Kroz offset do eskadrile novih borbenih aviona za nula kuna
U MORH-u ne skrivaju da žele zadržati lovačku avijaciju te teško podnose što Ministarstvo gospodarstva ne gradi okvir za offset program
Komentari 63
Neznam samo kako ce da cuvaju taj veliki zracni prostor iznad slovenije. Ja bi preporuci slovencima nek si kupe jedan Zepelin to ce im bit dovoljno za njihov zracni prostor.
Stvarno se nadam da naša vlada neće uspjeti zaje***i i ovo! Talijani da nam čuvaju zemlju???!!!WTF?? Treba nam ratno zrakoplovstvo!!
Bubra,evo ja cu prijateljima iz zlovenije sponzorirat jedan zepelin...nije skupo.ali pilot mora biti zlovenc !!!
Ali nekako mi zvoni ta rečenica: \"Šveđani će za uzvrat kupovati hrvatsko vino (Agrokor)\" Eurofighter je definitivno najbolja opcija... ali, problem je ipak u hrvatskom sustavu odlučivanja.
Ako je ovo sa svedjanima istina,onda ne postoji mislim bolja ponuda.Sve je bolje nego uzimati tudje staro zeljezo,koje ce se ustvari kod nas samo reciklirati.A uz to ce nas i odrzavanje takvih zastarjelih aviona i te kako skupo stajati.Svedski gripen je, kako pisu oni koji se bolje razumiju,definitivno bolje rjesenje za sljedecih 30-tak godina nego zastarjeli avioni koji Amerikanci nude bez offset-ponude.Samo se bojim da ne bude nazalost politicka odluka,koja ce nas skupo stajati novca kojeg u stvari za \"takvu vrstu\" posla nemamo.
Caratan ja bi predlozio da njemci izuce Eu Janeza za pilota za taj Zepelin.. Ali bojim se da bi onda on mogao da napadne nas zracni prostor sa svojom eskadrilom.
Bubra, da budem iskren, moja najveca briga je da bi zlovenci od tog zepelina za nadgledanje \"svog\" zracnog prostora mogli uz pomoc cuvenog Grunfa iz Alana Forda napraviti zepelin bombarder s kojim bi mogli ugroziti hrvatski zracni prostor. Zbog te vizija,tj.nocne more ne mogu nocu sklopiti oka...
Sudeci po reakcijama (naglabanja oko nove eskadrile traju vec desetljecima) izgleda da bi nas vrh opet radije u neke jugo aranzmane sve drugo im je mrsko (ili se barem moraju konzultirat s tadicem i pahorom - mozda prilikom iduceg grljenja...). Najbolje bi bilo ozivit partizansku eskadrilu na celu s josipovicevima, tadicima, vlaisavljevicima umjesto hvatat priliku za ozivljavanje hrvatske privrede...
Novinar je pogriješio u popisu zemalja koje zajednički rade na Eurofighteru. Bez Francuske! Njemačka, Velika Britanija, Italija i Španjolska.
Treba ući u dosta veći posao sa zainteresiranom stranom. Nešto što bi bilo i strateški i financijski dugoročno isplativo. Npr. izgradnja tvornice za dijelove Grippena u RH ili čak dugoročna suradnja s ciljem izrade cijelih zrakoplova kod nas. Naravno, iako imamo dovoljno stručnjaka i kvalificirane radne snage, ovako nešto je izvan dosega bilo kakve naše Vlade. U međuvremenu, osobno mi najbolje leži Su-30... al nemamo mi love za to :)
Eurofighter je stariji ne moderniji od JAS-a, a kao sto vidimo na primjeru Madjarske i Ceske da offset sa strane Svedske funkcionira bez prijekorno... ZASTO ONDA odbacit tu alternativu, zasto je vec nismo iskoritili prije Madjara pa smo mogli mii imat Elektolux tvornicu....Sta cekamo, koga?? Vjerovatno netko treba OSOBNO zaradit, pa da trgovina prodje ( Afera kamiona za HV ili kamioni za Vatrogasce............)
Eurofighter je prvi puta poletio sredinom 90-tih, Grippen, krajem 80.tih. Eurofighter je lovac 4.5 generacije, Grippen je lovac 4. generacije.
znaci obicni puku dali ti je ista jasno ulazak u NATO i EU je kupovina njihove visoke tehnologije da budu jos razvijeniji a mi njima cemo davati prirodno bogastvo i ostare resurce ...a avionceki ce nam kad gospoda iz NATA odluce da nekog izrokaju i mi cemo onda ici sa njima ee bozija divota ...jos im ostaje IRAN ...KINA sjeverna Koreja KUBA I VENEZUELA sa HUGOM na celu hehe
ajoj vidim opet su dosli kod Vecernjakovaca ovi Gripeni naruciti tekst, bez veze trose novce predstavnici Gripena na te tekstove i objave, nitko relevantan to ne cita. Niti ce to odlucivati. A vidim i ovdje neki koji komentiraju zagovaraju nevjesto Gripen, isto tako naruceni. U svakom slucaju ja znam da Gripen nece proci. Puno siri kontekst je u pitanju a ne samo offset. Gripenovi ljudi u HR su nevjesti u shvacanju sireg konteksta ali i u nacinu kako doci do relevantnih osoba i uciniti pravi utjecaj, ovakvi tekstovi nista ne znace, misle da angaziranje PR agencije nesto donosi. Bas nista. Samo trose novce i slusaju sufliranje sefa tog PR-a. I kao sto rekoh, siri kontekst i dobrobit je u pitanju i to ce presuditi, ali treba to znati i znati skuziti.
Ukratko... - od ovog što nam se nudi Eurofighter je najmoderniji i najbolji, ali i najskuplji, uz to je dvomotorac (neupitno da je s dva motora sigurniji i jači, ali i zahtjvniji za održavanje uz veću potrošnju, a Hrvatska jee specifičnog oblika pa je i tu svrha dvomotorca vrlo upitna) - Gripen nigdje nije dokazan ni provjeren, kao uostalom ni Eurofighter (ipak više povjerenja imam u DE-UK-IT-ES koje zajednički proizvode Eurofighter nego u jednu Švedsku), ali je za hrvatske potrebe prihvatljiviji zbog niže cijene i jednog motora (jednostavnije i jeftinije) - F-16 je ipak pri kraju proizvodnje, zrakoplovstva nekih zemalja ga izbacuju, ali je u borbenim djelovanjima provjeren, pouzdan i vrlo moćan, dobro očuvani polovni F-16 po pristojnoj cijeni bili bi ispravna kupovina, uz to je američki, a političke konotacije su ovdje bitne, novosklopljeni F-16 koji su vrlo skupi bili bi promašena kupovina zbog, kao što sam rekao, \"zalaska karijere\" F-16 Odluka je teška, ali nešto se mora nabaviti.
A za one koji nisu shvatili, ruska tehnologija ne dolazi u obzir i ne trebaju fantazirati o MIG-ovima i Suhojima. To neće biti, prvo jer su ruski, drugo jer su dvomotorci. Ako se bude nabavljalo, to je najvjerovatnije F-16 (polovni).
kakav gripen kakav eurofighter. Fantom je u svim inačicama zakon, i jeftiniji i bolji. Mi Europi ionako ne dugujemo ništa (o obrnutom bi se dalo razgovarati). A ako će nam Talijani čuvati nebo, ako zarati postoji opasnost da pobjegnu u Južnu Ameriku. Bolje onda Nijemci
E, a da napravimo vlasti avion 5. (stelt) generacije. Materijal za kostur aviona - Finex iz Čabra (avion mora biti od drveta jer je drvo za radare nevidljivo), montaža aviona - tvornica traktora Tomo Vinković Bjelovar, elektronika RIZ Zagreb, Radar Ericson Nikola Tesla Zagreb, gume Borovo Vukovar. Taj bi avion mogli prodati i na svetskom tržištu npr. Belizeu, Nepalu, Nigeru i svim drugih zrakoplovnim velesilama kao što smo i sami.
Danas su sanje dozvoljene, sutra je pak novi dan i nova zbilja.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Može offset, a može i obično fotokopiranje. Kupi se jedan avion, onda se fotokopira u više primjeraka i imamo cijelu eskadrilu.