Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 138
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Najbolji u hrvatskom

'Sa srpskim jezikom susreli smo se tek u pravoslavnoj gimnaziji'

Aleksandar Medić, Đorđe Subotić, Siniša Nenadović - učenici koji su osvojili prvo mjesto na natjecanju iz hrvatskog jezika
Foto: Marin Tironi/PIXSELL
1/9
15.06.2019.
u 21:03

Učenici zagrebačke Pravoslavne gimnazije, najbolji u poznavanju hrvatskog jezika, otkrivaju da im je znanje prenijela prva ‘milijunašica’, profesorica Mira Bićanić

Na kviz-natjecanju koje organizira Gradska knjižnica Zagreb u poznavanju gradiva hrvatskog jezika, kako onoga koje su već učili tako i gradiva koje će na satu tek učiti iduće godine, najbolji su bili sedamnaestogodišnji Siniša Nenadović i Aleksandar Medić te 18-godišnji Đorđe Subotić, učenici trećeg razreda Srpske pravoslavne opće gimnazije “Kantakuzina Katarina Branković”.

Uspjeh koji su ostvarili u poznavanju gramatike hrvatskog jezika, hrvatske i svjetske književnosti te opće kulture na natjecanju kojem je cilj bio priprema za ispit državne mature, na koji ih je prijavila Tatjana Vodanović, odgojiteljica u učeničkom domu u kojem borave, ti mladi ljudi ne smatraju spektakularnim. To više ih iznenađuje pozornost medija. U Zagreb je na školovanje S. Nenadović stigao iz Daruvara, A. Medić iz Crne Gore, a Đ. Subotić iz Knina. Odlični su učenici, i to ne samo iz hrvatskog nego i prirodnih predmeta (biologija, kemija i geografija) te društvenih (povijest), iz kojih su sudjelovali na natjecanjima.

Aleksandar Medić, Đorđe Subotić, Siniša Nenadović - učenici koji su osvojili prvo mjesto na natjecanju iz hrvatskog jezika
1/9

Važna im je vjera

– Uspješan je onaj tko je zadovoljan sobom. Uspjeh je individualan i nisam ni sanjao da će naše natjecanje, za koje se nismo posebno pripremali, izazvati ovoliko pozornosti – kaže Đorđe Subotić. Uspjeh na natjecanju, kojem nije prethodilo bubanje činjenica i gradiva napamet, zahvaljuju nastavnici Miri Bićanić, široj javnosti poznatoj kao i prvoj pobjednici kviza “Milijunaš.”

– Naša profesorica ima bogato znanje i, kada predaje, uvijek nas suoči ili nas nauči nečem novom, a ne samo gradivu. Znanje koje imamo svakako možemo zahvaliti i njoj i načinu na koji predaje – kažu dečki, koji u školi uz hrvatski uče i srpski jezik. Sa srpskim jezikom susreli su se nakon dolaska u gimnaziju, za koju kažu da nije namijenjena samo pripadnicima srpske manjine već da je riječ o multikulturanoj školi.

A upisali su je iz nekoliko razloga – željeli su doći u Zagreb, grad koji pruža veće mogućnosti, ali i nastaviti se školovati u školi kojoj je osnivač Pravoslavna crkva – jer je svoj trojici važna vjera.

– Za gimnazijalca je važno da bude u središtu zbivanja, pritom mislim u središtu kulturnih, sportskih i umjetničkih zbivanja, a svime time Zagreb i te kako obiluje, za razliku od manjeg mjesta iz kojeg dolazim, Knina. Nisam požalio nimalo, uostalom ova škola nije ograničena samo na srpsku nacionalnu manjinu, ali učenika je malo i upravo je zbog toga atmosfera posve drugačija, rekao bih obiteljska – kaže Đorđe Subotić. Njegov prijatelj iz razreda, ali i cimer iz doma Siniša Nenadović, kaže da je njemu bilo bitno i to što je Crkva osnivač škole.

Dobar suživot

– Vjera je sastavni dio ličnosti i identiteta – kaže. Iako ih u sljedećoj godini tek očekuje ispit državne mature, već sada razmišljaju o svom putu na studij. Sinišu zanima pravo, Aleksandar razmišlja da postane liječnik, a Đorđe bi, barem zasad, htio upisati farmaceutski fakultet – i svi oni svoju budućnost žele nastaviti graditi u Zagrebu. Do sada nisu imali nikakvih neugodnih iskustava zbog svoje nacionalnosti, štoviše, kažu da su oduševljeni suživotom, a medijska prepucavanja na razini Hrvata i Srba, barem prema njihovom mišljenju, nemaju, kažu, uporište u stvarnosti.

– Realnost je posve drugačija, suživot jako dobar. Ljudi jednostavno nisu opterećeni nacionalnim identitetom – kažu ovi odlični učenici.

Iako se njihova škola razlikuje od ostalih i po činjenici da profesori imaju vremena i za individualni rad s učenikom, kažu, barem što se reforme tiče, ona bi u svim školama trebala biti koncipirana tako da profesori potiču izvrsnost učenika – motiviraju ga da u predmetima u kojima je dobar bude još bolji, ali ga ne forsiraju u predmetima za koje nema interes.

Pogledajte i video norijade na Bundeku:

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije