Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 14
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Kupujmo pametnije – živimo zdravije

Istraživanje HGK pokazalo što je kupcima ključno kod odabira trgovine i proizvoda

HGK
Foto: HGK
12.11.2025.
u 09:00

Kako se oblikuju potrošačke navike, zašto razumijevanje psihologije kupca postaje ključ uspjeha u modernoj trgovini te koja je veza trgovine i zdravlja, odgovore na ova i brojna druga pitanja ponudit će 5. Konferencija o trgovini pod nazivom Kupujmo pametnije – živimo zdravije, koja će se u organizaciji Sektora za trgovinu HGK i pod pokroviteljstvom Ministarstva gospodarstva održati 20. studenoga u hotelu Westin u Zagrebu.

Rezultati godišnjeg istraživanja Hrvatske gospodarske komore o potrošačkim navikama pokazuju da pri odabiru i kupovini prehrambenih proizvoda, hrvatski građani najviše uvažavaju cijenu, promotivne ponude i sirovinski sastav. 

„Većina građana smatra da su proizvodi lokalnih proizvođača kvalitetniji od onih iz standardne ponude, osobito kada je riječ o medu (78%), svježem mesu (72%) i maslinovom ulju (72%)“, navodi Maja Bogović, direktorica Sektora za trgovinu HGK.

Građani u prosjeku mjesečno kupuju u 4,58 različitih prodajnih mjesta, što je gotovo jednak broj trgovina kao i u prošloj godini.

„Najvažniji razlozi odabira trgovine ostaju blizina, povoljne cijene te posebne promocije i akcije. Što se tiče intenziteta tjednih kupovina, većina kućanstva, gotovo 70 posto, kupuje barem jednom tjedno, a najveći broj kućanstava, njih 38,5% ide u veliku kupovinu jednom tjednom”, kaže Bogović.

Istraživanje HGK potvrdilo je da se sve više kupuje online. U posljednja tri mjeseca, na razini Hrvatske, 75 posto građana kupovalo je putem specijaliziranih internetskih stranica, što je rast od 4 posto u odnosu na prošlu godinu. Uprosjeku su kupovali na 2,25 stranica, dok su žene, mladi od 16 do 29 godina te kupci iz sjeverne Hrvatske, višeg obrazovanja i prihoda iznad 2.000 eura najaktivniji korisnici online trgovine.

Na 5. Konferenciji o trgovini čut ćemo i o tome kako pametne odluke u kupnji mogu doprinijeti ne samo kućnom budžetu, već i kvaliteti života te očuvanju zajednice i okoliša. Predstavnici vodećih trgovačkih lanaca predstavit će aktualne trendove i govoriti o tome kako se sektor prilagođava tehnološkim promjenama i sve zahtjevnijim generacijama potrošača. 

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja