Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 72
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
U KARIJERI NAPRAVIO 200 MOSTOVA
Povratak na članak

Slovenski arhitekt koji je projektirao Pelješki most: Potres je vrhove pilona pomicao i do 18 cm

S Kinezima je u početku bilo trzavica, kaže slovenski inženjer građevine, ali kada su prepoznali da svi na projektu vladaju materijom, sve je počelo teći. Ne uvijek glatko, napominje Pipenbaher, ali o problemima se uvijek razgovaralo – otvoreno.

Komentari 44

Avatar bijeloanijebrašno
bijeloanijebrašno
10:16 23.07.2022.

Što da vam kažem. Most je tu zauvijek a vj plačite zauvijek.

VL
AN
antes
10:27 23.07.2022.

Redakcija VL ne razlikuje arhitekta i inženjera građevine. Inženjera Pipenbahera u naslovu članka nazivaju "arhitekt", a nekoliko redaka dalje "inženjer građevine". Iako te dvije struke surađuju na projektima, one su različite. To je dobro poznato, pa i VL sad imaa priliku, da to nauči.

VL
NJ
njofra51
10:28 23.07.2022.

Novinaru, informiraj se, prije nego što pišeš, koja je razlika između građevinskog inžinjera i arhitekta, pa da ne pišeš gluposti.

VL
AN
antes
15:39 23.07.2022.

Ovdje postoji jedna zabuna. Uspoređuju se velika poduzeća iz vremena SFRJ i današnja Hrvatska. To je neusporedivo, jer su ta velika poduzeća imala i veliko tržište na teritoriju cijele SFRJ. Na primjer 'Đuro Đaković' u Slavonskom Brodu ne može živjetiti samo od narudžbi iz Hrvatske. Takova tvrtka se ne može preko noći opremiti za proizvodnju recimo drvene galanterije. Zato životari od obećanja političara slično kao i brodogradnja. Od stare slave se ne živi. Imamo samostalnost, pa pokušajmo naći i posla za nekadašnji ponos naše privrede. Ili prestanimo žaliti za nekadašnjim uspjesima kao što je most na Krk.

VL
12
1236
18:34 27.07.2022.

Zaboravili ste da ga konstruiral Slovenac kinezi radili Eu platila. Onda hrvati dali samo zemlju

VL
RA
rankovic
13:05 23.07.2022.

slovenska pamet

VL
Avatar VLbriše
VLbriše
13:08 23.07.2022.

Tuđi novci , tuđa pamet , ali dernek bu naš ,

VL
MU
mala ulica
23:53 23.07.2022.

Važno je da živiš dobro sada, sada i sada u vjeke vjekova.

VL
AN
antes
09:50 23.07.2022.

Projekt i izvedba tog mosta je stalno zapinjala, dok je IGH (Građevinski Institut Hrvatske-ili tako nekako) vodio glavnu riječ, a mediji bili puni samohvale o 'hrvatskoj pameti'. Konačno je projekt zaustavljen i nakon dugog stajanja pokrenut na jedini mogući način: rade ga oni, koji to znaju. To su slovenski projektant, kineski izvođač radova i fondovi EU. Brbljanje o 'hrvatskoj pameti' konačno je prestalo, a zamijenio ga je zdravi razum, kojega srećom još ima u RH.

VL
Avatar krcedolac
krcedolac
09:22 23.07.2022.

Nekad je takve projekte odrađivao Đuro Đaković, Hidrogradranja, Vijadukt i mnoge druge firme oz bivše Juge....Demokracija odlučila da je bolje s tuđim novcem i tuđom pameću....nama je ostalo da pravimo kulin i soparnik...

VL
MA
MALTEZ
09:00 23.07.2022.

Vrlo ograničen kriterij za most . I vremenski i namjenski.

VL
MA
Matek
09:01 23.07.2022.

Slovenac projektirao, Kinezi izgradili, EU platila. Što je na tom mostu hrvatskog?

VL
Avatar TEkva
TEkva
09:55 23.07.2022.

Nije tocno da je Europska komisija odlucila da je gradnja Pelješkog mosta najbolja opcija!.............. Potpredsjednik Europske komisije i povjerenik za promet Siim Kallas, koji boravo i u službenom posjetu Hrvatskoj, izjavio je u Zagrebu da još nije izabrana solucija štoo see tice povezivanja juga Hrvatske s ostatkom zemlje, niti je bilo kojoj mogucoj varijanti dana prednost.....U meduvremenu, napokon se doznala istina zašto je Jure Radic nakon sastanka s Sanaderom požurio reci novinarima kako se od Pelješkog mosta ne odustaje,. ......................Naime, projektanti i izvodaci mosta, autoceste i brze ceste, tvrtke IGH i Konstruktor preko tvrtke Profectus Vicenca Blagaica, suvlasnici su milijuna cetvornih metara zemljišta na Pelješcu i okolici!

VL
SA
sanikol
11:26 23.07.2022.

Glavni izvođač Krčkog mosta uz sve hrvatske građevinare bila je Mostogradnja iz Beograda. To je most ravan pelješkom mostu. Firme koje ste spominjali ne postoje jer su ih opljačkali menađmenti tih firmi a treba reći da nakon završetka gradnje autocestasta više nije bilo posla za njih pa je i to razlog što ih više nema, Zaboravili ste napisati da je temeljenje mosta vrlo specifično i da je istražne radove za temeljenje kao i projekt načina temeljenja temeljenja izradila hrvatska firma. Temeljenje je ovdje bio najteži dio gradnje a sve ostalo mogli su izvesti i naši izvođači da su još živi. Naravno sve to razraili su Kinezi kao izvođaći mosta i radove prilagodili svojoj tehnologiji. Inače u Hrvatskoj nematoliko građevinara koji bi to mogli napraviti.

VL
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.