Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Jedini u Hrvatskoj mogu birati između javnih električnih automobila i bicikala

Na svaku samoposlužnu stanicu postavljeno je sedam javnih bicikala koji se mogu unajmiti po principu "registriraj se, otključaj i vozi"
01. prosinca 2021. u 15:07 0 komentara 649 prikaza
Gradonačelnik Ivan Radić predstavio je projekt E-mobilnost grada Osijeka
Foto: Dubravka Petric/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/5

Predstavljen je sustav dijeljenih bicikala grada Osijeka. Radi se o 50 električnih i 125 mehaničkih bicikala koji su raspoređeni na 25 samoposlužnih stanica. Od tih 25 stanica 13 je sa solarnim panelima. Riječ je o projektu koji se provodi kroz ITU mehanizme, jedan je od šest strateških projekata Urbane aglomeracije Osijek i ukupne vrijednosti 10 milijuna kuna. Od toga čak 8,5 milijuna dolazi iz Kohezijskog fonda Europske unije.

Na svaku samoposlužnu stanicu postavljeno je sedam javnih bicikala koji se mogu unajmiti po principu "registriraj se, otključaj i vozi". Naime, nakon preuzimanja Nextbike aplikacije te unošenja osobnih podataka i odabira opcije plaćanja (s godišnjom pretplatom ili na kreditnu karticu), mehanički ili električni bicikl se otključava pomoću aplikacije ili terminala na stanici, a po završetku vožnje bicikl se ponovno vraća na predviđeni stalak u sklopu jedne od stanica.

– Grad Osijek na ovaj način postaje prvi grad u Hrvatskoj koji ima sustav dijeljenih električnih automobila i bicikala. Osim rješavanja prometnih gužvi, time rješavamo i problem onečišćenja zraka – istaknuo je gradonačelnik Ivan Radić i dodao kako Grad Osijek trenutačno s GPP-om provodi i projekt modernizacije tramvajske infrastrukture, nakon čega dolaze novi niskopodni tramvaji, a uskoro i novi autobusi.

Gradonačelnik Ivan Radić predstavio je projekt E-mobilnost grada Osijeka  | Autor : Dubravka Petric/PIXSELL Foto: Dubravka Petric/PIXSELL 01.12.2021., Osijek - Gradonacelnik Osijeka Ivan Radic predstavio je projekt E- mobilnost grada Osijeka u okviru kojeg ja na podrucju grada postavljeno 25 samoposluznih stanica za ukupno 175 bicikala od kojih je 50 elektricnih i 125 mehanickih.

– Možemo reći da kroz električne bicikle i automobile koji će građanima biti na raspolaganju, Grad Osijek definitivno je predvodnik ne samo što se tiče javnog prijevoza nego i urbane mobilnosti i zelene tranzicije. Ovim projektom omogućujemo našim sugrađanima da mogu ići na posao, na fakultet i bilo gdje po gradu javnim biciklima, ali isto tako i turistima da se mogu provozati gradom i vidjeti sve ljepote koje Osijek ima – dodao je Radić.

Prema riječima direktor GPP-a Dejana Rusmirovića, pet GPP-ovih zaposlenika vodit će računa o upravljanju i održavanju bicikala i opreme, a korisnici će moći birati između nekoliko vrsta karata.

– Građani će moći uzeti godišnju kartu koja iznosi 200 kuna za cijelu godinu i s kojom će moći neograničeni broj puta koristiti bicikl u razdoblju od 30 minuta. Postojat će i tjedne karte od 100 kuna i karte od 5 kuna za 30 minuta vožnje mehaničkim i 10 kuna za vožnju električnim biciklima. Nabavili smo i jedno električno vozilo zajedno s prikolicom u kojoj će naši djelatnici u noćnim satima prikupljati bicikle – rekao je Rusmirović i podcrtao kako će građanima Osijeka na ovaj način, uz autobuse i tramvaje, javni prijevoz biti dostupan u svako doba dana.

Specijalna bolnica za ortopediju i traumatologiju Akromion na oko 10 tisuća kvadrata U Zagrebu niče najveća privatna bolnica u Hrvatskoj, veća od većine javnih bolničkih ustanova Dan polja BC strnih žitarica u Rugvici OSOBNA KARTA OSIJEKA Nije više samo žitnica, Slavonija je postala i naša Silicijska dolina Projekt Next bike projekt next bike ne staje Javni bicikli na gradskim ulicama u upotrebi i tijekom cijele zime
CVH
ON LINE PLATFORMA
Kako produžiti prometnu dozvolu, a niste u Hrvatskoj?
HEP
Izvještavanje o održivosti
Obveznicima izvještavanja o održivosti je već sada teško, a uskoro ih očekuju nova pravila i strože norme koje će obuhvatiti pet puta više kompanija
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.