Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 3
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
prepoznala publika i kolege

Priča o Nedjelji: kako smo napravili svjetske novine i ušli u finale novinarskog Oscara

Foto: Večernji list
1/5
10.08.2021.
u 13:09

Nedjelja je bila u finalu borbe za prestižnu nagradu međunarodnog udruženja novinskih medija za najbolji print proizvod

Revolucija u novinarstvu, veliki iskorak za dnevne novine, odmak od tabloidizacije i žutila, ono što tisku treba… Okićena mnogim epitetima, na tržište je prije točno godinu dana izašla Večernjakova nova Nedjelja. Mnogo se tada od nje očekivalo, a danas, godinu poslije, može se zaključiti da su sva očekivanja – ispunjena.

– S odmakom od godinu dana mogu reći da smo odradili jako dobar posao te da je nova Nedjelja postala generator kvalitetnog sadržaja. Jako sam zadovoljan i ponosan zbog činjenice da smo uspjeli održati vrlo visoku ljestvicu kvalitete naše nove Nedjelje. Dokazali smo da su kvalitetan tekst, fotografija i infografika ono što čini tiskano novinarstvo te da se kvaliteta i dalje traži, čak i u ovom vremenu brzih i kratkih informacija te sažetaka. Što je još važnije, pokazalo se da postoji publika koja je željna takvog sadržaja – kaže Dražen Klarić, glavni urednik Večernjeg lista i inicijator pokretanja novog nedjeljnog izdanja.

A što uopće nova Nedjelja znači? Za početak, riječ je o novini drukčijeg, većeg formata koja je podijeljena na četiri lage od kojih svaka čini jednu tematsku cjelinu. No osim formata, novo se izdanje izdvaja i drukčijim sadržajem.

– Ono što je od početka bila moja ideja, kao i svih nas u Večernjem listu, jest stvoriti novine koje će ne samo formatom, nego i kvalitetom teksta i izborom sugovornika, gostujućih kolumnista i komentatora napraviti iskorak. Naši životni intervjui koji su najavljeni na svakoj naslovnici uistinu zahtijevaju pripremu i novinara i sugovornika, a teme broja dubinski su obrađene. Također, inzistirali smo od početka na kvalitetnoj fotografiji, a dodatni je trud uložen i u naše infografike – rekao je Klarić, a kako se ideja o novoj Nedjelji i sve što ona donosi uopće razvijala, prisjetili su se urednik nedjelje Robert Bubalo te art direktor Zoran Birman.

– Pregledavali smo brojne svjetske magazine i divili se sjajnim grafičkim rješenjima, ali smo htjeli da naša Nedjelja bude drukčija od svega što se može vidjeti na svjetskim kioscima. Željeli smo dizajnom dati jedan štih u kojem se kombinira pametno i ono malo nepretencioznije, nedjeljno, razigrano štivo, no nipošto banalno ni žuto. Dakle, pametno i pitko. Ali to se moralo vidjeti i u dizajnu, i nakon vrlo intenzivnog kreativnog rada Zoran je dosegnuo po meni najviše inovativne standarde i isporučio vizualni okvir Nedjelje kakav je doista unikatan – prisjetio se Bubalo koji ističe i važnost kvalitetnog sadržaja.

– Dakako, sadržaj i dizajn moraju kohabitirati, pa su se ideje oko koncepta ispreplitale s idejom vizualnog momenta. Ja sam sretan što smo uspjeli naći taj balans koji već godinu dana krasi našu Nedjelju, gdje s jedne strane imamo žive, ali već legendarne osobe koje staju pred naše novinare i fotografe i otkrivaju neke od najskrivenijih dionica svojih života, a s druge strane skautiramo mlade, zanimljive ljude i u našim novinama dajemo im sjajnu pozornicu – kaže urednik Robert Bubalo te ističe da Nedjelja pronalazi i balans između povijesti, sadašnjosti i budućnosti te nekim potpuno nepoznatim davnim događajima popularizira povijest, a u futurističkim temama pruža izlog u to kakvu ćemo starost imati. Naglasak se snažno stavlja i na geopolitiku, priče o raznim narodima svijeta, kulturama, običajima, putovanjima... Sadržajno, Nedjelja se ne bavi aferama, odnosno ne forsira ih, ali se bavi analitikom, geopolitikom, geoekonomijom i općenito stvarnim životom. A koliko je izazovno takve novine stvarati?

– Za ovakav koncept novina prije svega treba uvijek u džepu imati dugačak popis tema koji stalno osvježavam, ponekad i u gluha nedjeljna popodneva, kad svi gledaju utakmice engleske lige ili spavaju. Meni su osobno neke od najdražih tema koje su objavljenje u Večernjakovoj Nedjelji u proteklih godinu dana, priča o “cancel kulturi” i političkoj (pre)korektnosti, koja zarobljava intelekt modernog čovjeka, zatim priča o obitelji iz koje smo odjednom shvatili da smo baš mi svjedoci umiranja tradicionalne obitelji. Jako mi je drago kad “iz naftalina” izvučemo ljude poput Darka Domljana, Obrada Kosovca ili Branimira Makanca te kada doslovce čujemo komentare: “Pa gdje ste se njih sjetili”. Također, odličan je osjećaj kada otkrijemo da je šef sigurnosti u Appleu, odnosno jedan od dvojice, trojice najvažnijih ljudi u najmoćnijoj svjetskoj kompaniji, naš čovjek, i onda s njim, uz višemjesečno natezanje s dopuštenjem Applea, imamo ekskluzivni monumentalni intervju – ističe Bubalo koji izdvaja i ekskluzivne intervjue s oskarovcima Susanne Bier i Pawelom Pawlikowskim, ali i s jednim od vodećih europskih umjetničkih zvijezda Bracom Dimitrijevićem...

Foto: PIXSELL

Nedjelja svojim sadržajem nudi ponešto za svakako, a Bubalo ističe da su mu neke od tema toliko zanimljive da se i sam upusti u pisanje. Također, dodaje da su se Večernjakovi novinari pronašli u ovom novom konceptu, s čime se slaže i Klarić. Glavnom je uredniku najdraže kada njegovu ideju prepozna njegov tim, odnosno novinari koji pišu za Nedjelju. Drago mi je što mogu reći da se raspon autora povećao, to pokazuje širinu i snagu, ali i kvalitetu Večernjakovih novinara. Također, angažirani su razni suradnici koji su prepoznali novu Nedjelju kao medij u kojem žele objavljivati svoje priče i reportaže na što smo posebno ponosni – kaže Klarić te dodaje da je neosporno da je novo nedjeljno izdanje privuklo i nove čitatelje Večernjem listu.

– Jako je važno da pozitivan impuls dolazi i od onih za koje sve ovo i radimo, a to je naša publika. Reakcije na novu Nedjelju bile su odlične, ali lagao bih kada bih rekao da su iznad naših očekivanja jer nadali smo se da ćemo pridobiti i one najzahtjevnije. U konačnici smo pokazali da tiskano izdanje može parirati u ovom današnjem svijetu koji se ponajviše temelji na informacijama s društvenih mreža i portala – kaže Klarić te dodaje da su tekstovi objavljeni u tiskanom nedjeljnom izdanju bili jako dobro čitani i na portalu, što pokazuje i da čitatelji online izdanja također žele kvalitetnije, duže i analitičnije tekstove ako su oni napisani kvalitetno po svim novinarskim standardima.

– Ovim smo projektom svakako bacili rukavicu drugim tiskanim medijima, i to ne samo u Hrvatskoj, već i na širem prostoru. Ovo je od početka bio velik izazov za nas, ali sada je izazov i našoj zdravoj konkurenciji na tržištu. A konkurencija je užasno važna jer ona te tjera da budeš bolji, da crpiš maksimalno svoje intelektualne i kreativne resurse – zaključuje Bubalo koji je iznimno ponosan što je nova Nedjelja prepoznata i izvan granice Hrvatske.

Između 664 prijave 212 novinskih izdavača iz cijelog svijeta Večernjakova nova Nedjelja je, naime, ušla u finale, odnosno među šest najboljih svjetskih novina koje su se borile za prestižnu nagradu Međunarodnog udruženja novinskih medija za najbolji print-proizvod! U obrazloženju je tada stajalo da je riječ o „pametnim novinama za 21. stoljeće koja diktiraju trendove i okrenute su budućnosti“. Treba istaknuti i to da je nova Nedjelja stvarana upravo u teškim pandemijskim uvjetima zbog čega je projekt bio još veći izazov.

– Vrijeme lockdowna bilo je vrlo izazovno za ovakav jedan projekt. Osim što je svijet stao i gotovo ništa nije radilo, pojavio se i strah od kontakta i teško je bilo privoljeti ljude da razgovaraju s novinarima, ali i da ih se fotografira. Tako da smo svi zajedno u tom teškim vremenima trebali pokazati osim novinarskih i psihološke vještine kako bismo došli do “novinarske robe” – kaže urednik Robert Bubalo, a glavni urednik Dražen Klarić ističe da cijeli urednički tim i dalje nastavlja uspješno ploviti nemirnim novinarskim tržištem.

– Veoma brzo nakon nove Nedjelje, plasirali smo i novo ruho naše perjanice, subotnjeg Obzora. Zaokružili smo tako dva naša izdanja, a brojke pokazuju da smo time pogodili što publika traži. Mi smo samo imali sluha za njihove želje. Danas možemo zaključiti da je Večernji list proizvođač kvalitetnog sadržaja, a cijelu tu priču zaokružuje naš premium sadržaj na portalu gdje su noseće priče upravo one iz subotnjeg i nedjeljnog izdanja. Na nama je sada da nadograđujemo novine te uskoro planiramo plasirati i naš novi Petak koji će biti posvećen kulturi življenja – zaključuje Klarić najavljujući skore novitete.

Pogledajte kako je to bilo na samom početku Večernjakove Nedjelje: Novi koncept Večernjakove "nedjelje"

Komentara 4

ZG
Zeljko Grabar
14:55 10.08.2021.

Cestitam ako ste barem jednim izdanjem uspjeli poboljsati kvalitetu i mozda cak i sadrzaj, jer sa VL om ovakvim kakav se dnevno pojavljuje predvodite najnize dno novinarstva koje je uopce zamislivo a izjednaceni ste sa Jutarnjim listom s kojim mozete ruku pod ruku, jer slicne novine imamo jos samo u susjednoj Srbiji. Broj prodatih primjeraka na kioscima a vjerojatno i broj stalnih pretplatnika Vam to najbolje dokazuje.

DU
Deleted user
13:41 10.08.2021.

za najbolji print proizvod...... print, ahahaaaaaaa e mali balkanski kompleksasi, pa zar nema hrvatska rijec ili to nije "cool" i "fancy".

Avatar sluganski_svakidan
sluganski_svakidan
22:30 10.08.2021.

S ponosom velim da je nikada nisam kupio i da je sigurno nikada niti neću kupiti!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije