Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 170
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
VELIKI PROJEKT HRVATSKOG AVIOPRIJEVOZNIKA

Croatia Airlines dobiva najmoderniji avion: Pogledajte što će nuditi putnicima, znamo gdje će letjeti, a imat će i posebno ime

Promet u Zračnoj luci Split
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
1/13
12.06.2024.
u 22:17

Prvi let bit će u Frankfurt, zrakoplov će biti tiši i štedljiviji, a putnicima će nuditi Wi-Fi, više prostora za prtljagu i utičnice za punjenje

Let na deset tisuća metara iznad tla, ali uz osjećaj kao da ste u dnevnom boravku? Takvo bi iskustvo već od sljedećeg mjeseca trebali imati putnici hrvatskog nacionalnog avioprijevoznika Croatia Airlinesa (CA) jer u flotu iz Airbusove tvornice u Kanadi dolijeće najnoviji model A220. Riječ je o suvremenom avionu koji je i do 50 posto manje bučan te troši čak 25 posto manje goriva, a putnicima nudi daleko veći komfor nego stariji modeli.

Zrakoplov je, potvrđeno je za Večernji list iz kompanije, trenutačno u finalnoj fazi proizvodnje. Isporuka se očekuje u srpnju, a početak komercijalne upotrebe neposredno nakon toga, odnosno odmah nakon što se srede sve potrebne procedure. Prvi komercijalni let obavit će na simboličnoj ruti.

– Prvi komercijalni međunarodni let planiran je na liniji Zagreb – Frankfurt, na kojoj je 1992. godine obavljen prvi međunarodni let tvrtke, čime je počelo povezivanje Hrvatske sa svijetom u zračnom prometu – istaknuli su u CA. Prvi novi zrakoplov imat će registarsku oznaku 9A-CAE i zvat će se "Zagreb".

GALERIJA: Ovako izgleda Airbus A220, novi model zrakoplova koji je kupila Croatia Airlines*

Promet u Zračnoj luci Split
1/8

*ovo su prezentacijske fotografije tvrtke Airbus, nisu finalni izgled zrakoplova za Croatia Airlines, finalni izgled ovisi o zahtjevima i mogućnostima kupca te se može razlikovati

Preciznije, riječ je o modelu A220-300 kapaciteta 148 sjedala, a koji najčešće dolazi u konfiguraciji 2+3 sjedala po redu s prolazom u sredini. Spomenuti tip aviona čini većinu narudžbe, a Croatiji će biti isporučen i nešto manji A220-100, koji ima 127 sjedala. Na sve će avione, u suradnji s tvrtkom Panasonic Avionics, biti postavljena najnovija antena Ku-band, koja će putnicima omogućiti pristup brzom bežičnom internetu (Wi-Fi) kako bi tijekom leta mogli surfati, dopisivati se ili gledati filmove. Svako sjedalo imat će držače za mobitele i tablete te utičnice USB-A i USB-C za punjenje.

VEZANI ČLANCI:

Cijeli zrakoplov bit će osvijetljen modernom LED rasvjetom, a pretinci za prtljagu bit će veći, baš kao i prozori, pa će bez sumnje tijekom leta osvanuti još više Instagram-storyja s pogledom među oblacima. Dolazak prvog novog aviona početak je dugo najavljivane zamjene, modernizacije, a ujedno i unifikacije flote domaćeg prijevoznika kojemu će u sljedeće tri godine biti isporučeno ukupno 15 novih zrakoplova koji će umiroviti Airbusove modele 319 i 320, stare u prosjeku više od 20 godina.

Iz flote odlaze i brojnim putnicima ne tako dragi, bučni, turbopropelerski avioni Dash Q400. Dolazak drugog novog A220 očekuje se potkraj ove godine, isporuka sljedećih šest zrakoplova bit će tijekom 2025. godine, zatim četiri u 2026. godini te posljednja tri u 2027. godini. A kako je ranije potvrđeno specijaliziranom portalu AvioRadar, Croatia će uz nove zrakoplove predstaviti i novi vizualni identitet. Usto, proljetos su, podsjetimo, uvedene i četiri nove linije, iz Zagreba u Tiranu, Berlin i Stockholm te iz Splita u Istanbul, stoga ne treba isključiti da se uza sve novitete spremaju i nove destinacije.

FOTO Pogledajte slike iz zraka iz Batine: Sve je pod vodom, a vrhunac vodenog vala Dunava tek se očekuje

Promet u Zračnoj luci Split
1/26

Komentara 15

23
234
08:50 13.06.2024.

Za neupućene a novinar bi trebao znati hrvatski jezik, hrvatski se kaže ZRAKOPLOV a ne avion. To uče djeca u prva 4 razreda o.š. , ali šta ćeš zbog onih "isto ti je to", zato nam se i dešava sve ono kakvi smo.

KO
konj1
22:37 12.06.2024.

Ma hajde, "luksuz u zraku", "kao u dnevnom boravku" :D Ne kažem da A220 nije dobar avion i da ovi za CTN nisu u solidnoj konfiguraciji, ali neozbiljno je tako pretjerivati, znamo koliko će prostora imati i na kraju bi to trebao biti sasvim prosječno udoban avion za kratke i srednje relacije. Većina putnika vjerojatno neće primijetiti nešto posebno u usporedbi sa sadašnjom flotom.

Avatar Zgubider..
Zgubider..
23:15 12.06.2024.

Napokon! Nadajmo se da će prvo zamijeniti ove prastare propelerce...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije