Naslovnica Vijesti Hrvatska

Najviše se troši na hranu, igračke, tehniku

04. studenoga 2008. u 19:47 3 prikaza

Možemo reći da u Hrvatskoj svake godine sve više vlada zapadnjačka groznica kupnje tijekom prosinca.

Najviše se tada troši na igračke, što je i logično jer se, osim Božića, slave i blagdani Sveti Nikola i Sv. Lucija, kad se tradicionalno daju darovi djeci, zatim na slatkiše, šminku i kozmetiku općenito, hranu – purica, odojak, bakalar, piće, odjeću i obuću, ali primijećen je i trend rasta prodaje tehnike posebno mobitela, linija, CD, DVD, koji uz trgovačke popuste i različite promotivne akcije postaju u to vrijeme pristupačnija kupcima, pojašnjava Milica Rakuša Martulaš, direktorica sektora trgovine u HGK.

Trgovci će također nastojati potaknuti jaču potrošnju pa su već sada u ponudu ubacili blagdanski asortiman, od kojega će računi stići na naplatu u siječnju. Bankari će, međutim, reagirati opreznije.

– Budući da uglavnom svi relevantni makroekonomski analitičari i prognoze govore da će u sljedećem razdoblju biti općenito izražen trend ograničenja potrošnje kako u svijetu tako i u zemlji, PBZ ne planira posebnim blagdanskim kreditnim paketima dodatno stimulirati potrošnju nego štednju i dugoročno stambeno kreditiranje – navodi Dražen Dumančić, glasnogovornik PBZ-a.

Ta je banka pripremila akcijske kamate na stambene kredite, a Erste, na primjer, ima akcijske kamate na potrošačke kredite.


Digitalna komora
Digitalna komora
Poduzetnici, odsad ključne informacije doznajte klikom miša

A1 izdvaja za Vas