Platforma 'Halo, inspektore' objavila je anketu u kojoj pitaju građane koji trgovački lanac žele bojkotirati na tjedan dana. Na anketu se može odgovoriti do srijede u 20 sati, a u njoj su ponuđeni razni trgovački lanci koji se mogu naći u Hrvatskoj. Od prošlog četvrtka građani su pozvani da bojkotiraju tri trgovačka lanca, Lidl, Eurospin i dm, pa se ti trgovački lanci ne nalaze uz anketi, a ovaj četvrtak će vjerojatno na red doći tri nova. U Hrvatskoj se već dva puta održao bojkot trgovina, 17. i 24. siječnja, što je rezultiralo puno manjim brojem izdanih računa.
Savjetnik platforme Josip Kelemen pozvao je potrošače da se u petak "suzdrže od bilo kakve kupnje", što uključuje sve trgovine, poslove s bankama, telekomima, narudžbe putem dostavljačkih platformi, a pozvali su i na suzdržavanje od prekomjerne potrošnje u kafićima, restoranima, putovanjima, na benzinskim pumpama i u drogerijama.
Prema podacima porezne uprave, zadnji bojkot rezultirao je s 44 posto manje novca u blagajnama trgovaca na malo, u odnosu na petak od prije dva tjedna, novi su podaci koje je upravo objavila Porezna uprava. "U petak 31.01.2025. ukupan broj fiskaliziranih računa bio je 5.670.377 računa, a iznos računa iznosio je 89.275.886,35 eura, u petak 24.01.2025.godine ukupan broj fiskaliziranih računa bio je 5.096.083 računa, a iznos računa iznosio je 78.373.051,19 eura, dok je u petak 17.01.2025. godine ukupan broj fiskaliziranih računa bio 7.195.480 računa, a iznos računa iznosio je 121.898.234,32 eura", izvijestila je Porezna.
Dosadašnji bojkoti proizvoda/trgovaca su za pohvalu jer jasan znak i njima i svima u lancima od proizvođača do trgovca da izvole smanjiti apetite/marže jer ovako više ne ide! Neki dan je objavljeno da imamo najveću inflaciju u EU!!! Međutim, imam konkretan prijedlog u vezi bojkota: organizatori se trebaju povezati s udrugama za zaštitu potrošača, napraviti izračun košarice od recimo 100 proizvoda te onaj trgovac koji bude najskuplji potpada pod bojkot upozorenja od 7 dana. Ako ne spusti cijene, bojkot se produžava na 15 dana itd. sve dok ne bude najskuplji! Nakon toga ide bojkot novog najskupljeg po istom principu jer razlozi bojkota moraju ljudima biti jasni i razumni, a na najskupljeg trgovac mora biti usmjeren najžešći pritiska potrošača i udruga! Već samo izbijanje pojedinog trgovca na vrh liste napravit će na njega ogroman pritisak da pod hitno smanji cijene ( i pritisne dobavljače da naprave isto), a isto i na sve ostale koji će dobro paziti što rade….