hibridizacija

Neandertalci se razmnožavali s modernim čovjekom pa izumrli

neandertalci (1)
Matija Topolovec/PIXSELL
28.11.2011.

– Ova teorija ne uključuje masivne migracije ili invazije, nego samo ono što ljudi i inače rade – tvrdi jedan od kreatora studije

Neandertalci su, pokazala je nova studija, bili žrtve ljubavi ili barem razmnožavanja s pripadnicima druge vrste, odnosno s modernim čovjekom.

Pokušavajući se što bolje priviknuti na klimatske promjene, parili su se s "našom vrstom" odgajajući mješovitu vrstu ljudi, pokazalo je istraživanje.

Nakon generacija genskog miješanja neandertalski genom stopio se s genomom Homo sapiensa, koji su bili puno brojniji, i jednostavno nestao.

– Ako povećate pokretljivost skupina na područjima na kojima su živjele, povećava se i protok gena između dvije populacije dok jedna populacija u potpunosti ne nestane – kazao je jedan od autora istraživanja C. Michael Barton, arheolog odjela za ljudsku evoluciju i socijalne promjene sveučilišta u Arizoni.

Prema nekim teorijama neandertalci su nestali prije otprilike 30.000 godina jer kao vrsta nisu bili sposobni prilagoditi se hlađenju planeta toliko dobro kao Homo sapiens. Barton pak smatra da su neandertalci na dolazak ledenog doba reagirali jednako kao i moderni ljudi.

– Kako se povećavala zaleđenost, dotadašnja staništa nisu nudila toliko raznolikosti kao ranije pa su se neandertalci, baš kao i moderni ljudi, fokusirali na strategiju preživljavanja koja još uvijek vrijedi na visokim geografskim širinama – tvrdi Barton.

Dodaje da su neandertalci napravili baze i slali odabrane u skupljanje namirnica i sredstava potrebnih za život. – Ljudi su se selili dalje i tako se izložili kontaktu s drugim udaljenijim grupama, što je postalo uobičajeno na području Euroazije kako se Zemlja zaleđivala – naglasio je.

Češći kontakti doveli su do parenja jer su obje grupe ljudi dijelile iste resurse.

– Moglo se dogoditi i nešto drugo, ali u znanosti uvijek se traži najjednostavnije objašnjenje. Ova teorija ne uključuje masivne migracije ili invazije nego samo ono što ljudi i inače rade – smatra Barton.

Kako bi se procijenili utjecaji pretpostavljenog parenja među vrstama, Bartonov tim proveo je istraživanje, donosi National Geographic, zasnovano na računalnom modelu koji je obuhvatio 1500 neandertalskih generacija. Rezultati istraživanja poduprli su ovu novu ideju o "genetskom preplavljivanju" neandertalaca genima modernog čovjeka.

Iako nije najsretnije rješenje teorije o izumiranju neandertalaca, ovakav način izumiranja dobro je poznat među biljnim i životinjskim vrstama i naziva se "izumiranje zbog hibridizacije".

MO
modovisisajteMaraschino
22:16 28.11.2011.

Neandertalci su prebrzo izumrli da bi to bilo tocno... ovo je samo uljepsana teorija... ljepse zvuci nego da su Homo Sapiensi ubijali Neandertalce

09:50 29.11.2011.

... neznam odkuda im to - da se homosapiens pario sa neandertalcima, kada su gen - testovi dokazali da se nisu parili jer u genima homosapiensa nema ostataka neandertalca. Mnoge znastvene budale, a i oni koji se zele, pod svaku cijenu, profilirati pokusavaju svom silom zdravom razumu covijeka dokazati kako je on postao od majmuna. Arheologija i ozbiljna znanstvenost tu govore o nesto sasvim drugome, a sada da ne pocnem objasnjavati sto je to kromanjon.

Avatar Šefket Ramadani
Šefket Ramadani
12:28 28.11.2011.

Onako je kako je Allah želio da bude.