S mjesečnom kartom od devet eura za sav javni prijevoz Njemačka je napravila neviđeni uspjeh u smanjenju automobilskog prometa, a onda i potrošnje goriva. Slične klimatske karte (ali s cijenom od oko tisuću eura godišnje) Austrija je počela promovirati i prije problema s plinom. Španjolska je ovo ljeto prepolovila cijenu javnog prijevoza, Mađarska se priprema kopirati njemački model...
Hrvatska je Vlada, kao poslušni školarac, također predstavila domaćoj javnosti plan ušteda u kojemu se, među ostalim, preporučuje štednja energenata i korištenje javnog prijevoza. Gdje bi i za koliko vremena hrvatski građani došli kad bi država ponudila da se mjesec dana voze domaćim željeznicama za 50 ili 75 kuna? Uglavnom ne dalje od Dubrave ili Sesveta u okolici Zagreba. Naša je željeznička mreža zastarjela i spora, njemački Flix Bus zagospodario je autobusnim prijevozom (ali ne više po simboličnim nego po paprenim cijenama), a ni gradski prijevoznici nisu u stanju ponuditi kvalitetnu alternativu korisnicima privatnih automobila.
Kako se ne štedi... Evo u Zagrebu u javnom prijevozu sada vozi svaki 3. autobus i svaki 2. tramvaj. Možemo je ukinuo i prorijedio linije, valjda da ljudi više koriste taxije...