Uskoro će se srušiti čelični most na Dravi kod Koprivnice. Naime, radi se o starom željezničkom mostu koji više nije u uporabi jer je početkom prosinca prošle godine za promet vlakova otvoren novi most preko Drave kod Botova. Novi most, dug 300 metara, širok 10 metara i težak oko 4000 tona, povezuje hrvatsku desnu i mađarsku lijevu obalu rijeke, prenosi Danica.hr. Dio je projekta izgradnje drugog kolosijeka na pruzi od Križevaca i Koprivnice do mađarske granice, vrijednog oko 350 milijuna eura bez PDV-a, što ga čini skupljim od Pelješkog mosta.
Novi most koštao je oko 26 milijuna eura, dok se stari sada ruši, potvrdili su iz HŽ Infrastrukture. Postojale su ideje da se stari most pretvori u Muzej Drave, a prijedlog su osmislili umjetnik i arhitekt Antonio Grgić, bivši ravnatelj Muzeja Koprivnice Marijan Špoljar te povjesničar i profesor Hrvoje Petrić. Inicijativu su podržale županijske vlasti predvođene županom Darkom Korenom, a HŽ je u početku načelno bio suglasan. Ipak, kako kažu iz HŽ-a, službeni zahtjev za realizaciju nikada nije upućen.
"S obzirom na trenutačnu dinamiku odvijanja radova na projektu rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica, planirani početak radova na uklanjanju starog mosta "Drava" predviđen je početkom lipnja. Zbog kompleksnosti cjelokupnog postupka povlačenja mosta i njegove demontaže, kao i radova vezanih za uređenje obaloutvrde i okolnog prostora, planirano trajanje rušenja je šest mjeseci" priopćili su iz HŽ Infrastrukture za Danicu.hr.
Stari željeznički most preko Drave kod Botova masivna je čelična konstrukcija s četiri oslonca i tri raspona, svaki dug 97 metara, dok ukupna duljina mosta iznosi točno 301,3 metra. Na tom mjestu prvi most preko Drave izgrađen je 1870. godine kao čelični lučni rešetkasti most, koji je uništen 1941. tijekom Drugog svjetskog rata. Sadašnja čelična konstrukcija mosta podignuta je između 1958. i 1962. godine.
Most je bio projektiran i izgrađen za kombinirani željezničko-cestovni promet jer je uz tračnice na mostu napravljen i asfaltirani kolnik za automobile, a kasnije 1982. godine je izgrađen i novi novi paralelni masivni armiranobetonski most samo za cestovni promet koji je spajao koprivnički dio Podravine s Prekodravljem i Mađarskom.
>> VIDEO Nikad više vjernika u Vatikanu, časna o papi Franji: Pozvonio je na vrata, ja sam otvorila, a on je rekao...