Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 4
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
VLADO BAGARIĆ
Povratak na članak

Prvi helikopter zvan Stara frajla branio je hrvatsko nebo punih deset godina

General HV-a u mirovini govori o slavnim danima Domovinskog rata i aktualnoj situaciji u Oružanim snagama.

Komentari 17

MA
MahnitiTapir
17:17 23.09.2016.

Opet netko željan pet minuta slave. F-4 je vršnjak naših MiG-ova, i on traži ozbiljan remont ali bitno skuplji jer je F-4 teški dvomotorni lovac. Uz to nemamo nikakvu infrastrukturu niti obučenost za prihvat takvog tipa zrakoplova. Kakva je logika sve to prilagođavati zakoplovu starom kao i MiG, ja ne znam. Uostalom, Njemačka ih i uklanja iz službe zbog starosti i potrošenosti resursa. Isto tako nam je i Velika Britanija ponudila besplatno Tornadoe koje povlače iz upotrebe zbog "visokih troškova održavanja". Jedini "rabljeni" zrakoplovi koje danas ima smisla kupiti su Kfiri iz izraelske strateške rezerve. Koštaju sveha 25 milijuna US i to sa AESA radarom i J79 motorima sa nula sati rada. Njihov resurs je 6000 sati a mogu nositi praktično sva NATO i izraelska ubojna sredstva. Da, nije to Novi F-16 ili Gripen, ali za jedan Gripena (130 milijuna USD s opremom, pogledate Brazilski ugovor) možemo kupiti 4 Kfira. Nije da smo u poziciji da previše biramo.

VL
Avatar Ksaver38
Ksaver38
07:58 24.09.2016.

Kaže da je dezertirao iz JNA, meni nisu jasni ljudi koji se hvale da dezertiraju. To je najsramotnije i bez imalo morala. Lijepo skineš odoru i napustiš vojsku uzdigneš glavu časno i ponosno.

VL
Avatar shimano
shimano
19:26 23.09.2016.

Helikopter? Hrvatski se kaže zrakomlat.

VL
DT
di-tarzan
06:31 24.09.2016.

S obzirom da vam je onaj luđak izgradio hrpu fontana po Zg. eto stavite tu staru kantu za ukras negdje pokraj fontane Bandićeve! :p :p hahahahha

VL
HU
Hut
12:31 26.09.2016.

Ajd Bagi ne rise. Pročitana si knjiga - članak ti je napravljen za vlastitu promidžbu. Potpisujem komentare MahnotogTapira i Fiberglasa. Ako se krene u nabavu zrakoplova, njega treba gledati samo kao platformu, a obratiti pažnju na sposobnost napadno - navigacijskogog sustava. Kfir bi možda bio najbolja solucija, samo opet, narod nema para za to.

VL
DU
Deleted user
23:30 23.09.2016.

Tipična logika kapetana RV i PVO JNA koji je naglo dotjerao do generala. Kaže: "Mi smo trebali naći modus kako se riješiti MiG-a 21 i nabaviti nove zrakoplove." I dogovorio kupnju 40 F-4 Phantoma na kile, kojih se Nijemci žele riješiti. Što je tu novo? Zrakoplov iste generacije kao i MiG-21(prvi let 1960.), težak za upravljanje, zahtjevan i skup za održavanje, s osnovnom ulogom zračne potpore umjesto presretanja (što nama treba). Čini mi se da se tu dogovorila i neka pinka, pa, srećom po Hrvatsku, propalo!

VL
FI
fiberglas
12:32 24.09.2016.

Morh u strasnoj suradnji s vrhom hrvatskog rv i pvo (tzv. hrz i pzo), uz svesrdnu pomoć političke pete kolone utjelovljene u liku ministara obrane bišeg pitomca Radoša i drugarice Željke naMiGuše izveli su isilovsko sakaćenje ionako jadnog tijela hrvatskog ratnog zrakoplovstva. Kako? Lako. Tko je izmislio famozni članak 6a.? I što je on učinio. Hej!!! Odsjekli su u par godina stotine stručnih i iskusnih zrakoplovnih specijalista-tehničara. U zemljama poput naše, priljev mlade , zainteresirane radne snage za ovo uskospecijalizirano područje je više nego minorno. Stoga nije čudno vidjeti u Švicarskom, Danskom, Austrijskom, Nizozemskom čak, pa čak i u Norveškom ratnom zrakoplovstvu ljude koji popravljaju zrakoplovnu tehniku a lagano su i u 6 desetljeću života, da ne govorim koliko ih je između 40 i 60 g. života. Imaju znanje, iskustvo i sigurnost u radu. U mračno doba Joze Radoša i još mračnije doba Željke Antunović iskusne zrakoplovne specijaliste s 35 g . se proglašavalo - starim, iskorištenim i neperaspektivnim za ´´šarafanje´´ po radaru, raketi, avionu! U dobi u kojoj ima nogometaša koji još imaju što dati, da ne spominjem ostale sportaše. Da nije žalosno bilo bi smiješno. A Piloti? Mladi, u Zadru otškolovani, na njihovo školovanje potrošene puste stotine tisuća ojrića, a poslije ? Kosili su travu po vojarni i čistili tavane!?!!!! Heej! A nalet? A usavršavanje? Nula. Zero. Prazan skup.I što će? Napustili HV u dobi od nepunih 30tak godina i sreću i kruh potražili pod nekim drugim suncem/nebom. Kako im tražiti stotine tisuće eura potrošenih za njihovo školovanje da vrate, a zapravo su bili zabetonirani u neplodnu i učmalu vojnu svakodnevicu bez šanse da napreduju u svom tako specifičnom poslu? Sad, gdje smo? Nigdje. Neka se netko zapita, napravi kvalitetan članak, tko su ljudi koji danas vode hrvatsko vojno zrakoplovstvo, aviona - nemamo ( ovo što imamo je - hah, to već znaju i vrapci na grani), nešto helikoptera imamo, nešto je novoga čak i došlo, a dalje? Mislim da nismo u poziciji da budemo komotni, sakaćenjem stručnog letačko-tehničkog kadra politička peta kolona je svjesno ubrzala ruiniranje zrakoplovstva u nas jer tehniku nije mogla tako brzo i efikasno ( jedino da nagovore nekog da ga spiz.di u ledinu, a takvog nema), nego su smišljenim potezima poput kotromanovića osigurali da avioni ne lete, džepovi su puni love, a plan o eutanaziji zrakoplovstva ide dalje. Čude me generali u Generalskom zboru. Priča se isključivo o optužnicama iz BH ili srbije, a jadno stanje u vojsci kojom su nekada zapovijedali ih ne interesira, i ispada da ih nije briga ( kao domoljube bar?!?) što će se dogoditi s obrambenom moći RH. I Predsjednica me čudi. Od pustih putešestvija i naslikavanja ne stigne pogledati mailove ljudi koji vapiju da poduzme nešto što je u opisu njenog posla da pokuša učiniti u suradnji s ljudima koji još mogu-znaju-hoće da ne nestane to naše zrakoplovstvo. Dokle god srbi kao temeljna i trajna prijetnja imaju i jedan borbeni avion, Hrvatska mora imati bar 2x više! Ako oni imaju 35 trenutno ispravnih aviona ( MiG 21/ 29/ Galeb4) mi ćemo s eskadrilom F4 makar bili stari znati parirati. Zašto se ne nabave avioni za podršku (zatraže od NATO-a/ Amera) Ako su Harrieri još dobri za Britance, zašto nisu za nas? Ako oni polijeću sa šumskih proplanaka u Britaniji, zašto ne bi mogli iz slavonskih šuma? Dajem samo primjer. Netko veli Kfir je loš. Po čemu? Kfir je za srpskog MiG-a sasvim dobar pandan, a dobar i za airpolicing. CG je uskoro dio nato prostora. Što ne bi mogli hrvatski Kfirovi raditi airpolicing ( vjerujem bolji nego što talijani rade slovencima) nad područjem od Triglava do Vardara ( :D )...naplatiti, imati nalet, trenažu, školovati svoje i zrakoplovce susjednih zemalja ´´regiona´´te pokazati srbima gdje im je mjesto kao i onim snagama koji su zaklali zrakoplovstvo u Hrvata.

VL
FI
fiberglas
00:58 24.09.2016.

Bagi, a gdo bu to popravljal?

VL
CI
cinbenik
17:03 23.09.2016.

Stara frajla,totalitarno komunistici helikopeter sa totalitaristima iz JNA..Zar nas HDZe povjest neuci da nista iz totalitarnog socijalistickog slucaja,nije valjalo.......Jos jedni SRH Hrvati u sluzbi Hrvatske,od silnih,a emigracija sa nepotrebnim zrtvama u sukobu sa UDBOM, cije djelovanje nije imalo nikakve veze sa danasnjom AVNOJ Hrvatskom,namecu se kao stvoritelji Hrvatske.rade im se spomenici,nazivi ulica.....Mislim svaka cast,ali pobjec sa zrakomalatom,trebalo je imati damu....jer HDZe emigrantsko nazadna vlada nije obecavala nista dobrog,istalirajuci zabranjeni grb,gurnuli su svu svjetsku jasvnost i prijatelje protiv nas ili su se morali suzdrzati........Prvi je "doletio" iz Beograda Racan glavni totalitarista koji nije isao na Blajburg......

VL
Avatar Ante-Portas
Ante-Portas
17:51 23.09.2016.

mlazni avioni ne trose kerozin.

VL
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.