Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Svijet

'Multinacionalne kompanije jednakim oglašavanjem obmanjuju potrošače'

Europaralmentarka Borzan istaknula je kako se potrošači u novijim državama članicama često žale da kupuju proizvode niže kvalitete za istu ili čak višu cijenu nego potrošači u zapadnoj Europi
02. listopada 2014. u 23:27 3 komentara 1510 prikaza
'30.08.2013., Osijek - Zastupnica u Europskom parlamentu Biljana Borzan ustrojila je lokalni ured u cilju sto kvalitetnijeg rada i priblizavanja gradjanima. Na konferenciji za novinare predstavila je
Foto: Marko Mrkonjić/PIXSELL

U povodu saslušanja kandidatkinje za povjerenicu Europske komisije za pravosuđe, ravnopravnost spolova i zaštitu potrošača Vere Jourove, zastupnica Biljana Borzan (SDP) postavila je pitanje Komisiji o jednakoj kvaliteti proizvoda u svim državama članicama EU.

Slovačka udruga potrošača je još 2011. godine objavila istraživanje u kojem tvrdi kako najveće multinacionalne kompanije koje proizvode hranu i pića jednako pakiraju proizvode različite kvalitete za istočno i zapadno tržište EU. Proizvodi se reklamiraju na isti način u svim članicama.

Kao zamjenska članica u Odboru za unutarnje tržište i zaštitu potrošača, europarlamentarka Borzan istaknula je kako se potrošači u novijim državama članicama često žale da kupuju proizvode niže kvalitete za istu ili čak višu cijenu nego potrošači u zapadnoj Europi. Komisija je dosada na zahtjeve za harmonizacijom kvalitete proizvoda odgovarala stajalištem da ako su deklaracije na proizvodima u skladu s regulacijama EU i ako nema ugroze za sigurnost potrošača, ne možemo govoriti o kršenju prava potrošača.

Zastupnica Borzan pitala je kandidatkinju za povjerenicu EK koliki naglasak namjerava staviti na jednaku kvalitetu proizvoda na istočnom i zapadnom tržištu u svom mandatu te koja su očekivanja u tom pogledu od nove Direktive o deklaracijama na proizvodima koja bi trebala stupiti na snagu sredinom prosinca ove godine. Također, pitala je planira li se ići u reviziju Direktive o obmanjujućem oglašavanju, za koju smatra da je odavno zakašnjela.

– Europska komisija se više ne smije više izgovarati na bazičnu sigurnost i točne deklaracije, dok je jasno da multinacionalne kompanije jednakim oglašavanje obmanjuju potrošače. Moja je dužnost da predstavljam upravo potrošače, a ne kompanije. Moramo biti svjesni da pravedno unutarnje tržište ovisi o kvalitetnoj informiranosti i zaštiti potrošača! – naglasila je Borzan.

>> Borzan pitala kandidata: Kako ćete se nositi sa izazovima 21. stoljeća?

Župnik
zbog korone
Župnik u pismu vjernicima: Domove sami blagoslovite, a nama samo uplatite novac na račun
HT e-Liga
INTERVJU
'Nakon uspjeha HT e-Lige, još jače ulazimo u e-gaming segment'
  • Avatar mihic
    mihic:

    Zamislite meni odgovara od HT : svi kanali koji su uključeni u programski paket su u njega i uključeni. a ja ih pitao zašto prenose samo jednu utakmicu na areni od talijanske lige u terminu u 15 h u nedjelju. vrh

  • jukic569:

    Hrvatske kompanije jednakim oglašavanjem obmanjuju domaće potrošače. Podravka pekmez od šljive za Hrvatsko tržište lošije kvalitete nego za tržište BiH.

  • Miške 3:

    Školavala se za EU parlamentarku, a ne za liječnicu?