Gdje bi, kada i pošto građani došli kada bi auto zamijenili vlakom, autobusom...

29.07.2022. u 07:23

Željeznička mreža zastarjela je i spora, a ni gradski prijevoznici ne mogu ponuditi kvalitetnu alternativu automobilima

S mjesečnom kartom od devet eura za sav javni prijevoz Njemačka je napravila neviđeni uspjeh u smanjenju automobilskog prometa, a onda i potrošnje goriva. Slične klimatske karte (ali s cijenom od oko tisuću eura godišnje) Austrija je počela promovirati i prije problema s plinom. Španjolska je ovo ljeto prepolovila cijenu javnog prijevoza, Mađarska se priprema kopirati njemački model...

Hrvatska je Vlada, kao poslušni školarac, također predstavila domaćoj javnosti plan ušteda u kojemu se, među ostalim, preporučuje štednja energenata i korištenje javnog prijevoza. Gdje bi i za koliko vremena hrvatski građani došli kad bi država ponudila da se mjesec dana voze domaćim željeznicama za 50 ili 75 kuna? Uglavnom ne dalje od Dubrave ili Sesveta u okolici Zagreba. Naša je željeznička mreža zastarjela i spora, njemački Flix Bus zagospodario je autobusnim prijevozom (ali ne više po simboličnim nego po paprenim cijenama), a ni gradski prijevoznici nisu u stanju ponuditi kvalitetnu alternativu korisnicima privatnih automobila.

Komentara 10

ST
stefj
14:20 29.07.2022.

Kako se ne štedi... Evo u Zagrebu u javnom prijevozu sada vozi svaki 3. autobus i svaki 2. tramvaj. Možemo je ukinuo i prorijedio linije, valjda da ljudi više koriste taxije...

EZ
ezer
09:06 29.07.2022.

Zagrebački javni prijevoz kako tako funkcionira jer se dugogodišnje ulagalo u tramvaje i autobuse. Problem je nastao u održavanju voznog parka, nije dovoljno samo kupiti novo prijevozno sredstvo nego je umijeće održati ga ispravnim tijekom eksploatacije. Naravno da je lakše i komotnije sjesti u auto nego nekoga iščekivati da li će te prevesti do posla, doktora, škole, vrtića. Uostalom zašto imamo toliko automobila i plaćamo registraciju i servis ako se nećemo voziti.

OT
otrovnijezik
08:25 29.07.2022.

U Zagrebu kada bih na posao morao ići autobusom i tramvajem već nakon mjesec dana mogao bih na bolovanje kako voze.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja