Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Mataija: Ne ide se u ukidanje 0,5 promila i 10% tolerancije prekoračenja brzine

Ide se u druge izmjene i dopune Zakona o sigurnosti prometa na cestama, poput regulacije kategorije prijevoznih sredstava koja trenutno nisu regulirana u zakonu
07. travnja 2021. u 23:03 18 komentara 4958 prikaza
Foto: HRT

Josip Mataija, voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa MUP-a, rekao je večeras u HTV-ovoj emisiji Otvoreno kako u ovom trenutku ne idu u izmjene zakona što se tiče dozvoljene koncentracije alkohola u organizmu, odnosno dopuštene tolerancije vezane za ograničenje brzine kretanja u prometu.

NA CESTI KOD SISKA VIDEO Vozačica s 1,74 promila vrludala cestom, opasnu vožnju snimio vozač iza nje

Rekao je pak kako idu u druge izmjene i dopune Zakona o sigurnosti prometa na cestama kako bi regulirali kategoriju prijevoznih sredstava koja trenutno nisu regulirana u zakonu - romobila, odnosno raznih drugih naprava na električni pogon.

Automobilist Juraj Šebalj rekao je da bi moglo doći do sudara s pješacima, na što je Mataija rekao da se ta vozila i sada uglavnom kreću nogostupom, ali da će sada biti odgovorni i morati se prilagoditi. Mataija je rekao da su vozači takvih vozila velika opasnost na kolniku te da ondje vrlo često stradavaju zbog svojih karakteristika u odnosu na druga vozila. Ne radi se samo o romobilima, već i o segwayima, monociklima...

Govoreći o prijedlogu ukidanja dozvoljene koncentracije alkohola u krvi, prometni stručnjak Željko Marušić kazao je:

- Mislim da treba naći jednu međumjeru, jer je netočno kazati, ili pogrešno, da 0,5 promila utječe na koncentraciju. Koncentracija tu uopće nije bitna. Ne stradava se zbog koncentracije, već zbog promjene obrasca ponašanja, a 0,5 već jako utječe na promjenu obrasca ponašanja, i promjena obrasca ponašanja se događa negdje iznad 0,2. Već s 0,3 promila alkohola je drukčiji obrazac ponašanja, vozači se zalijeću kroz crveno, brzo voze, ne poštuju druge.

Što se tiče ograničenja brzine, Šebalj je rekao da ljudi i na 130 i na 170 rade iste gluposti - prčkaju po telefonima i uopće nisu koncentrirani.

Zagreb: Prometna policija kontrolira vozače povodom Martinja Novi nacionalni plan sigurnosti na cestama Ukida se 0,5 promila, prekoračenje brzine od 10% neće se tolerirati

- Po meni ljudi trebaju samo biti svjesni onog trenutka što rade za upravljačem, a to je edukacija, rekao je Šebalj.

Sandra Mikulčić, urednica magazina AutoStyle Večernjeg lista, rekla je kako u Hrvatskoj postoji ozbiljna potreba uvođenja prometnog odgoja kao predmeta u osnovne škole, a s time su se složili i ostali sugovornici.

- Preko 60 posto djece strada kao djeca putnici u vozilima svojih najbližih. Većina zbog toga što nisu bili adekvatno smješteni. Često imamo primjere da djeca gdje nisu bila vezana dođe do teže prometne nesreće i djeca ispadaju iz automobila - upozorio je Mataija.

Marušić smatra da se kod nas ne stradava zbog manjka vještine.

- Autoškole su u redu, ali izvjesnost kažnjavanja se treba povećati tako da se naše ceste premreže kamerama. Kad idete u Londonu do posla, prosječno vas snimi 30 kamera, a koliko vas snimi kod nas? Nije problem hoće li netko znati gdje se vozi 50, nego hoće li to poštovati. Dakle, pitanje je obrasca ponašanja.

S njim se nije složio Šebalj koji smatra da je u Hrvatskoj problem upravo manjak vještine.

NESREĆA KOD ZADRA Direktor komunalnog društva s dva promila alkohola udario pješakinju i pobjegao

- Ne bih se složio da brzina nije problem. Jest. Drugi problem je alkohol, treći je pojas i četvrto je korištenje mobitela, što nam postaje čak i veći problem nego alkohol. Vozači koji sustavno krše propise su problem. Kazne su drakonske, ali za koga? Da li normalan vozač vozi 50 km/h iznad ograničenja u naseljenom području? - kazao je Mataija.

Mikulčić je kazala kako smatra da su naše kazne dobro odmjerene, ali kao problem je istaknula vrijeme koje protekne dok se ne donesu presude i blage kazne koje počinitelji najtežih prekršaja dobiju.

Autonomna vozila

Otvorena je i tema autonomnih vozila. Mataija je rekao kako će uvesti kaznu za vozače poluautomatiziranih vozila koji nisu za upravljačem.

- Ako je poluautomatizirano vozilo, mora sjediti za upravljačem, dodao je.

- Ako je vozilo automatizirano, onda će biti druga situacija. Međutim, nismo još u toj fazi. U toj fazi nije ni cijela Europa, to još nije potpuno definirano, rekao je Mataija.

 

 

 

Samobor: Predsjednik HGK Luka Burilović posjetio tvrtku Nord Product
SVE POZNATIJI HRVATSKI PROIZVOĐAČ
Hrvatske mobilne kuće izdrže na -25°C, a izvoze ih i u Skandinaviju: 'Sve je domaći proizvod'
Pevex
BICIKL U PROMETU
Infrastruktura i edukacija kao preduvjet za razvoj biciklističke kulture u Hrvatskoj
  • No1:

    Zakone mijenjaju samo da bi punili proracun. U Irskoj postoji ogranicenje na 110 na cesti po kojoj prosjecni vozac ne moze voziti 110. Ali, ako si dobar vozac, siguran, s iskustvom. Onda mozes. Tamo prometna policija nije represivni aparat kao ... prikaži još! kod nas. I imaju kamere na hrpe mjesta, ali ta mjesta su i takva da tamo i treba kamera. A, ne kao kod nas da ih stavljaju na mjesta gdje je ocito da su tamo stavljena za skupljanje love, a ne zasprecavanje divljanja na mjestima koja su prometno kriticna. To nasoj policiji i tko zna kakvim strucnjacima nikako da dode do glave. Samo je bitno puniti proracun. A, kad se ljudi ne voze autima zbog restriktivnih mjera, onda treba pronaci neko drugo prometno sredstvo na kojem se moze nastaviti puniti proracun. Veli cajac: "romobili ce se voziti brzinom pjesaka". Onda ljudi nece niti voziti romobile. Pa ce morati naplacivati kazne za koturaljke ili rollerblades...

  • geler203:

    Ide li se u izmjene zakona kako se više ne bi dogodili slučajevi Horvatinčić i Mamić?

  • pointmaker:

    Marusic...zar opet... Da im je stalo kopirali bi zakone uredenih zemalja, ovako ustvari cuvaju postojece. Puno smo se vec nagledali emisija sa tzv strucnjacima...