Pitali smo stručnjake koliko su realni robotaksiji u Zagrebu: 'Trebat će 10-ak godina da to zaživi u praksi'
Nakon što je EK odobrio Mati Rimcu pomoć od 179,5 milijuna eura, čini se da nikad nismo bili bliže robotaksijima. No puno je veći problem od tehničke izvedbe takvog vozila u legislativi, osiguranju i infrastrukturi. Prometni stručnjak Goran Husinec i Krunoslav Ormuž s Fakulteta strojarstva i brodogradnje objašnjavaju je li cijelo društvo doraslo primjeni autonomnih vozila
Komentari 49
Pročelja i balkoni opadaju nam na glavu,smeće na sve strane,pol Zagreba zjapi prazno,a govore o robotizaciji javnog prijevoza? I to za10 godina??? Ponekad imam dojam da se naše elite "Šojićevski" rugaju s nama?
Fejk projekt... Niti za tih 10 godina neće biti potpuno autonomne vožnje Ovo je tekst probran i računa da nitko u RH ne čita strane izvore a ja ih čitam, samo vi ne dozvoljavate postavljanje linkova Ne znam je li novinar neupućen ili namjerno filtrira informacije ali stanje sa autonomnom vožnjom je itekako zapelo te ono što imaju je okljaštrena verzija autonomije 4 razine koja radi u vrlo ograničenim uvjetima...Nitko više ne najavljuje razinu 5... Ima hrpetina dokaza o ovome što pišem..Svi veći igrači u toj igri i dalje nešto pokušavaju ali nitko više ne obećava razinu 5 a i razina 4 je upitna ( da bude sveprisutna)
Dream team.. neizabrana mumija, anemija i sinek našli modus za izvuč pare i prebacit ih u njemačku, za %. Prodaja magle već 15 godina. Ako se netko pita odakle inflacija i kako tiskara radi za sulude projekte.....a ovo je samo u HR, a kako je tek u ostatku EU?.
nema pravne osnove za autonomna vozila - jedino da Rimac ide u buksu i bude odgovoran za svaki prekršaj ili nedaj bože nesreću.
Mi nemamo ni Led žarulje u semaforima
Nakon bezocne i bezobrazne lazi da budu takvi taksiji vozili po zg-u(i to cak 300 njih) vec iduce godine s kojom je si je on osigural 1.5 milijardi kuna plus ko zna kolko jos sa strane i nakon saznanja da frajer ulaze v nekakvu mega-ultra-modernu-luksuznu zgradu v Dubaiju ja v tu pricu ne verujem. Njegov bilo kakvi proizvod s kojim se k...i po novinama nisam bas nigde videl na cesti ni pokraj nje. I nemrem se ne pitat kaj bi z svega toga bilo da mu stari nije(naravno) hadezeovac. Puno price i obecanja a rezultata NEMA,samo dobar PR. Sad je naravno sve tajna,sve se cuva v tajnovitosti,a do kad? Pa eto dok neko drugi ne usavrsi tu tehnologiju pa onda copy paste i eto ti genija. Ako ikad i bude ikaj s toga. Jako dobro je neko u prijasnjem komentaru napisal-umjesto 175 milijuna jednom,moglo se dati po milijun svakom od 175 startupova,garant ima sto put kvalitetnijih i pametnijih ljudi od ovog niskoristi prevaranta i prodavaca magle. Da ne spominjem da se za te pare davno moglo pomoc SVIM ljudima nastradalim v potresima od kojih dobar dio njih jos uvjek,eto,spavaju i zive v kontenjerima i koji polako tonu v zaborav. I tako dalje i tako dalje...
Znači drugarica Katarina Pejović bila u pravu kad je u emisiji nedjeljom u 2 rekla da je Mate Rimac prevara. Hoće li se Mate ispričat narodu da je slagao da će robot taxi 2024.g. vozit Zagrebom?
Jeli se vi to rugate ili ozbiljno mislite, po Zagrebu se nemožete snaći ni s Navi uređajem a kamoli robotaxijem. Još u svom životu nisam vidio kompliciranijega grada za vožnju od Zagreba. Ako to Rimac riješi, predlažem da vratimo Teslu Srbima i zamjenimo likom Rimca.
U Hrvatskoj ne postoje stručnjaci za robotaksije i autonomnu vožnju (osim Rimčeve žene koja je od Rimčeve hostese preko noći postala Data & Test Team Lead - Autonomous Driving Team). U članku se ne spominje da je Rimac te novcee dobio bez ikakvog natječaja (isto kao što je zemljište pored Zagreba dobio na namještenom natječaju, zahvaljujući HDZ-u i ocu Ivanu Rimcu, bivšem potpredsjedniku Rimac automobila, čovjeku koji je poznat s Interpolovih tjeralica i čovjeku koji je zaslužan što postoje Rimac automobili). U članku se ne spominje da je Rimac već sad promašio sve rokove zadane u Nacionalnom planu oporavka i otpornosti. U članku se ne spominje da je Rimac najavio petu razinu autonomne vožnje, koja ne da ne postoji, nego ju nitko ne razvija, čak niti Alphabet, odnosno Google koji je najnapredniji na tom području (Waymo). To na više mjesta piše i u Nacionalnom planu oporavka i otpornosti, peta razina autonomije. Može se zaključiti da je ovo samo još jedan u nizu članaka gdje Todorić (u ovom slučaju Rimac) ljubi bika među rogove. Hrvatska nije takva kakva je samo zbog muljatora i lopova, već i zbog novinara koji formiraju javno mišljenje. Novinari su na pijedestal postavili Todorića dok su pisali panegirike i hagiografije, a kad je voda prelila čašu, svi su prali ruke, nitko nije znao ništa, a svi su znali sve. Naravno novinari nisu bili krivi za krivi glorifikaciju Todorića (u ovom slučaju Rimca), članke nisu pisali oni, članke je pisao ChatGPT.
Iskreno za buducnost je potrebno sagledati vise stvari i to znam cak i ja kao laik. Ja mislim da ce stvari u buducnosti biti ipak drugacije od gradova prepunih taxija koji sami voze. Siguran sam da niti automobila nece biti po gradovima. Moja vizija je takva da ce se sav javni prijevoz jako poboljsati i modernizirati i biti potpuno besplatan za sve stanovnike i dosljake u gradove. Auti i taxiji ce vrlo brzo postati preskupi neucinkoviti komplicirani i otpisani kao veliki zagađivaci prirode i kao neisplativi. Ove godine ce u buducnosti ostati poznate kao pocetak kraja ere automobila. A sve ove guzve sa automobilima koje sada postoje ce za 20 godina u buducnosti biti smatrane teskim cirkusom i sramotom. Jer iskreno niti nije nista drugo .
175 milijuna naših eura nekom tko vodi privatni biznis i ostvaruje profit? Zašto ne sufinancirat 175 hrvatskih tehnoloških startupova s po milijun eura? Da samo 10% njih uspije koliko bi to generiralo radnih mjesta?Poreza? Kako je moguć javnim novcima financiratt privatnu tvrtku,a nije moguće pomoć državne divove počev od željezara do brodogradilišta? Naravno,Njemačka to smije,mi ostali ne?
Idući projekt bude leteći taksi kao u Povratku u budućnost.
"Četvrta razina je vožnja bez ljudskog doprinosa ili nadzora, no samo u odabranim uvjetima kao što su vrsta ceste ili geografsko područje" - majko mila - što znači " u odabranim uvjetima kao što su vrsta ceste ili geografsko područje"???
.......koliko je realno da i drugim uspješnim poduzetnicima kapne ovolika para od države ?.......
Da nije žalosno bilo bi smiješno, oni koji još uvijek puše Rimac PR jeste li se ikad zapitali od čega Rimac ostvaruje prihod? Osim od donacija RH i EU?
Nadam se da ne mislis na radio taxi u Zg ili one koji u Dalmaciji doslovno pljačkaju turiste. Vecini je mjesto u Remetincu a ne za upravljačem!
Dobro je da su prolongirali robotaxi sa 2024. na 2033. i krenuli sa obnovom Dubaia, jer bi da je ostvareno obećanje od Rimca i Plenkovićs, svi Hrvati Boltaši i Uberaši, dobili nogom u guzicu, te bi Hrvatima ostalo samo guranjeje pedala na Woltu i Glovu i u Čistoći....
Biti će zanimljivo slušati obranu Rimca na sudu i onih koji su mu dali poticaje za laži
Bolje da taksisti rade i zarađuju kruh svojim obiteljima nego da megakompanije još više profitiraju!
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Jel se zna na kojem katu je AP uzeo stan u Dubaju?