HŽ Infrastruktura trenutačno provodi velik broj projekata obnove i modernizacije željezničke infrastrukture od kojih se većina sufinancira europskim novcem. Projekti su u različitim fazama, od izrade studijske i projektne dokumentacije preko provođenja postupaka javne nabave za radove do izvođenja radova. Zato se može reći da se u željezničku infrastrukturu ulaže više nego ikada u povijesti Hrvatske. U sljedećih desetak godina plan je uložiti približno 6,2 milijarde eura.
U HŽ Infrastrukturi navode kako se glavnina tih projekata provodi na koridoru RH2 koji preko Rijeke i Zagreba vodi do Budimpešte te na koridoru RH1 od granice sa Slovenijom do granice sa Srbijom, koji su dio Transeuropske prometne mreže (TEN-T), odnosno jedinstvene mreže europskih prometnica.
Kad ćemo modernizirati željeznicu: Za brže vlakove i nove pruge uložit će se više nego ikada prije
Osim novcem iz europskih fondova, projekti se financiraju i kreditima Svjetske banke (IBRD), Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) te komercijalnim kreditima
Komentara 6
Kladim se da će Hrvatska s tih 6*10^9 € napraviti drastično namjanje željeznice u cijelom svijetu.
Neki dan vozio sam se AVE vlakom od Seville do Madrida 520 km za 2 i pol sata, od centra do centra, brže od aviona, a kod nas se raspravlja dal se bu brzina povećala s 40 km na 80, tragikomično.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Izgraditi high speed rail od 300km/h pravac Ljubljana Zagreb Beograd te Rijeka Zagreb Budimpešta.