Jednostavan matematički zadatak, kakav se može pronaći u udžbenicima za treći razred osnovne škole, izazvao je pravu pomutnju među odraslima. Riječ je o izrazu 12÷2(6−4), koji na prvi pogled djeluje lako rješiv, no mnogi stariji od trećaša muče se s pravilnim redoslijedom operacija i tumačenjem zapisa.
Prema pravilima matematike, koja se uče već u osnovnoj školi, zadatak se rješava korak po korak. Prvo se obrađuju zagrade pa se zatim primjenjuju operacije množenja i dijeljenja slijeva nadesno. Evo kako:
Najprije rješavamo ono unutar zagrada: 6−4=2. Time zadatak postaje 12÷ 2(2). U matematici, broj uz zagradu bez eksplicitnog znaka množenja znači množenje pa izraz zapravo glasi 12÷ 2×2. Zatim slijedi redoslijed operacija: prvo dijeljenje 12÷ 2=6, a potom množenje 6×2=12. Dakle, točan odgovor je 12.
Zašto onda toliko odraslih griješi? Problem nastaje jer mnogi pogrešno tumače izraz, pretpostavljajući da se 2(2) prvo množi, pa tek onda dijeli s 12, što daje rezultat 3. Stručnjaci objašnjavaju da je ključ u poštivanju reda operacija: zagrade imaju prednost, ali nakon toga se ide slijeva nadesno, bez "pretpostavljenih" zagrada koje mijenjaju strukturu zadatka.
Pa zar vi novinari uopće ne znate ni osnove matematike pa pišete bombastične članke o zbrajanju i množenju?