Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

GLAS predlaže regulaciju vožnje električnim romobilima koji se trenutno tretiraju kao pješaci

- Želimo im ograničiti brzinu i povećati sigurnost, želimo sve to legalizirati jer sada, ako se dogodi nesreća, nije jasno kako se tretiraju vozači romobila – zaključila je Nada Turina Đurić.
12. prosinca 2019. u 13:44 4 komentara 426 prikaza
Električni romobili spremni za iznajmljivanje u Zadru
Foto: Dino Stanin/Pixsell
Pogledajte galeriju 1/4

Stranka GLAS pustila je u saborsku proceduru svoj prijedlog izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama kako bi konačno regulirala vožnju električnim romobilima koji se još uvijek prema postojećim zakonima svrstavaju među pješake.

Vozačka dozvola PRISTUPANJE ŽENEVSKOJ KONVENCIJI Hrvatske vozačke dozvole ubuduće će vrijediti u SAD-u, Kanadi, Argentini...

Za vožnju s njima, iako postoje modeli koji dostižu brzine i do 40 kilometara na sat, nije potrebno imati vozačku dozvolu, kacigu ni reflektirajući prsluk, pa trenutno bez ograničenja voze po pločnicima, biciklističkim stazama, cestama, pa čak i autocestama, upozoravaju iz GLAS-a. Pozdravljaju korištenje električnih romobila, koje u svom prijedlogu zakona definiraju kao malo električno vozilo, jer se s njima ne zagađuje okoliš kao s klasičnim vozilima, niti zagušuje promet, a ipak se brže dolazi od jedne do druge točke.

- Neke države su porast broja ovih vozila uočile na vrijeme i regulirale ih zakonom, a s obzirom na trendove, i kod nas će ih biti sve više, pa vjerujemo da je bolje sad odmah ih regulirati i prevenirati potencijalne nesreće i onda se dovesti u situaciju da se po hitnoj proceduri donose zakonske izmjene – kazala je predsjednica GLAS-a Anka Mrak Taritaš te dodala kako bi bilo dobro da resorno ministarstvo prouči ovaj njihov prijedlog i prihvati ga.

GLAS-ova Nada Turina Đurić dodaje kako je gore od lošeg zakona nemati nikakav zakon ili imati područja koja ni jedan zakon ne pokriva.

- Našim izmjenama na neki način želimo ograničiti ponašanje tih novih sudionika u prometu, u Zagrebu ih već ima više tisuća. Predložiti smo da se moraju kretati biciklističkim stazama, tamo gdje ih ima, po pozivamo gradove da ocrtaju više staza, a tamo gdje ih nema, trebali bi se kretati po pločnicima, a tek ako nema ni jednog od ovo dvoje, dopušta im se kretanje po cestama. Ali isključivo u urbanim područjima, nikako ne u međumjesnom ili međugradskom prometu. Zato pozivamo i jedinice lokalne samouprave da se snažnije uključe u reguliranje ovog prometa – pozvala je Nada Turina Đurić.

Sabor SLOBODNE RASPRAVE U SABORU Oporba kritizira najave proširenja javne uprave. Borić uzvraća: SDP je povećavao, mi smanjujemo

Osim navedenog, GLAS svojim zakonom obvezuje vozače električnih romobila da ne konzumiraju alkohol kad upravljaju svojim "vozilima", da nose reflektirajuće prsluke i kacige te prikladno osvijetle romobile.

- Želimo im ograničiti brzinu i povećati sigurnost, želimo sve to legalizirati jer sada, ako se dogodi nesreća, nije jasno kako se tretiraju vozači romobila – zaključila je Nada Turina Đurić.

Nema dobrog vrta bez osnovnog alata
ALAT ZA PRAVE MAJSTORE
Nema dobrog vrta bez osnovnog alata, imate li ih sve doma?
  • Bruno_Bear1:

    Ima li takav romobil koji može nositi tešku kategoriju sataraš. To bi bio doseg tehnologije.

  • furest:

    a kad ce netko od saborskih zastupnika predloziti izmjene zakona za mopede do 50 kubika , jer su sada u odnosu na elektricne bicikle u neravnopravnom polozaju, moraju svake godine na tehnicki plus osiguranje plus skupo gorivo , tako da ... prikaži još! ih to kosta godisnje i do trecinu cijene polovnog mopeda a el. kolege nista ne placaju

  • creedence1954:

    Biciklima i romobilima nema mjesta medju pjesacima. Znam vise slucajeva gdje su bicikli tesko ozlijedili pjesake, mahom starije osobe. Prije par tjedana je biciklist na Trgu bana Jelacica srusio moju susjedu, i pobjegao. Ona je slomila ruku, zapravo zamalo poginula. ... prikaži još! Tko je kriv? Onaj koji pusta vozila medju pjesake.