Hrvatski LNG terminal izazvao žestoku konkurenciju na tržištu Balkana
Turski tok projekt je ruskog Gazproma i turskog Botasa. Plinovod je dug 930 kilometara, a otvoren je u nazočnosti Putina, Erdogana i drugih lidera jugoistočne Europe
Komentari 81
A zašto ćemo ostati bez domaćeg plina? Presušilo, ili...?
Još jedan veliki potez ove vlade, više nas Putin ni nitko drugi ne može ucjenjivati, no to smeta crbenoj bagri.
I mudar seljak zna da mora imati 2 konja, ako mu jedan padne da može naprijed, a koliko više mi koji više ne možemo živjeti bez plina. Kako bismo proživjeli zimu da nam Putin zatvori ventile ili da se u u diverziji unište plinovodi. Nevjerojatno koliko maloumnika imamo koji to ne shvaćaju
HDZ ne podnosim iz mnogih razloga, ali da se pita SDP, ovo se nikada ne bi napravilo. Ovako još da se počne bušiti po jadranu i pronadje plin, pa da postanemo pravi izvoznik nafte i/ili plina
pocela sezona!
Zahvaljujući Plenkoviću u njegovoj vladi bez straha se grijemou ovoj zimi. Bravo !
Neka se tuku meni je savršeno svejedno. Moje kućanstvo već godinama ne troši plin osim ono malo za kuhanje. Grijemo se na elektriku jer je jeftinije od ovih plinskih tajkuna koji pljačkaju države, a kada za koju godinu solarni paneli postanu još efikasniji bit će bye plin zauvijek.
Količine iz lng nisu ni za ispod nokta EU.
U istočnom dijelu Jadrana ima sasvim dovoljno plina za Hrvatsku ali susjedstvo za bar 20-30 godina. Ali "stručnjaci" prodaše Inu.
LNG će propasti. Izgrađen je isključivo političkim intetesima i pritiscima. Ekonomskog opravdanja nema. Sve je samo američki intetes da se Rusija slabi na svim frontovima, ali uzaludna je to rabota. Čak je i Njemačka nastavila izgradnju Sjevernog toka sa Rusijom.
Katar, Norveska, Arabija i SAD odoše u bankrot zbog Omišlja....šta ti je hrvatska pamet. Nego jel zaledilo more?
Kakvo licemjerstvo. I dan danas napadamo socijalizam zbog gradnje političkih tvornica., a sada ih opet gradimo. Čuj diversifikacija. Da se radi o jeftinijem plinu, u redu, ali on je znatno skuplji od ruskog, a sa rusima i njihovim plino nismo nikad imali problema. Ovo nema veze sa ekonomijom.
Još jedan uzaludan pokušaj dokazivanja kako je LNG isplativ posao. Jasno, nitko ne zna objasniti zbog čega bi itko kupovao skuplji plin iz tog terminala. O ekološkim rizicima da se i ne govori.
Novinar je mogao bolje odraditi posao. Mogao je reći da najmanja cijena plina iz lng terminala može biti tolko i tolko, da je to 40% skuplje od trenutne cijene ruskog plina uz cijevi. Mogao je reći da se država obvezala investitorima nadoknaditi gubitak, i da je radi toga u zakon uvedena naknada za sigurnost opskrbe, koju ćemo plaćati u cijeni plina, a taj novac ide lng ekipi. Dal je vama jasno da ovaj terminal nema nikakve ekonomske računice u fer tržišnom natjecanju?! Da je ovo politički projekt anera, koji za njega 1 dolar nisu dali? A i da ugovori s rusima su jedni od najčvršćih, rus se drži svojih obveza. U najgorim hladnoratovskim danima prekida nije bilo. One epizode su uzrokovali ukrajinci, poznati kradljivci, kriminalci. Al zbog šefa preko atlantika mediji to ne smiju objektivno prikazati. Još jednom, sa 155 dokara za 1000 kubika nema tog lng terminala koji tome može konkurirati. Nego, novinar ne piše dal je prvi lng cargo potrošen, tko je kupio plin, po kojoj cijeni. Mjesec i pol je prošlo... Nije valjda u tankovima?!
Tko je ovdje lud? Imali domaći plin sad ga nemamo kupujemo ukapljeni plin duplo skuplji od ruskog plina jeli svijet poludio ili smo mi ovce bez mozga i vjerujemo u sve što nam se servira .
Nisu spomenute dvije značajne stavke zbog kojih je riječ "konkurencija" u ovome kontekstu smiješna: 1) LNG plin je dvostruko skuplji zbog načina transporta, 2) količine LNG plina - čak i u teoretskim kapacitetima terminala - ne zadovoljavaju ni približno potrebe europskog plinskog tržišta; u praksi je broj LNG brodova nedovoljan čak ni za približno popunjavanje kapaciteta LNG terminala Ova tobožnja diverzifikacija može jedino služiti kao žeton za pregovore s Rusima, ali blef je na tankim temeljima.
Taj terminal je beskoristan osim u slučaju kao što će biti da ćemo mi kupovati duplo skuplji plin zbog nečije provizije. Znači kaptirani plin koji se prevozi brodom niti u jednoj teoriji ne može konkurirati ruskom plinu. Taj projekt je prošao zbog tuđih interesa i korupcije politike.
LNG je promašaj jer cijenom nije konkurentan cjevovodnom a ekološki taj plin je tek malo bolji od ugljena, dakle slijedi mu krah, slično terminalima na Baltiku, Poljska, Litva i...
Svi se trgaju za rvacki LNG terminal sa 3 x skupljim plinom i 2 x manje kvalitetnim od ruskog koji će najprije završiti sa 5 milijardi gubitaka u prvoj godini, a u trećoj godini otići u stečaj.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
kad je bilo govora o većem LNG, na kopnu, onda su se zeleni dizali na noge, zajedno s talijanskim zelenima. A Talijani gradili u isto vrijeme LNG terminal u Trstu. Mislim da je DORH tu trebao intervenirati i ispitati tkoo je financirao 'zelene' prosvjednike, naročito njegovo veličanstvo g. 'P'.