Naslovnica Vijesti Hrvatska

Kraj agonije: Kinezi žele kupiti Gredelj

Kako doznaje Večernji list, predstavnici CCOEC-a jučer su u Zagrebu iskazali otvoreni interes za preuzimanje Gredelja u kojem bi proizvodili lokomotive
23. studenoga 2012. u 07:31 80 komentara 30 prikaza
'15.12.2011., TZV Gredelj, Vukomerecka cesta BB, Zagreb - Godisnja konferencija i predstavljanje novog vlaka.  Photo: Goran Stanzl/PIXSELL'
Foto: 'Goran Stanzl/PIXSELL'

Kineska državna tvrtka – China National Corporation For Overseas Economic Cooperation (Kineska nacionalna korporacija za prekomorsku ekonomsku suradnju - CCOEC) želi kupiti Tvornicu željezničkih vozila Gredelj, koja je nedavno otišla u stečaj!

Ozbiljno zainteresirani

Kako doznaje Večernji list, predstavnici CCOEC-a jučer su u Zagrebu iskazali otvoreni interes za preuzimanje Gredelja u kojem bi proizvodili lokomotive. Tako bi zadržali u radnom odnosu oko 800 zaposlenika te tvrtke u stečaju, od sadašnjih 1000. Kinezi ne bi preuzeli samo dio Gredelja koji se bavi održavanjem i čišćenjem vagona, a koji zapošljava 200 ljudi. Taj dio Gredeljeva poslovanja, naime, pripast će svakako HŽ Putničkom prijevozu koji je bio i formalni vlasnik te tvornice dok nije nad njom proglašen stečaj.

Kinezi su, kažu dobro upućeni, u Zagreb stigli pod vodstvom predsjednika CCOEC-a Ma Zhiva, a o mogućim poslovima u Hrvatskoj razgovarali su s predstavnicima Vlade. Na tim sastancima im je ponuđeno i sudjelovanje u privatizaciji i dokapitalizaciji HŽ Carga. No Kinezi su, doznajemo, zasad otvoreno zainteresirani samo za Gredelj. Kako je nad tom tvrtkom otvoren stečaj, CCOEC će ponudu za preuzimanje te tvornice dati stečajnom upravitelju, a to bi trebali učiniti do 12. prosinca, kad je skupština vjerovnika. CCOEC je osnovan 1965. godine i bavi se inozemnim ekonomskom suradnjom, ali i pruža pomoć inozemnim razvojnim programima.

Dosad je ta kineska korporacija sudjelovala, prema podacima s njene web-stranice, u više od 600 razvojnih projekata u više od 100 zemalja diljem svijeta u području energetike, kemijske industrije, telekomunikacija, prometa, poljoprivrede... Od većih projekata u kojima su sudjelovali, u CCOEC-u navode gradnju devet hidroelektrana u Turskoj, obnovu termoelektrana u Bjelorusiji te gradnju vodovodnog sistema na Jamajci.

A Kinezi su već pokazali interes za ulaganja u Hrvatsku. Čelnici vodeće kineske i jedne od najvećih svjetskih brodarskih kompanija COSCO nakon razgovora s članovima hrvatske vlade potkraj travnja ove godine postali su najozbiljniji potencijalni ulagači u Luku Rijeka.

Vrlo su zainteresirani i za gradnju nizinske pruge Rijeka – Zagreb – Botovo.

Žele i Luku Rijeka

– Vrijeme je da Hrvatska prestane pričati, vrijeme je da se konkretiziraju neki infrastrukturni projekti. Prije svega mislim na rekonstrukciju postojeće željezničke pruge, ali i gradnju nizinske pruge koncesijskim modelom. Time bismo riješili i problem kineskih kompanija koje traže mogućnost da preko našeg područja skrate plovidbu od Sueza do Srednje Europe za 10 do 14 dana – kazao je tada nakon sastanka ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Hajdaš Dončić.

Kinezi s Rijekom žele postati konkurencija Hamburgu – put kineske robe preko Rijeke kraći je za 1242 nautičke milje od hamburške rute. Kinezi diljem svijeta ulažu u velike infrastrukturne projekte, a zainteresirani su i za koncesiju za hrvatske autoceste.

>>Radnici Gredelja došli na prosvjed, a njih 480 dobilo otkaz

Amerikanci bi uložili samo u pogon za l

Amerikanci bi uložili samo u pogon za lokomotive

Za preuzimanje TŽV Gredelja zainteresirana je i američka kompanija National Railway Equipment Company. No Amerikanci bi preuzeli samo jedan dio Gredelja, pogon Lokomotive, pa bi tako ostalo sačuvano samo 300 radnih mjesta, od 1000 koliko ih je trenutačno zaposleno u toj tvrtki u stečaju. Gredelj je do odlaska u stečaj zapošljavao oko 1500 radnika, a njih 500-tinjak je nedavno dobilo otkaz, dok su za 1000 radnika ugovori o radu sklopljeni na jedan mjesec pa je i sudbina njihovih radnih mjesta upitna.

Uber
Usluga prijevoza
Ispovijesti sa stražnjih sjedala: Aplikacija koja nam je spasila glavu
  • HermionaGranger:

    23.11.2012. u 12:42h mcmarko je napisao/la: ma nitko se ne boji kineza, samo me zanima zašto se nešto mora upropastiti, i oni koji to upropaste ne odgovaraju kazneno. okaraterizirat zloporabu položaja u državnoj firmi i rad kontra interesa države veleizdajom. ... prikaži još!. firma koja ima perspektivu mora u stečaj. zašto? zato što kriminalci iz hdz-a, hss-a, sdp-a, hns-a ne vode državu za dobrobit naroda nego za vlastiti smrdljivi probitak. ništa drugo. za izbore im treba biti slogan, mi znamo upropastit, ali više nemamo što, pa glasajte za nas. kriminalci svi od reda. ------------------------------------------------------------------------- POTPISUJEM.

  • Takaros:

    koliko glup i neinformiran moraš biti da misliš da je dobro što Kina kupuje tvornice i luke u Hrvatskoj?

  • papreni 200:

    cuvaj me boze kineza i njihove robe siroke potrosnje