Nakit, satovi i koža čvrsti su luksuz u modnoj industriji koji u teškim ekonomskim vremenima preuzima ulogu potencijalne investicijske vrijednosti. Prije svega zahvaljujući otpornosti upravo tog luksuznog segmenta modna bi industrija mogla zadržati svoju isplativost i u 2023., godini u kojoj se suočila s gospodarskom neizvjesnošću i smanjenim povjerenjem potrošača. Jedan je to od zaključaka studije State of Fashion 2024. konzultantske kuće McKinsey. Očekuje se da će modna industrija u luksuznom segmentu ove godine u Europi rasti između tri i pet posto (početkom 2023. između 5 i 7 posto), a u neluksuznom između samo jedan i tri posto. Uštede su, kaže McKinseyjeva studija, uglavnom iscrpljene, potreban je fokus na povećanje prodaje, ali i nove strategije za određivanje cijena i promocije. Čak 69 posto lidera u industriji u anketi je izjavilo kako planiraju dizati cijene (njih četvrtina više od pet posto, a do 5 posto njih 44%).
Problem je što luksuzni sektor dobrim dijelom ovisi o profitima iz nedemokratskih država.