Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Svijet

Kineski znanstvenik koji je stvorio prve GMO bebe osuđen na 3 godine zatvora

30. prosinca 2019. u 08:30 0 komentara 585 prikaza
Ilustracija
Foto: Getty Images

Kineski znanstvenik koji je lani šokirao svijet stvaranjem prvih "genetski modificiranih" beba, osuđen je u ponedjeljak na tri godine zatvora zbog nezakonite medicinske prakse, javlja agencija Xinhua.

Kolači s kavom Savršen spoj Deserti s kavom: Tri recepta s popularnom „ciglicom“

Znanstvenik He Jiankui objavio je u studenome 2018. da je metodom prepravljanja genoma poznatom kao CRISPR-Cas9 u postupku medicinski pomognute oplodnje uspio stvoriti genetski modificirane djevojčice tako da se u budućnosti ne zaraze virusom HIV-a kojim je zaražen njihov otac.

Tada vanjski profesor na Južnom sveučilištu za  znanost i tehnologiju u Shenzhenu, zgrozio je znanstvene krugove, a kineska vlada naredila je obustavu istraživanja i otvorila istragu.

He je osuđen na sudu u Schenzhenu jer je "protuzakonito provodio postupak genetske manipulacije embrija u reproduktivne svrhe", objavila je službena kineska agencija. Zhang Renli i Qin Jinzhou, suradnici doktora Hea, koji su radili na dvije neimenovane medicinske ustanove, osuđeni su na blaže kazne.

Kava OMILJENI NAPITAK Nije iznenađenje: Više od polovice Hrvata svakodnevno pije mljevenu kavu

"U želji za slavom i bogatstvom oni su svjesno prekršili nacionalne zakone u području znanstvenog istraživanja i medicinskog postupka",  navodi sud i dodaje "prekršili su granicu etike u znanstvenom istraživanju i medicinsku etiku".

Ukupno tri genetski modificirane bebe rođene su kao rezultat tih istraživanja, dodaje Xinhua. Kineske vlasti potvrdile su u siječnju 2019. da i druga žena nosi dijete s modificiranim RNA, osim dviju blizanki, no rođenje tog djeteta nije potvrđeno, piše agencija AFP.

VIDEO Reakcija gluhe bebe kojoj su stavili aparatić

bolnica, soba
Stigao odgovor bolnice
Šokirana obitelj iz Mraclina: Nakon što smo pokopali majku, nazvali su nas iz bolnice da dođemo po tijelo
PBZ CROATIA OSIGURANJE
NIKA ISTRAŽUJE
Jesu li uplate u obvezni mirovinski fond moja imovina?
Napišite prvi komentar!