Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Pogledajte kako su Kinezi proslavili završetak prvog dijela čelične rasponske konstrukcije

Prvih 30 segmenata iz Kine za Hrvatsku kreće, kako su nam kazali u HC-u, sredinom siječnja sljedeće godine i očekuje se na gradilištu krajem siječnja ili početkom veljače
18. prosinca 2019. u 12:20 31 komentara 43957 prikaza
Pelješki most
Foto: Hrvatske ceste
Pogledajte galeriju 1/11

U pogonima u Kini završena je izrada prvog segmenta čelične rasponske konstrukcije za Pelješki most. A to su kineski graditelji i prigodno obilježili, što se može vidjeti na kratkom videu kojeg su objavile Hrvatske ceste. Oko 400 segmenata čelične rasponske konstrukcije dovozit će se brodovima iz Kine, neki dijelovi bit će dugi šest, a neki 12 metara, ovisno je li raspon na stupu sa zategom ili bez njega.

Oleg Butković Oleg Butković: 'Neće biti velike vremenske razlike između završetka Pelješkog mosta i pristupnih cesta'

Prvih 30 segmenata iz Kine za Hrvatsku kreće, kako su nam kazali u HC-u, sredinom siječnja sljedeće godine i očekuje se na gradilištu krajem siječnja ili početkom veljače. Njihova ukupna težina je 6831 tonu.

Rasponski sklop odnosno glavna nosiva greda, sastavlja se od elemenata koji su sastavljeni od čeličnih limova zavarivanjem. Dijelovi pojedinih segmenata mosta sastavljaju se u tvornici i onda transportiraju na gradilište. Veličina dijelova koji se mogu sastaviti u tvornici ovisi o mogućnostima njihovog transporta do gradilišta gdje će biti sastavljeni u cjelinu koja će biti ugrađena na konačno mjesto u konstrukciji.

Naime, kako objašnjavaju stručnjaci, u tvornici čeličnih elemenata lakše je postići traženu visoku kvalitetu zavara nego na gradilištu pa se nastoji što više zavarivanja obaviti u pogonu.

VEČERNJI NA NAJVEĆEM GRADILIŠTU U RH Niču prvi stupovi Pelješkog mosta. Kinezi rade na spajanju Hrvatske 24 sata na dan

Čelična konstrukcija rasponskog sklopa je sandučastog odnosno šupljeg presjeka. Čelična greda je visoka 4,5 metara i široka 22,5 metara i bit će ovješena preko kosih zatega na šest armiranobetonskih pilona. Težina svakog 12 metara dugog čeličnog segmenta je 180 do 200 tona. Ukupna težina rasponske konstrukcije Pelješkog mosta iznosit će nešto više od 30.000 tona.

Pelješki most | Autor :

Gornja limena ploča glavnog nosača oblikom prati obris prometnice koja se nalazi na njoj. Izrađena je od čeličnog lima koji je na većini mosta debljine dva centimetra. Unutar nosača smještene su instalacije kao i staza za pristup, a oblik presjeka nastoji smanjiti utjecaj vjetra na sklop.

Video: Radovi na Pelješkom mostu u punom jeku: Radi se 24 sata na dan

arheološki eldorado
Iz slavonskog tla najveću senzaciju tek treba iskopati. Sfinga?! Ma i to je moguće
Nema dobrog vrta bez osnovnog alata
ALAT ZA PRAVE MAJSTORE
Nema dobrog vrta bez osnovnog alata, imate li ih sve doma?
  • Avatar southman
    southman:

    01.07.2021. preko mosta na Pelješac !

  • Avatar Gilles Auguste Kremer
    Gilles Auguste Kremer:

    Eto, super za njih. Kinezi su stručnjaci za gradnju mostova, a Hrvati su stručnjaci za komentiranje. I svako treba razvijati svoje.

  • Avatar PeMzija
    PeMzija:

    Zalosno je sto je Djuro Djakovic pre 40 godina ovakve radove izvodio kao od sale, ali tranzicija je cudo!