SKRIVENI OD OČIJU JAVNOSTI

Ovo je 10 najneobičnijih mjesta na Google kartama: Tajni bunkeri scijentologa, fantomski otok...

23.12.2023.

Iz zraka se može vidjeti i najveći logotip Coca-Cole na svijetu, a napravljen je na brdu u Čileu od čak 70.000 praznih boca tog pića

Postoji mnogo čudnih stvari koje se mogu vidjeti na Google Earthu. Program objavljuje fotografije iz različitih izbora , od satelita u geosinkronoj orbiti koji snimaju fotografije niske rezolucije s desetak tisuća kilometara iznad Zemlje, do satelita bliže Zemlji koji snimaju snimke više rezolucije pa čak i fotografije snimljene iz zrakoplova, dronova....

Od groblja vojnih aviona, do točkastih uzoraka koje su stvorili mravi, ogromnog logotipa Coca-Cole u Čileu pa čak i fantomskog otoka u južnom Pacifiku, Google Earth otkriva neka vrlo neobična mjesta. U nastavku donosimo deset takvih.

Otok u jezeru na otoku u jezeru na otoku Filipina - Teško je i za izgovoriti što ova snimka predstavlja, ali riječ je o otoku u jezeru na otoku u jezeru na jednom od otoka Filipina. Google Earth snimio je ovu sliku koja prikazuje maleni otok koji se nalazi unutar kraterskog jezera na otoku zvanom Otok vulkana u jezeru zvanom Taal lake na filipinskom otoku Luzon. Godinama se očito ovaj fenomen smatrao najvećim te vrste koji je Google Earth ugledao.

Foto: Google Earth

Neiskopana piramida u Egiptu - Ova slika s Google Eartha prikazuje anomaliju za koju neki vjeruju da bi mogla biti neiskopana piramida. Deseci anomalija u Egiptu otkriveni su pomoću Google Eartha u proteklih pet godina; međutim, postoji rasprava o tome predstavljaju li prirodne značajke ili umjetne strukture. Potrebna su dodatna iskapanja, ali sigurnosna i ekonomska situacija u Egiptu ograničila je broj i veličinu iskapanja.

Foto: Google Earth

Fantomski pješčani otok u blizini Nove Kaledonije - 2012. godine skupina australskih istraživača "otkrila" je otok veličine Manhattana u južnom Pacifiku. Tajanstveno mjesto zvano Sandy Island pojavilo se na kartama, sjeverozapadno od Nove Kaledonije. Čak se pojavio kao crna točka na Google Earthu. Ali kada su znanstvenici doplovili tamo u studenom 2012., umjesto čvrstog tla pronašli su otvorenu vodu. U 'osmrtnici' za otok objavljenoj u travnju 2013., istraživači su objasnili zašto je fantomska kopnena masa bila uključena na neke karte više od jednog stoljeća, ukazujući na neke ljudske pogreške.

Foto: Google Earth

Pentagram u Kazahstanu - U stepama središnje Azije, u izoliranom kutku Kazahstana, nalazi se veliki pentagram, promjera otprilike 366 metara, ugraviran u Zemljinu površinu. Petokraka zvijezda okružena krugom, smještena na južnoj obali rezervoara Gornji Tobol, živopisno se prikazuje na Google kartama, internetskoj verziji detaljnijeg Google Eartha. Mnogi internetski komentari povezivali su stranicu s obožavanjem đavla, opakim vjerskim sektama ili stanovnicima podzemlja. Umjesto toga, ispada da je pentagram obris parka napravljenog u obliku zvijezde; zvijezda je označena cestama koje su sada obrubljene drvećem, čineći oblik zvijezde još jasnijim na fotografijama iz zraka.

Foto: Google Earth

Spiralna umjetnička instalacija 'Dah pustinje' u Egiptu - Spiralni portal u alternativni svemir? Možda poruka izvanzemaljaca? Ili drevni spomenik nadnaravnom biću? Ovaj ogromni spiralni dizajn u pustoj egipatskoj pustinji, nedaleko od obala Crvenog mora, umjetnička je instalacija nazvana Dah pustinje. U ožujku 2007. Danae Stratou, Alexandra Stratou i Stella Constantinides stvorile su umjetničko djelo veličine 100.000 četvornih metara koje je trebalo slaviti "pustinju kao stanje uma, krajolik uma", kažu umjetnici na svojoj web stranici.

VEZANI ČLANCI:

Točkasta formacija na Grand Canyonu koju su napravili mravi - Neobičan točkasti uzorak u blizini vulkana nazvanog Vulkanovo prijestolje na sjevernom rubu Grand Canyona ima jednostavno objašnjenje: mravi. Ispostavilo se da je pustinja oko Velikog kanjona dom crvenim mravima žeteocima.

Foto: Google Earth

Groblje aviona u Arizoni - Zračna baza Davis Monthan u Tucsonu, Arizona, mjesto je gdje američki vojni zrakoplovi odlaze 'umrijeti'. Ovo groblje čelika od 2600 jutara zatvoreno je za širu javnost, ali Google Earth pruža uvid onoga što je unutra: gotovo svaki zrakoplov kojim je vojska letjela od Drugog svjetskog rata - od B-52 StratoFortressa do F-14 Tomcata - u različitim fazama propadanja.

Foto: Google Earth

Slonovi iz zraka u Čadu - Mislili ste da možda nikada nećete vidjeti krdo afričkih slonova u divljini? Srećom, sateliti su snimili nekoliko slika visoke rezolucije krda u pokretu u Čadu.

Foto: Google Earth

Bunker scijentološke crkve u Novom Meksiku - Dva velika 'dijamanta' okružena krugovima koji se preklapaju mogu se vidjeti na pustinjskom tlu u blizini Mesa Huerfanita u američkoj saveznoj državi Novi Meksiko. Riječ je navodno o skrivenom bunkeru koji pripada Scijentološkoj crkvi. Prema njihovoj web stranici, scijentologija je "religija koja nudi precizan put koji vodi do potpunog i sigurnog razumijevanja vlastite duhovne prirode i odnosa prema sebi, obitelji, grupama, čovječanstvu, svim oblicima života, materijalnom svemiru, duhovnom svemiru i Vrhovno biće". Takvi simboli na pustinjskom tlu navodno su postoje kako bi pomogli scijentolozima koji se vraćaju na Zemlju nakon što su pobjegli od planetarnog "Armagedona".

Foto: Google Earth

Logotip Coca-Cole u Čileu - Najveći logotip Coca-Cole na svijetu može se vidjeti na brdu u Čileu; navodno je napravljen od 70 000 praznih boca Coca Cole.