Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 197
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Povratak na članak

Tisuće muslimana pridružile se iranskim zoroastrijancima u slavljenju vatre

Praznik Sadeh, na koji zoroastrijanci pale lomače u spomen otkrića vatre, ove godine su prvi put proslavili i iranski muslimani kao nacionalni simbol stare Perzije.

Komentari 23

OB
-obrisani-
18:01 01.02.2010.

neos, nisi u pravu. Zaratustrom se smatra drevnog iranskog proroka rodom iz Baktrije koji je živio još prije Mojsija i drugih najstarijih poznatih proroka, vjerojatno oko 14. stoljeća pr. Kr. Ipak, moguće je da je Zaratustra reformirao mazdaizam, koji vjerojatnono datira mnogo ranije.

VL
OB
-obrisani-
16:58 01.02.2010.

Da, da to veliko carstvo je ratovalo s Grcima. I uvijek izgubilo. Prvi put su jih Grci isprasili na Maratonu, drugi su put bili katastrofalno potuceni u pomorskoj bici kod Salamine, a treci put jih je pomnozio s nulom Aleksandar Makedonski ...

VL
BT
bili-tartuf
16:34 01.02.2010.

cévapcící....

VL
OB
-obrisani-
16:38 01.02.2010.

Lijepa vijest

VL
OB
-obrisani-
16:46 01.02.2010.

Inače, iranska nova godina (Nowruz) slavi se već tisućama godina i običaj se nije mijenjao čak ni nakon dolaska islama.

VL
OB
-obrisani-
16:46 01.02.2010.

Pridružuje im se i Zdravko Čolić sa hitom Goooooooriiii vatraaaaa umeđu namaaaaaaaaa!!!!

VL
OB
-obrisani-
16:52 01.02.2010.

Zanimljivo je to kako i naš hrvatski običaj preskakanja vatre (Ivanjskih krijesova) potječe upravo od zoroastrijske tradicije obilježavanja ljetne ravnodnevnice. Duduše, ne prakticiraju ga samo Iranci i Hrvati, već i baltičke zemlje, Portugalci, itd.

VL
OB
-obrisani-
17:11 01.02.2010.

sretni sizif = neobrazovana budala Grčko-perzijski ratovi započeli su Jonskim ustankom, kada su Atena i Eretrija pomagale Jonjane u Maloj Aziji, no Perzijanci su ih ubrzo porazili. Zatim Darije Veliki odlučuje kazniti ta dva polisa pa šalje satrape (pokrajinske namjesnike)e) Datisa i Artaferna koji pobjeđuju Eretriju, no bivaju poraženi kod Maratona. Zbog toga Darijev sin Kserkso šalje glavnu perzijsku vojsku protiv Atene, pa Perzijanci grade golemi pontonski most preko Dardanela gdje prelaze u Europu i napreduju preko Termopila do Atene koju razaraju zbog odmazde (Atena je tijekom ranijeg Jonskog ustanka napala perzijski Sard). Atenska mornarica jest zabilježila djelomičan uspjeh kod Salamine, no nakon 30 godina potučena je kod Cipra čime su završeni grčko-perzijski ratovi (potpisivanjem Kalijinog mira). Dakle, nema govora o porazu Perzijskog Carstva. Uostalom, Perzijanci su se i kasnije \"igrali\" s Grcima pomagajući prvo Spartu tijekom Peloponeskog rata, pa zatim Atenu tijekom Korinstkog rata. Aleksandra Makedonskog ne može se spominjati u kontekstu Grka jer je ondašnja Makedonija bila perzijski saveznik, i čitavo vrijeme neprijatelj Ateni i Sparti. Inače, više je Grka sudjelovalo u perzijskoj vojsci nego u makedonskoj, no Aleksandar je ipak uspio pobjediti kod Isa i Gaugamele ali treba uzeti u obzir kako je Perzija već tada bila u velikom padu zbog čestih pobuna koje su je iscrpile na svim frontovima.

VL
OB
-obrisani-
17:19 01.02.2010.

Inače, ovo farizejska budala Sretni Sizif trebala bi znati kako su upravo Perzijanci ti koji su spasili njegove židove iz babilonskog sužanjstva, zbog čega su židovi kao i ostali narodi bili u sastavu perzijske vojske. Tadašnji ahemenidski Iran bio je bez ikakve sumnje najmoćnija država ne samo tijekom 6.-4. stoljeća pr. Kr., već i u antičkoj povijesti općenito - teritorij carstva prostirao se preko tri kontinenta i objedinjavao je gotovo pola svjetske populacije, s čime se ne mogu mjeriti ni Rimsko Carstvo, ni Aleksandrova država, ni kinesko Han carstvo, ni maurijska Indija. Ostala iranska carstva (Medijsko, Partsko, Sasanidsko) iz tog razdoblja jesu bili supersile, no teško kako se mogu mjeriti s Ahemenidima. Parti i Sasanidi ipak su dobro isprašili Rimsko Carstvo tijekom višestoljetnih borbi pri čemu su stradali i brojni rimski vladari kao Marko Kras, Antonije, Valerijan, Julijan, itd.

VL
OB
-obrisani-
17:32 01.02.2010.

Da, da to veliko carstvo je ratovalo s Grcima. I uvijek izgubilo. Prvi put su Gilijata isparsili Grci, koji je bilo 10 (citaj deset) puta manje, na Maratonu. Drugi su put bili katastrofalno potuceni u pomorskoj bici kod Salamine, gdje je perzijska flota bila 5 (citaj pet) puta veca, a treci put jih je pomnozio s nulom, kad god je htio, Aleksandar Makedonski ... Izgleda, danas ce nekadasnju sicusnu ali junacku Grcku nadomjestiti danasnji izraelski David ...

VL
OB
-obrisani-
17:50 01.02.2010.

Ova budala sretni sizif očito se služi brojkama Herodota ili Plutarha koje moderni povjesničari kategorički odbacjuju. Na Maratonu je sudjelovalo 10.000 atenskih hoplita i 1000 Platejaca, dok je perzijskih (točnije: maloazijskih; Lidijci, Karijci, Frigijci) vojnika bilo 25.000, od kojih jee samo dio sudjelovao u bitci budući kako je Artafern podijelio vojsku (poglavito konjicu) i pokušao direktno napasti polis Atenu. Dakle, možemo govoriti o najviše dvostruko više Atenjana, kakvih 10?! Kod Salamine nije sudjelovala čitava perzijska mornarica (većina brodova služila je za opskrbu kopnenoj perzijskoj vojsci), a bilo ih je najviše 700 prema modernim procijenama (Briant, Dandamaev). Zbog geografskih čimbenika prolaza kod Salamine (par stotina metara širine) Perzijanci i da su htjeli nisu mogli koristiti sve brodove protiv Grka koji su imali 378 trirema. Dakle, može se govoriti opet o max. omjeru 1:2, a prema Herodotovoj listi gubitaka (Grci - 40, Perzijanci - 200) opet ispada kako su Perzijanci i nakon bitke imali veću flotu. Što se Aleksandra tiče, njega su Ariobarzan i besmrtnici kod Perzijskih vrata zadržali više od mjesec dana, pri čemu je poginulo oko pola makedonske vojske (doduše - pola od pola, jer dio je napredovao na sjeveru). Sizife, nemaš smisla za logičko rasuđivanje. Usput, jesu li Atenjani i Spartanci ikada prismrdjeli do Perzepolisa ili Suze, kao Perzijanci do Atene?

VL
OB
-obrisani-
17:50 01.02.2010.

Da, da to veliko carstvo je ratovalo s Grcima. I uvijek izgubilo. Prvi put su Golijata isprasili Grci (Apartanci) kojih je bilo 10 (citaj deset) puta manje, na Maratonu (Termopile) . Drugi su put bili katastrofalno potuceni u pomorskoj bici kod Salamine, gdje je perzijska flota bila 5 (citaj pet) puta veca, a treci put jih je pomnozio s nulom, kad god je htio, Aleksandar Makedonski ... Izgleda, danas ce nekadasnju sicusnu ali junacku Grcku nadomjestiti danasnji izraelski David ... Neki nikada ne nauce ili pak \"the hard way\" ...

VL
NE
neos
17:52 01.02.2010.

Pobožno promišljaj Svete plamenove vatre. To je rekao Zaratustra, no za znanje svima Zaratustra nije jedan čovijek, već Vrhovni svečenik religije. Nešto kao Papa, na početku ŽELJEZNOG doba ili KALIYUGE. Sada to razdoblje otkucava posljednje sekunde, pa je razumljivo da se Duh početka javlja još jednom prije nego zagrize svoj rep. Vječni sukob DOBRA I ZLA. Nema pobjednika jer dualnost je samo u očima nesavršenog promatraća, PROBUĐENI idu dalje, a oni drugi ? POBOŽNO PROMIŠLJAJ SVETE PLAMENOVE VATRE .

VL
OB
-obrisani-
17:55 01.02.2010.

Ne zaboravimo ni povijesnu činjenicu kako je upravo Kir Veliki, osnivač Perzijskog Carstva, spasio židove iz babilonijskog ropstva, vratio ih u Palestinu i obnovio im Drugi hram. Tako će i današnji Iran osloboditi Palestince iz izraelskog ropstva, vratiti cioniste tamoo gdje pripadaju (Ukrajina, Rusija, tko zna gdje već). Povijest se ponavlja!

VL
UK
Ugo Kajvez
21:47 01.02.2010.

Sizif potučen do koljena ... a pravi alfaman se ni neusudi javiti .. hehe ...

VL
LO
lolek
22:50 01.02.2010.

Ja sam iz ovog clanka shvatio da je s muslimanima bas divno zivjet, stoga se sutra selim u neku muslimansku zemlju.

VL
OB
-obrisani-
09:58 02.02.2010.

Da, da to veliko perzijsko carstvo je ratovalo s Grcima, s malom Grckom. I uvijek izgubilo. Prvi put su Golijata isprasili Grci (Spartanci) kojih je bilo 5 (citaj pet) puta manje, na Maratonu (Termopile). Drugi su put bili katastrofalno potucenii od lukavih Grka u pomorskoj bici kod Salamine, gdje je perzijska flota bila 10 (citaj dest) puta veca, a treci put jih je pomnozio s nulom, kad god je htio, Aleksandar Makedonski ... Izgleda, danas ce nekadasnju sicusnu ali junacku Grcku nadomjestiti danasnji izraelski David ... Neki nikada ne nauce ili pak \"the hard way\" ...

VL
OB
-obrisani-
15:38 02.02.2010.

Sizife, liječi svoje ŽIDOVSKE KOMPLEKSE inferiornosti negdje drugdje!

VL
OB
-obrisani-
15:38 02.02.2010.

sretni sizif = neobrazovana budala Grčko-perzijski ratovi započeli su Jonskim ustankom, kada su Atena i Eretrija pomagale Jonjane u Maloj Aziji, no Perzijanci su ih ubrzo porazili. Zatim Darije Veliki odlučuje kazniti ta dva polisa pa šalje satrape (pokrajinske namjesnike)) Datisa i Artaferna koji pobjeđuju Eretriju, no bivaju poraženi kod Maratona. Zbog toga Darijev sin Kserkso šalje glavnu perzijsku vojsku protiv Atene, pa Perzijanci grade golemi pontonski most preko Dardanela gdje prelaze u Europu i napreduju preko Termopila do Atene koju razaraju zbog odmazde (Atena je tijekom ranijeg Jonskog ustanka napala perzijski Sard). Atenska mornarica jest zabilježila djelomičan uspjeh kod Salamine, no nakon 30 godina potučena je kod Cipra čime su završeni grčko-perzijski ratovi (potpisivanjem Kalijinog mira). Dakle, nema govora o porazu Perzijskog Carstva. Uostalom, Perzijanci su se i kasnije \"igrali\" s Grcima pomagajući prvo Spartu tijekom Peloponeskog rata, pa zatim Atenu tijekom Korinstkog rata. Aleksandra Makedonskog ne može se spominjati u kontekstu Grka jer je ondašnja Makedonija bila perzijski saveznik, i čitavo vrijeme neprijatelj Ateni i Sparti. Inače, više je Grka sudjelovalo u perzijskoj vojsci nego u makedonskoj, no Aleksandar je ipak uspio pobjediti kod Isa i Gaugamele ali treba uzeti u obzir kako je Perzija već tada bila u velikom padu zbog čestih pobuna koje su je iscrpile na svim frontovima.

VL
OB
-obrisani-
15:39 02.02.2010.

Ova budala sretni sizif očito se služi brojkama Herodota ili Plutarha koje moderni povjesničari kategorički odbacjuju. Na Maratonu je sudjelovalo 10.000 atenskih hoplita i 1000 Platejaca, dok je perzijskih (točnije: maloazijskih; Lidijci, Karijci, Frigijci) vojnika bilo 25.000, od kojih je samo dio sudjelovao u bitci budući kako je Artafern podijelio vojsku (poglavito konjicu) i pokušao direktno napasti polis Atenu. Dakle, možemo govoriti o najviše dvostruko više Atenjana, kakvih 10?! Kod Salamine nije sudjelovala čitava perzijska mornarica (većina brodova služila je za opskrbu kopnenoj perzijskoj vojsci), a bilo ih je najviše 700 prema modernim procijenama (Briant, Dandamaev). Zbog geografskih čimbenika prolaza kod Salamine (par stotina metara širine) Perzijanci i da su htjeli nisu mogli koristiti sve brodove protiv Grka koji su imali 378 trirema. Dakle, može se govoriti opet o max. omjeru 1:2, a prema Herodotovoj listi gubitaka (Grci - 40, Perzijanci - 200) opet ispada kako su Perzijanci i nakon bitke imali veću flotu. Što se Aleksandra tiče, njega su Ariobarzan i besmrtnici kod Perzijskih vrata zadržali više od mjesec dana, pri čemu je poginulo oko pola makedonske vojske (doduše - pola od pola, jer dio je napredovao na sjeveru). Sizife, nemaš smisla za logičko rasuđivanje. Usput, jesu li Atenjani i Spartanci ikada prismrdjeli do Perzepolisa ili Suze, kao Perzijanci do Atene?

VL
« 1 2 »
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.