Prometni stručnjak o novom sustavu naplate cestarine: Bit će to jak udarac na automafiju
Prometni stručnjak o novinama u naplati cestarine, dilemama i polemikama koje izazivaju, mogućim modelima i iskustvima drugih država te učincima koji se očekuju
Komentari 41
Zbog čega Marušić laže da će EU 2027. zabraniti vinjete? Također je laž da je Slovenija imala isključivo godišnju vinjetu za 110 € S tim lažima u vodu pada sve ostalo što je rekao (s popriličnom primjesom poluistina i navučenih "argumenata"), jer je jasna svrha njegovih izlaganja. Svjesno laže i obmanjuje! Još jedna od neistina je da se zbog kupnje vinjete stvaraju gužve - velika većina putnika vinjetu kupi online. Uz sve to, on bi u "udarno vrijeme" naplaćivao 20-30% više ... kažnjavao bi one koji autocestom moraju na posao i nazad.. Bože, spasi nas od ovakvih stručnjaka!
A šta je sa invalidskom mafijom, invalidi izgradili pola obale u fušu sa besplatnom cestarinom..?
Plaćanje po kilometru jedino ima smisla. Benzin plaćaš po litri. Struju plaćaš po kilovatu. Voće i povrće plaćaš po težini (zanemarimo one slučajeve na primjer plaćanje za glavicu salate i sl.). -- Uz plaćanje po kilometru, uvijek se može uvesti neke povlastice, dakle slično kao za plaćanje vožnje autobusom i/ili tramvajem u Zagrebu (dakle nije kilometraža, ali model može biti sličan): za one kojima to treba, mjesečni ili godišnji pokaz. I imajmo na umu da se onaj koji ima takav pokaz ne vozika amo-tamo bez veze.
Dajte Vinjetu da plaćamo kao svi europski narodi. Ova fora da 8x do Splita i nazad košta kao godišnja vinjeta u Austriji je apsurdna poznata samo u ovim krajevima.
Cjelogodišnje vinjete i tuneli za Austriju i Sloveniju (za 365 dana putovanja) koštaju 272,50€. To je jednak iznos za samo 10 povratnih putovanja kroz Hrvatsku od Slovenije pa do 100 km iza Zagrebaa u pravcu Dalmacije ili Slavonije. Dakle samo 10 povratnih putovanja kroz dio Hrvatske je skuplje nego 365 putovanja za cijelu Austriju i cijelu Sloveniju. ADZ zna kako se pljačkaju građani Republike Hrvatske! A ovčice bleje i ništa ne vide i ništa ne razumiju i žele da ih se dobro ošiša pa zagovaraju "novi sustav naplate" umjesto vinjete.
Inače sam jako rezerviran prema izlaganjima dotičnog, ali ovaj put je bio dobro krenuo. Taman kad sam pomislio konačno nešto pametno od prof. Marušića, gospodin nije iznevjerio te je izašao sa suludom tezom da bi u slučaju plaćanja ac vinjetom,, s čime se niti ja ne slažem, ljudi išli na more i kad im se zapravo ne ide! Kao da je to ljudima jedini i presudni trošak! 🤮😢🙈 A što ako i odu?!?
Vinjeta jer dobra za Sloveniju jer ima malo kilometara autocesta, za Hrvatsku je jedino pošteno plaćanje po kilometrima, jer bi isto plaćali oni koji mjesečno prođu par stotina kilometara kao i oni koji naprave tisuće kilometara.
"Stručnjak??? Kupuju dvije tjedne umjesto mjesečne u Sloveniji??? Inače cijena dvije tjedne je jednaka cijeni mjesečne, pa tako i sam kupim mjesečnu vinjetu umjesto dvije tjedne jer ne slušam savjete vakih retarda. Nikako mi nije jasno kako je Schengen utjecaoo na veći pritisak na Demerje??? Mislim stručnjaci valjda znaju kako idu prometni tokovi, pa bih volio da meni neukom to pojasne. Čak i ovo oko automafije mu pada u vodu, jer na granicama odavno postoje kamere koje snimaju registracije i ukradeni auti prolaze, a kamere HAC će zaustaviti mafiju??? Osim toga uvođenje digitalne vinjete zahtjeva isti takav sustav koji na temelju tablice povezuje vozilo s vinjetom tako da i ta "prednost" ode k vragu ...
Na prvu sam pomislio da će to biti udarac za ekipu u naplatnim kućicama.
Kad bih imao opciju za vinjete,HAc bi od mene zaradio onoliko koliko bi koštala godišnja vinjeta,dok ovako,na meni zarade cca 20€ godišnje.
Novi sustav je kompliciran ako neće vinjete bolje da ostane po starom jer s novim sustavom naplate ja ću izbjegavati HR autoceste ne dam nikome moj broj kartice...
Stručnjak za laprdanje
>Hrvatskim građanima smanjit će se rizik krađe vozila koja sada nakon krađe velikim dijelom i u najkraćem roku završavaju preko (istočnih) granica. ako se zna sto onda na granici gdje snimaju tablice ne provjeravaju??? dajte najte ... sve je uigrano u ekipu.
Zbog automafije se taj projekt toliko dugo ne ostvaruje. Velike su dileme baš zbog toga. Sustav je inače jako jednostavan i brzo bi se mogao uspostaviti.
Tko ne prelazi automobilom bar 10.000km godišnje,ne bi trebao sudjelovati u ovakvim raspravama. Imam osjećaj,da su oni najglasniji zagovornici naplate po km.Ima li itko u opoziciji,tko je za vinjete?
Ma kakav novi sustavu naplate cestarine?!! Treba se plaćati po kilometru, koliko voziš-toliko platiš. To je jedino pravedno, sve ostalo su muljaže.
Pa 90% hrvata koji koriste autocestu za odlazak i povratak s posla ima plaćen prijevoz, tako da ti je svaki pokušaj oplakivanja "običnog" čovjeka uzaludan.
Naplata ostaje kao i do sada, mijenja se samo način plaćanja. I tu je problem jer se uopće ne raspravlja o dionicama pod (ne)naplatom. S jedne strane je argument da je naplata po korištenju jedina fer, a zanemaruje se da su ogromne dionice autocesta iz političko-populističkih razloga van naplate. Čisti primjer su dionice autocesta koje su proglašene obilaznicama velikih gradova pa su van naplate. Dobar primjer je npr. put od Vrbovca do slovenske granice koji je gotovo cijeli autocesta-obilaznica. Ako se naplatom radi i regulacija prometnog opterećenja, autocesta oko Zagreba mora ići pod naplatu!
Softver se može napravit,da udovoljava i starom načunu obračuna i vinjetama,ali svi bi prolazili kroz prolaze s naplatnim kućicama,što se također može jeftino doradit (stepenasto dodati više "naplatnih" kućica,da se promet odvija bez zastoja.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Eh da, zagovornici vinjete u svojim računicama zapravo zanemaruju detalj da npr. Slovenija time ne naplaćuje samo autoceste, već i državne ceste. Kada bi se uvela naplata i državnih cesti, onda bi Hrvatska poprilično nadmašila Sloveniju... Druga stvar kod vinjeta je da time zapravo netko drugi plaća korištenje cesta građana. Činjenica je da je naplata po km korištenja fer. No svi vole da im netko drugi plaća, u skladu s filozofijom koja ovdje vlada.