Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Kineski graditelji Pelješkog mosta stopirali natječaj od 2 milijarde kuna

Žalbe su usporile i nadmetanje za radove na upravljačkom i signalnom podsustavu na istoj pruzi
08. prosinca 2020. u 11:07 59 komentara 77701 prikaza
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Tvrtka China Road and Bridge Corporation (CRBC) podnijela je žalbu na nadmetanje za izvođenje radova na pruzi od Hrvatskog Leskovca do Karlovca. Kineski izvođač radova na Pelješkom mostu tako je zaustavio natječaj vrijedan 2,04 milijarde kuna bez PDV-a, gotovo isto koliko je i vrijednost gradnje mosta koji će spojiti Hrvatsku (2,08 milijardi kuna).

NISU MOGLI VJEROVATI Autobus zapeo u snijegu, mještani s oduševljenjem gledali tko ga je izvukao

Rekonstrukcija i gradnja drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac najvredniji je dosad projekt na hrvatskim željeznicama. Radovi na njemu podijeljeni su na dva nadmetanja – jedan za građevinski i elektroenergetski podsustav, za što je procijenjena vrijednost spomenute 2,04 milijarde kuna, a drugo nadmetanje se provodi za radove na prometno-upravljačkom i signalno-sigurnosnom podsustavu procijenjene vrijednosti 266,49 milijuna kuna bez PDV-a. Natječaj za građevinske i elektroenergetske radove objavljen je još 7. rujna ove godine, no zbog izjavljenih žalbi već je dva puta bio zaustavljan pa je tako isto toliko puta pomican i rok za dostavu.

Prvu je žalbu podnijela tvrtka Beton Lučko, i to 17. rujna, a što je natječaj zaustavilo na gotovo mjesec dana iako je na kraju Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (Dkom) obustavila taj postupak jer je Beton Lučko odustao od žalbe 9. listopada, a Dkom je o tome donio rješenje tri dana poslije. Drugu je žalbu na natječajnu dokumentaciju za ovaj posao podnijela tvrtka GIP Pionir, koja je inače ovih dana u središtu pozornosti javnosti zbog velikog porasta troškova na projektu nove sljemenske žičare. Pionir je žalbu podnio 22. listopada, a Dkom ju je odbacio 28. listopada jer je bila podnesena izvan zakonski propisanog roka. Stoga su zbog te dvije neuspješne žalbe u HŽ Infrastrukturi morali dva puta pomicati rok za dostavu poruka, prvi put s 3. studenog na 10. prosinca, a zatim i na 22. prosinca.

Gužve ispred zagrebačkih trgovačkih centara zbog Black Fridayja i dalje zabrinjavajuća situacija Povratak mjere iz prvog vala: Ograničit će se broj kupaca u trgovinama

No žalba CRBC-a sad će dodatno pomaknuti taj rok, a na koliko dugo ovisi o tome kada će Dkom donijeti rješenje o toj žalbi. Žalbe su usporile i nadmetanje za radove na prometno-upravljačkom i signalno-sigurnosnom željezničkom infrastrukturnom podsustavu na pruzi Hrvatski Leskovac – Karlovac. Taj je natječaj objavljen 14. rujna, a austrijski Siemens i hrvatski Končar – Inženjering za energetiku i transport, svaki za sebe, 28. rujna podnijeli su žalbe na dio natječajne dokumentacije, a što je Dkom i prihvatio pa je poništio taj sporni dio dokumentacije. Rok za dostavu i otvaranje ponuda na tom natječaju pomaknut je s 10. studenog ove godine na 19. siječnja 2021.

Projekt rekonstrukcije i izgradnje drugog kolosijeka na dionici od Hrvatskog Leskovca do Karlovaca s 85 posto se sufinancira iz europskih fondova. U HŽI-u su u ovom slučaju išli na dva natječaja jer isporučitelja signalno-sigurnosnih uređaja ima manje nego građevinaca kojima su dosad bili podugovaratelji pa se ovako omogućilo veće tržišno natjecanje. Osim toga, računali su i na to da žalbe na natječaju za jedan podsustav neće kočiti natječaj za drugi podsustav.

VIDEO Kako napreduju radovi na Pelješkom mostu (snimljeno u listopadu 2020.) Video: Slavica Vuković

Neugodna situacija
Ono što je mladoženja napravio mladoj izazvalo zgražanje: 'Traži papire za razvod!'
HUB
Napravite prvi korak
Financijske poteškoće moguće je riješiti
  • DeepState:

    Hrvatske kompanije kao niti kompanije iz EU ne mogu se uopće javiti na tendere koje objavljuje država Kina - isključivo kineske kompanije mogu graditi u Kini Zašto mi, odnosno EU ovo dozvoljavamo je pitanje za miljun (milijardu) eura.

  • Avatar Point_of_view
    Point_of_view:

    Skoro svi tenderi padnu na lošoj ili nekompletnoj dokumentaciji i nitko ne izvlači pouke iz te inkompetencije stručnog tijela, koje priprema dokumentaciju. A kad se dokumentacija kompletira onda tek slijede prave muke s izvođačima i podnošenje žalbi. Ovim tempom se ... prikaži još! za svaku dionicu izgube najmanje dvije godine.

  • terran:

    Zašto i kako Kinezi uopće mogu aplicirati na natječaje u EU ako niti jedna tvrtka iz EU ne može recipročno aplicirati u Kini? Ne kuži tko je tu lud?