Nakon privatnog smještaja, sa sniženjima su zadnjih tjedan dana krenuli i jadranski hoteli. Jesmo li usred srpanjske turističke rupe, što je krenulo po zlu i je li upitan ishod ovogodišnje sezone unatoč svim pozitivnim najavama proteklih mjeseci?
– Uvijek bude poneka rupa, bilo u lipnju ili srpnju, ali to u konačnici nema znatnijeg utjecaja na ukupni turistički rezultat, a tako će biti i ove godine. Istraživanje otprije sedam dana među hotelima, turističkim naseljima i kampovima pokazuje da smo na razini rekordne 2019. Naravno, ima pojedinih objekata gdje se za pojedina razdoblja pogriješilo s politikom cijena, pa se nude sniženja. Ali, barem što se tiče naših članica, to niti je specifikum ovogodišnje sezone niti po razmjerima izlazi iz uobičajenih, redovnih poslovnih poteza hotelskih domaćina – kaže Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma (HUT).
U svakom slučaju je bolje da Hrvati ulažu u bilo što pa i apartmane. Puno bolje nego da prodaju građevinsko zemljište strancima. Vlast je imala puno godina za osmisliti programe i propise kojima bi stimulira i pomagala ulaganje u ugostiteljsku ponudu s većom dodanom vrijednosti, poput obiteljskih hotela. Vremenom bi neki od tih malih poduzetnika rasli pa bi oni na svojoj djedovini ili parcelama koje bi kupili od svojih sugrađana gradili veće hotele. Najgora opcija je prodaja strancima ili građevinskim poduzetnicima koji grade stambene i apartmanske zgrade koje uglavnom pokupuju stranci. Naše vlasti uglavnom imaju reakciju umjesto vizije, ideje i akcije.