Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Svijet

Kineski znanstvenik koji je stvorio prve GMO bebe osuđen na 3 godine zatvora

30. prosinca 2019. u 08:30 0 komentara 581 prikaza
Ilustracija
Foto: Getty Images

Kineski znanstvenik koji je lani šokirao svijet stvaranjem prvih "genetski modificiranih" beba, osuđen je u ponedjeljak na tri godine zatvora zbog nezakonite medicinske prakse, javlja agencija Xinhua.

Kolači s kavom Savršen spoj Deserti s kavom: Tri recepta s popularnom „ciglicom“

Znanstvenik He Jiankui objavio je u studenome 2018. da je metodom prepravljanja genoma poznatom kao CRISPR-Cas9 u postupku medicinski pomognute oplodnje uspio stvoriti genetski modificirane djevojčice tako da se u budućnosti ne zaraze virusom HIV-a kojim je zaražen njihov otac.

Tada vanjski profesor na Južnom sveučilištu za  znanost i tehnologiju u Shenzhenu, zgrozio je znanstvene krugove, a kineska vlada naredila je obustavu istraživanja i otvorila istragu.

He je osuđen na sudu u Schenzhenu jer je "protuzakonito provodio postupak genetske manipulacije embrija u reproduktivne svrhe", objavila je službena kineska agencija. Zhang Renli i Qin Jinzhou, suradnici doktora Hea, koji su radili na dvije neimenovane medicinske ustanove, osuđeni su na blaže kazne.

Kava OMILJENI NAPITAK Nije iznenađenje: Više od polovice Hrvata svakodnevno pije mljevenu kavu

"U želji za slavom i bogatstvom oni su svjesno prekršili nacionalne zakone u području znanstvenog istraživanja i medicinskog postupka",  navodi sud i dodaje "prekršili su granicu etike u znanstvenom istraživanju i medicinsku etiku".

Ukupno tri genetski modificirane bebe rođene su kao rezultat tih istraživanja, dodaje Xinhua. Kineske vlasti potvrdile su u siječnju 2019. da i druga žena nosi dijete s modificiranim RNA, osim dviju blizanki, no rođenje tog djeteta nije potvrđeno, piše agencija AFP.

VIDEO Reakcija gluhe bebe kojoj su stavili aparatić