na institutu za biomedicinu

Kineski znanstvenici iz svinjskih embrija razvili tkivo bubrega s dominantno ljudskim stanicama

Foto: Pixabay
07.09.2023.

Znanstvenici iz instituta u kineskom gradu Guangzhou uspjeli su iz embrija svinje razviti tkivo bubrega s dominantno ljudskim stanicama, otvarajući put "proizvodnji" organa za doniranje.  Tim, predvođen Liangxue Lai s Instituta za biomedicinu i zdravlje, objavio je studiju u znanstvenom časopisu Stem Cell.

Njihov rad je ovisio o "gašenju" gena SIX1 i SALL1 u embrijima uz pomoć Crispr/Cas – oruđa koji se često opisuje kao genetske škare. To znači da embriji nisu razvili svinjski bubreg i da je nastala praznina u koju su umetnute tzv. "pluripotentne" ljudske matične stanice iz pupkovine. Tako razvijeni bubrezi sadržavali su više od trećine svinjskih stanica, što može dovesti do odbacivanja u slučaju transplantacije, rekli su znanstvenici koji ističu da postupak još treba poboljšati.

VEZANI ČLANCI:

VIDEO Klimatski aktivisti simbolički pokopali glečer kako bi upozorili na smanjivanje ledenjaka