Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Maturanti, a ne znaju koliko kuna dobiju za 15 dolara

Nastavnici traže zadatke primjenjive u svakodnevnom životu
03. ožujka 2014. u 14:00 6 komentara 889 prikaza
matematika
Foto: Daniel Kasap/Pixsell

U 21. stoljeću, vremenu računala i visoke tehnologije, matematiku više nema smisla poučavati kao što se poučavala desetljećima. S tom tezom britanskog matematičara Conrada Wolframa, nedavno objavljenoj u The Observeru, slažu se i naši sugovornici, matematičari Petar Mladinić i Vinko Bajrović.

Robuje se pravilima

– Činjenica je da je naš način poučavanja matematike pregazilo vrijeme. Već petnaestak godina postoji inicijativa da se matematika poučava na drukčiji način, nešto smo na tome i radili, ali dok se ne promijene programi, ni promjene poučavanja neće biti – kaže matematičar i ravnatelj zagrebačke Pete gimnazije Petar Mladinić. S tim se slaže i Vinko Bajrović dodajući da u 21. stoljeću matematika nije “računanje nego način razmišljanja”. – Robujemo starim pravilima i nastavnici moraju podučavati ono što program od njih traži. Jedva čekam da se pojavi novi kurikulum koji bi trebao donijeti matematiku primjenjivu u svakodnevnom životu – komentira Bajrović.

Logičko razmišljanje

Da način poučavanja matematike u Hrvatskoj nije dobar, pokazuju i rezultati koje petnaestogodišnjaci postižu u PISA-testiranjima. – U zadacima koji se pojavljuju na PISA-testovima nema puno teške matematike nego logičkog razmišljanja. A naši učenici za to nisu pripremljeni – komentira Mladinić. Bajrović spominje maturante čije rezultate na državnoj maturi iz matematike analizira iz godine u godinu. – Šokiralo me da neki maturanti nisu bili u stanju riješiti ni najjednostavnije zadatke. Recimo, puno njih nije bilo u stanju izračunati koliko kuna dobiju za petnaest dolara – zabrinuto se prisjeća Bajrović. – Gradivo matematike treba malo pročistiti, svaki vrtlar podreže grane i pusti da rastu one koje želi. Tako treba i s matematikom – slikovito će Mladinić.

>> Učenici XVIII. gimnazije ujedinili srednjoškolce - prestaju šutjeti, idu u akciju

Izdavači: Udžbenici nisu zanimljivi

Izdavači školskih udžbenika također su uočili da matematika kakva se danas poučava i udžbenici koji su prilagođeni važećim nastavnim planovima i programima današnjim učenicima nisu zanimljivi. Zbog toga najveći nakladnici u svojim udžbenicima matematiku učenicima žele približiti na zabavan način. – Niz je zadataka iz kuta svakodnevnog života kako bi učenici vidjeli da je ono što uče primjenjivo – objasnila nam je pristup u novim udžbenicima Maja Brkljačić iz Profila.– Određenu cjelinu počnemo nekim problemom, a iz lekcije u lekciju učenici su bliže rješenju. Tako vide da je ono što uče primjenjivo u životu – kaže Matilda Bulić iz Školske knjige.

Zanimljivo
Maknuli su tepih iz sobe, a ono što ih je dočekalo ispod iznenadilo mnoge: 'Nekada je bilo popularno'
G
PASTELNO PROLJEĆE
Guess nagradni natječaj - uslikaj svoju kombinaciju i osvoji nagrade!
  • Maja28:

    Možda da ne računaju na kune. Djeca ne znaju ništa o tome jer im roditelji nemaju kuna pa ne razumiju ništa vezano uz to.

  • kafka:

    Treba trenirati razmišljanje a matematički aparat koristiti za riješavanje. .

  • JUREK SKAJNICKIN:

    Koliko kuna za $15.00?