Stručnjak o zrakoplovnoj tragediji kod Slunja: 'Uzrok? Sve ukazuje na jedan problem...'
Milošević kaže da već godinama upozorava da bi bilo dobro nabaviti prijamnike koji bi pomogli u potrazi. Danas svaki avion ima odašiljač koji se aktivira u slučaju udara.
Komentari 9
Pilot se pogubio kada je vidio pred sobom zid oblaka. To se dešava ili zbog samouvjerene prepotencije kod iskusnijih pilota ili zbog teškog neznanja i nemara u pripremi leta kod vikend pilota. Naravno da je dobio sve letačke dozvole koje je tražio u pilotsoj školi. I avion je bio spreman za letenje prema pravilima letenja u vizualnim uvjetima. Ali svako pravilo letenja je sastavljeno od brojnih upozorenja gdje iza svake rečenice stoji neka avionska katastrofa. A katastrofa se može desiti i onima koji moraju to profesionalno odraditi. Pa tako najveća slovenska katastrofa je bila kada je putnički avion trebao sletjeti na brdoviti sredozemni otok a posada je napunila taj let s članovima svojih obitelji koji su se tijekom letenja prešetavali po putničkoj i pilotskoj kabini. A nije dobro pripremila samo letenje i udarili su u strmo brdo navodno zbog polukružnog skretanja pri slijetanju u krivom smjeru. Kod nadobudnih pilota, jer biti pilotom podiže ugled kod mladih djevojaka, je uvijek uzrok u neiskustvu, nedisciplini i "lako ćemo" što rezultira neodgovornom pripremom leta i odbijanju stučnih savjeta. I vojni piloti tako lete, nema vojnog zrakoplovstva gdje zbog nediscipline godišnje ne strada po koji ili više mlađahnih nositelja pilotskog znaka.
To je kao da jedrilicom od 6 metara uletiš u oluju. Mali sportski avioni su za letenje u idealnim uvjetima - sve ostalo je kocka.
Ako je loše vrijeme, a je, ne znam kud su krenuli, što su morali letjeti i riskirati bezveze.
Možda ga je oborio ruski projektil iz Ukrajine? A možda NLO?
Ja sam mislio da su ELT: (lokator odašiljač) obavezni u ovakvim avionima ali očigledno ili nisu kod nas ili gorska služba spašavanja nema opremu da locira taj uređaj na avionu koji se aktivira prilikom pada ili ateriranja zrakoplova. U "kolijevci zrakoplovstva" je obavezna stvar imati taj uređaj na ovakvom tipu aviona, naravno ispravan jer se pregledava od tehničara svakih 12 mjeseci.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Pa kao prvo bitna je informacija da li je pilot prijavio plan letenje u IFR ili VFR režimu. Ako jer prijavio VFR (visual flight rule) onda je za sve postupke odgovoran isključivo on sam. Kontrola letenja nema u tom slučajuju nikakav utjecaj na njegove odluke. Ako je prijvio IFR (instrumet flight rule) onda je trebao slušati upute kontrole letenja.