Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 19
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
NACIONALNI PLAN SIGURNOSTI PROMETA
Povratak na članak

Kako smanjiti broj poginulih na cestama: U idućih 10 godina fokus na kacigi, brzini i alkoholu

Prebrza vožnja najčešći je uzrok nesreća koje su završile teškim ozljedama ili smrću. Najčešći krivci su 38-godišnjaci

Komentari 28

DU
Deleted user
07:31 08.03.2021.

Možda da HDZ-ovcima oduzmete vozačke, da li ste o tome razmišljali? Valjda ne moramo nabrajati sve slučajeve gdje su dotični još uvijek na slobodni!

VL
JJ
jjurica
08:16 08.03.2021.

Zakoni i kazne koje nisu direktno primjenljive nemaju smisla. Pa manijaci koji to znaju rade šta hoće!

VL
CR
crocro
08:07 08.03.2021.

Problem se neće riješiti samo nošenjem kacige, smanjenjem brzine i vožnjom bez alkohola. Naravno, to su danas glavni uzroci prometnih nesreća i tu nema dileme. Ali, da li se netko pita u kakvim automobilima se vozimo, kolika je prosječna starost automobila u kojima se voze Hrvati. Nažalost, taj se podatak dobro zna i dobar dio naših građana vozili automobile starosti blizu punoljetnosti i kojima se sustav za upravljanje i kočenje upitne sigurnosti. I ako samo malo brže vozi i naglo mora djelovati, pitanje je da li će ga vozilo poslušati i pravodobno se zaustaviti. A da je vozilo mlađe proizvoidnje sigurno će poslušati. Naravno, brzino ne možemo opravdati i moramo se prilagoditi stanju na cesti i sigurnosti vozila. Ali da bi Hrvati pomladili vozni park treba im se olakšati uvoz vozila novije proizvodnje. Sada kada nema carina, one su preimenovane u neka druga davanja pa ako ga hoćete uvesti i registrirati u Hrvatskoj onda još trebate izdvojiti i više od 10-tak tisuća kuna za vozilo srednje kategorije. A posebno su bizarni neki postupci poput homologacije a vozilo dolazi od razvijenije države od Hrvatske, ali mi smo malo pametniji od njih. Kada bi se omogućili Hrvatima da uvezu mlađe vozilo (a nemamo domaće industrije vozila), smanjite davanja u Hrvatskoj na razuman iznos oko 1500-2000 kuna najviše i vidjeti ćete kako će Hrvati brzo pomladiti vozni park i tako aktivno sudjelovati u povoljnom stanju sigurnosti prometa na cestama. Tako je i bilo najavljeno ali od toga nema ništa.

VL
PO
pokupecs
08:27 08.03.2021.

zabraniti aute i vožnju...isto ko sa Coronom😁

VL
GE
geler203
07:40 08.03.2021.

Početi primjenjivati postojeće zakone a bahatima duplati. Normalno, to se ne odnosi na zlatnu mladež, političare i njihove sinove.

VL
RE
realisticki
12:17 08.03.2021.

Ovaj članak govori o nekim procentima i snovima za 2030. Čemu ćeste priče o digitalizaciji raznih podataka, a nemamo još jasnog broja poginulih u prošloj 2020. godini. Samo za primjer, Švedska koja ima od prilike duplo više stanovnika u odnosuu odnosu na RH, u 2020.godini ima 199 mrtvih u saobračaju. U godini 2019. je bila u RH rekordno niskoj smrtnost, što je još uvijek od prilike 30% više od broja smrtnih slučajeva u Švedskoj. Imali smo i druge desetgodišnje planove, ali ništa od toga se nije ostvarilo, pa tako sumjnam i u smanjenje smrtnih slucajeva u saobračaju.

VL
SO
Sir Oliver
09:56 08.03.2021.

Ma lazete, nema mrtvih u prometu, mrtve imamo samo od Korone.

VL
DU
Deleted user
17:14 08.03.2021.

Ja sam za Lockdown! Kad je tak dobro funkcioniral kod corone....

VL
FN
Fr@njo
07:42 08.03.2021.

o palamudenju kao prvo iz procesa iskljuciti domacu struku... i samo , ponavljam ,samo , primjeniti svicarski zakon o prometu..tocka.

VL
VI
vidum
10:28 08.03.2021.

Pojačati kontrole na cestama i ovisnike trajno isključivati iz prometa. Kako ovisnike o narkoticima, tako i ovisnike o alkoholu, a isto tako one o mobitelu. Mislim da je ovih zadnjih neusporedivo najviše. Za sat vremena koliko približno za volanom provedem dnevno, vidim barem dvadeset takvih. Koliko ih za 8 sati vidi i sankcionira svaki policajac? Osim toga, kad se dogodi prometna, kad izazivaču prometne test pokaže više od 0,5 promila, automatski se krivcem za nezgodu proglasi alkohol. Nikom ni na kraj pameti nije zapitati se jesu li možda krive igrice na mobitelu. Uvesti OBVEZNE kamere u vozila koje će nam pokazati ponašanje vozača i otkriti pravog krivca za nezgodu.

VL
SC
schwantz
08:45 08.03.2021.

down

VL
SU
SULUD
06:39 08.03.2021.

BiH kazna do 1,5 promil 400 kn. Duplo manje poginulih nego kod nas. Kako?

VL
Avatar ZETStheBUNNY
ZETStheBUNNY
08:46 08.03.2021.

A da se zahebete i da napravite sigurnije ceste...

VL
Avatar Europsko-Balkanska Ljubav
Europsko-Balkanska Ljubav
08:28 08.03.2021.

Imamo Hrvatsku i treba vozati sporije, bez domoljubne alkoholne ekstaze i uz domoljubno saznanje da su pamet i odgovornost bitniji od balkanske brzine i plemenske siline.

VL
RO
roland
06:51 08.03.2021.

Pješaci , biciklisti i motociklisti će i dalje stradavati! Neće se tu puno moći napraviti. Zaštitna oprema za motocikl je izuzetno skupa. Kvalitetna kaciga košta više od 1.500 kuna. To je najniža cijena kvalitetne kacige. Onaj tko drži do sebe ne kupuje ništa ispod 2500 kuna. U Lidlu se kaciga prodaje za 222 kune, a manje osviješteni skuteraši daju svojim povremenim suvozačicama. upravo kacigu od 222 kune. Evo je sad na akciji u Lidlu, prodaje se godinama. A koliko košta ostala zaštitna oprema neću ni govoriti. I sve to ništa ne znači kad te pogodi auto s 50 km/h.

VL
Avatar Kordunusrcu.
Kordunusrcu.
08:01 08.03.2021.

Daj pustite ljude neka ginu,svako je vlasnik svog zivota.

VL
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.