Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 1
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
nova afera kamioni
Povratak na članak

Nova afera Kamioni: Traže uvjete koje može zadovoljiti samo – MAN

HEP je za kategoriju kamiona do 7,5 i 12 tona postavio uvjet da ne koriste adblue za postizanje euro 5 norme i time izbacio iz igre sve osim jednog kandidata.

Komentari 86

IM
Immanuell
14:16 02.11.2012.

U redu, priznajem, u pravu ste, ali meni i dalje ekološki kriterij predstavlja razlog za uvjet u natječaju. Svi znamo što je MAN, imamo ih i mi u tvrtki, još ako nudi kao plus i ovu karakteristiku, ne vidim zašto bi to bila tolika greška. Ta nije favoriziran kamion neke trećerazredne tvornice iz Azije, nego MAN. Ako je danas nešto bitno, bitno je makar simbolično sudjelovati u očuvanju klime, pa i ovako poremećene kakva jest, ipak se s njom još nekako može živjeti.

VL
Avatar MK
MK
14:21 02.11.2012.

V.M. Cuj, ja se nisam na wiki ucio sto je to monopol... ...a pogodovanje je kada se "javni kupac" kriterijima dovede u situaciju da postoji samo "jedan ponudivac" za pokrivanja "njegovih potreba". ...Ispada da je HEP zelio kupiti AdBlue ae a ne kamione, pa su trazili ponudivace i proizve u kojima postoji taj AdBlue. Na zalost AdBlue ne postoji u Airbusovim zrakoplovima, ne postoji u Kawasakijevim motorima, jedino postoji u MAN-ovim kamionima - pa sad moraju kaktili kupiti MAN-ove kamione (...mada njima treba samo AdBlue!). ...Nije tako V.M.?

VL
Avatar NJONJO
NJONJO
14:23 02.11.2012.

Pa nisu ni značajno skuplji

VL
Avatar MK
MK
14:27 02.11.2012.

02.11.2012. u 14:16h Immanuell je napisao/la: U redu, priznajem, u pravu ste, ali meni i dalje ekološki kriterij predstavlja razlog za uvjet u natječaju. >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ...slazem se! Ali onda tocno moras znati koliko ti je "ekologija iznad zakonski propisanog standardada vrijedna". ...Jedna mogucnost je da napravis kategorije A, B, C gde oni sa najmane ispustanjem plinova bude u skupini A, oni osrednji u skupini B, a oni najlosiji u skupini C. - i onda naprimjer kazes. Kod onih iz skupine A se vrednuje cijena po kamijonu u visini (ponuda -5'000kn), kod onih iz skupine B (ponuda -2'000kn), kod onij najlosijih iz skupine C (ponuda - 0kn). Znaci za naprednu tehnologiju (u smislu ekologije) spreman si "nesto vise" platiti. Ovako ispada da ce kupiti MAN-ove kamione, i ako ce biti 100'000kn skuplji po komadu. Je to to vrijedno?!

VL
Avatar NJONJO
NJONJO
14:30 02.11.2012.

Pa svaka tvrtka želi biti lider i priznata u društvu po bilo čemu,,,da se razumijemo ne štitim bilo koga, ako netko krade zna se nek ide u buksu. Meni to super da naša država vodi brigu o tome da lili neki proizvod više zagađuje okolinu ili ne, Drugo je pitanje prioriteta u društvu...očito je da ta firma ili već je izabrala prioritete...ja bi recimo radije dao neku lovu nezbrinutoj djeci... bolnicama ... socijalno ugroženima ..obzirom da mi zakon dozvoljava manje troškove... eto jebi ga oprosti ako sam te malo uvreijedio

VL
FR
Fred123
14:34 02.11.2012.

Izgleda da lud zbunjenoga. Prvo se kritizira HEP zbog toga što traži kamione bez AdBlue-a, pa onda zato što traži sa AdBlue-om. ???

VL
Avatar MK
MK
14:36 02.11.2012.

02.11.2012. u 14:23h V.M. je napisao/la: Pa nisu ni značajno skuplji >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ...stvar je u tome da su skuplji i da je natjeca napisan takav da mogu biti kupljeni unatoc tome sto su skuplji. ...Nije mi jasno zasto bi MAN-oviovi kamioni trebali biti skuplji radi toga "AdBlue-a". AdBlue mora biti u standardnoj cijeni. I drugi ponudivaci su prisiljeni trpati novac u R&D. Ako cemo radi svake inovacije napuhavati cijene - kamion (svih proizvodaca) postat ce pre skupi. Takvi troskovi moraju biti progutani u masovnosti proizvodnje - a ne da individualne "inovacije" izvan zakonskih propisa budu koristene kao opravdanje skupljih cijena "u javnoj napavi". U privatnom gospodarstvu nek svatko kupuje sto zeli (i neka se unisti ako bas zeli!) - u javnoj nabavi postoje pravila!

VL
MA
marijan111
14:40 02.11.2012.

ljudi, stvar je u tome da je AdBlue odlična stvar. Potrošnja goriva je manja u odnosu na motor bez AdBlue, intervali servisa su dulji,cijena litre AdBlue je cca. 3 kn, a dizela cca. 10 kn. Zbog ćega bi najveći proizvođačii (Iveco, Scania, Volvo, Mercedes, Renault) koristili takvu tehnologiju s AdBlue, ako nije dobra??? Pa zar su ti timovi stručnjaka ludi?!?!

VL
Avatar NJONJO
NJONJO
14:52 02.11.2012.

AdBlue jfunkcionira tko da amonijak reagira s dušik oksidom , dušik i voda su prirodni su sastojci zraka .Dušik oksid ili ti ga otrov se smanjuje za 84 %. Smanjena potrošnja goriva snaga motora je ista. samo ćađa i gareži garež manji su oko 43 % a potrošnju goriva manja je za 4,9 % - bez utjecaja na snagu motora.

VL
Avatar NJONJO
NJONJO
14:55 02.11.2012.

Pogledajte NJemačku i sve je KRISTALNO jasno

VL
MA
marijan111
15:01 02.11.2012.

02.11.2012. u 14:52h V.M. je napisao/la: AdBlue jfunkcionira tko da amonijak reagira s dušik oksidom , dušik i voda su prirodni su sastojci zraka .Dušik oksid ili ti ga otrov se smanjuje za 84 %. Smanjena potrošnja goriva snaga motorara je ista. samo ćađa i garež manji su oko 43 % a potrošnju goriva manja je za 4,9 % - bez utjecaja na snagu motora. Mislim da se iza V.M. skriva MAN_ov čovijek...

VL
MA
marijan111
15:01 02.11.2012.

Mislim da se iza V.M. skriva MAN_ov čovijek...

VL
Avatar MK
MK
15:04 02.11.2012.

02.11.2012. u 14:52h V.M. je napisao/la: >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ...sve su to simpaticne stvari! ...no smanjenje potrosnje "primarnog" goriva ne znaci automatski i bolju ekonomicnost, nego se tu mora i uracunati i cijenu aditiva, mogucu promjenu dugovjecnosti motora, moguce vece troskove prii odrzavanju motora, itd. itd... ...uz to sto se MAN-ovi kamioni sa AdBlue cine skuplji u nabavi - nije jasno ali su u pogonu i u uzdrzavanju isto skuplji - ili su mozda cak i jeftiniji sto bi to opravdalo. ...osim toga - je to tehnologija za iducih 5-10 godina - ili ce za godinu i pol nesto sasvim novo izniknuti bez ikakvih aditiva?!

VL
Avatar neurazumljiv
neurazumljiv
15:06 02.11.2012.

Valja raspisati natjecaj za preuredjenje ureda HEP-a u kaznionicu.

VL
BK
bez.komentara
16:22 02.11.2012.

Ma da mogli su napisati i da se marka kamiona mora sastojati od tri slova,da je prvo M,treće N,a u sredini A

VL
NI
Nini istrijan
17:08 02.11.2012.

Pitanje je kome je otisla u dzep provizija za sklopljen ugovor?

VL
OB
-obrisani-
17:34 02.11.2012.

Očiti kriminal, gdje bi Pravna država sada trebala doći do izražaja. Ključnu ulogu trebaju odigrati svi oni koji nisu i ne mogu zadovoljiti kriterijima HEP-a. Koliko i do sada objelodanjenih lopovluka, na štetu svih nas. Natječaj treba poništiti. Ovo je sve u dogovoru sa MAN-om i nekim velikanima iz HEP-a u saradnji sa nekim ministrom. Lopovluci će i nadalje biti prisutni, sve do kada im se ukine moć pojedinca.

VL
NE
Nepokolebljiv
17:40 02.11.2012.

Izgleda da novinarima i mnogim drugim o javnim natjrcajiam nije jasno slijedece: Kupac ima pravo kupiti sta zeli! Na natjecaj se moze javiti i ponuditi robu VISE dobavljaca nudeci ISTI proizvod ali pod RAZLICITIM UVJETIMA. To je jedini razlog zaa javne natjecaje. Ja zelim kupiti Mercedes R-350. Tko mi da jeftinije s boljim ostalim uvjetima? Sta nedostaje u tom javnom natjecaju?! Zasto mi netko ima pravo nuditi Skodu ili Fiat?

VL
SA
Savjest
18:56 02.11.2012.

Nije poroblem u natječaju, već u tome što sastavljačima uvjeta za natječaj nije stalo do interesa državne firme, a to se mora rješavati odabirom (natječajem) pri zapošljavanju i kontrolom rada odabranih.

VL
NE
Nepokolebljiv
19:23 02.11.2012.

Hocete li mi kazati da, ukoliko ja zelim kupiti auto za svoju firmu, kao direktor, i zelim, recimo, Mercedes R-350. Ne smijem zeljeti mercedes, moram prihvatiti i ozbiljno odvagnuti ponudu proizvodaca bicilka, i najvjerojatnije kupiti auto iz Indije jer kosta 1900 eura. Vi ste totalno senuti (makar ovi sto su mi dali pedesetak minisa).

VL
« 1 2 3 4 5 »
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.