ne trebamo zatvarati rafinerije već političare.......
Bravo gosp. Silvije, sada se moze izraziti i sumnja da je cilj otkupa Molovih dionica sanacija Inine ili Ininih rafinerija na racun poreskih obveznika Hrvatske, a ne Mola.
Glas razuma konačno!
Kao da vlada pita ikoje strucnjake za misljenje. Nisu njihove pare, samo su njihove fix ideje
Normalno da netrebamo rafinerije, uvozimo naftu i prerađujemo tako da zagađujemo okoliš i proizvodimo naj skuplji benzin.
Slažem se, treba uložiti novac drugdje. Bolje bi bilo proizvoditi struju koja je budućnost i samim time ekološka postrojenja za proizvodnju struje su daleko isplativija i dugoročnija
Ne trebamo mi nista, samo pemzije adezejske.
Najveći proizvođač automobila u Europi, Njemačka, 2030 prestaje proizvoditi automobile na isključivo fosilna goriva. Kako S. Tomašević navodi, MOL je jednu rafineriju u Italiji, koju je platio 800 mio. €, pretvorio u skladište. A šta radimo mi? Iz političkog oportunizma želimo investirati u industrije, koje su passe! Žašto se neokrenuti novim tehnologijama proizvodnje struje, ako smo turistička zemlja? Zašto uz postojeće pumpe na cestama i autocestama ne napraviti el. stanice za brzo punjenje baterija, kao i service istih? Umjesto da napravimo iskorak, mi debatiramo o temama, koje za nekoliko godina neće imati nikakvog značaja.
Nevjerovatno je kako se agonija kadroviranja i uhljebljivačka politika dovođenja nekompetentnih kadrova nastavlja iako naša recentna povjest bjelodano pokazuje katastrofalne rezultate takve upravljačke prakse u državnom i javnom sektoru. Tu nema nevinih bez obzira na opcije koje su dolazile na vlast. Svi koji su bili na vlasti odgovorni su za posljedice u mjeri u kojoj su vremenski participirali u njoj. Jedina kompanija koju takva praksa nije uništila, unatoč najrigidnijim oblicima provođenja takvog kadroviranja u njoj (u Sanaderovo vrijeme, kad je kadrovirao njegov brat don Vinko iz Solina, to je dovedeno do apsurda), je - HEP. Razlog tome je "HEP Proizvodnja d.o.o." koja standardno ima cca 40% proizvodnje na vodnim resursima. Rijetke su zemlje koje imaju takvu strukturu u elektroenergetici. Dakle 40% u obnovljivim izvorima koje nam je namro Stvoritelj, a mi uvodimo poticaje koji su potpuno nepotrebni da bi stimulirali nasilničku politiku EU (čitaj Njemačke, Danske i Španjolske industrije) i politiku očuvanja njihovih radnih mjesta. I sada bi, umjesto da se poradi na kvaliteti upravljanja otvorenim natječajima za management, trebalo prodati četvrtinu te kompanije u skladu s dobro poznatom praksom kod privatizacije INA-e i otvoriti sličan proces otuđenja i raspada kompanije s prirodnim monopolom. U svemu tome niti riječi o tome što bi mi zapravo s INA-om koja je danas objektivno drugi po veličini maloprodajni lanac koji konkurira Konzumu. Temeljni kriterij za uspješno poslovanje rafinerije i u boljim vremenima za taj biznis je područje snabdjeanja radijusa minimano 500 km. Tu može nešto pomoći vlastita proizvodnja nafte, ali je to sve vrlo nategnuto i skopčano s nepostojećim vlastitim sredstvima za modernizaciju Rječke rafinerije. Dakle ostavimo se HEP-a kao spasa za INA-u i pomozimo mu da bar ne završi kao INA, ako mu već neznamo pomoći da postane regionalni elektroenergetski lider. A za INA-u, bojim se, više nema rješenja koje bi Hrvatskoj odgovaralo. Zato ga je bolje ostaviti MOL-u, kad ga već INA nije kupila kad je to mogla. A naša povjesna iskustva s Mađarima su gora od onih s Turcima i zato ne očekujmo ništa dobro s te strane, a na vratima nam je prelazak Splitske banke u vlasništvo OTP-a (čitaj MOL-a). Od pacte convente ovo je najbolja prilika Atilinim nasljednicima na ovim prostorima. Eli eli lama azavtani ...
Riječka (jako) možda, ona u Sisku ne.
normalno da tako velika država treba 3 rafinerije
Kad je referendum da se zaustavi ova ludost
Prodaja ''INA-e'' nekakvom MOL-u bia je samo igra da se pod paravanom ''poslovne tajne'' prekine sa istražnim radnjama razotkrivanja kriminala u bivšem SOUR-u Ina-Naftaplin do 2001 godine.
Jedna od svijetlih točaka dolaska MOL-a je puno parkiralište''službenih'' automobila koji su koristili tzv.šefovi od kojih su neki imali i tri službena auta u obitelji.
Sanirajmo INU da bi ''odabrana deca heroja'' mogli i dalje ''hapati''.
Javlja se kriza radnih mjesta, djeca elite izgleda nema volje ići u Njemačku sklapati autiće a izgleda da partijska knjižica nema ugleda u IBM ili Microsoftu.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
INU se nije smjelo prodati, kupovati sada istu po daleko visoj cijeni mogu napraviti oni koji nemaju pojma o obicnoj racunici.