Kada se u Hrvatskoj govori o turizmu i turističkoj ponudi, prvo što velika većina građana pomisli su Jadransko more i sve ono što se nudi u sedam jadranskih županija. Međutim, u isto vrijeme postoje i brojne kontinentalne destinacije kao i ruralni krajevi koji imaju isto tako veoma zanimljivu turističku ponudu. Vidjelo se to i na ovogodišnjoj dodjeli sada već tradicionalne godišnje nagrade "Suncokret ruralnog turizma – The Sunflower Award" koja je održana u Vukovaru, a posvećena je promicanju izvrsnosti i inovacija u ruralnom turizmu. Kroz tu nagradu prepoznati su oni koji svojim radom unapređuju turističku ponudu, čuvaju autentičnost ruralnih krajeva i promiču održivi razvoj i očuvanje kulturne baštine.
Nagrada u Županju
Dijana Katica, predsjednica Hrvatske udruge za turizam i ruralni razvoj "Klub članova Selo", koja je i organizator dodjele ove prestižne nagrade, pojasnila je kako se radi o godišnjoj i nacionalnoj nagradi koja je sad već i međunarodna nagrada za najbolje u ruralnome turizmu i to u deset različitih kategorija. Kazala je kako je na ovogodišnjoj dodjeli predstavljena čak 181 inspirativna turistička priča, a dobitnici nagrada dolaze iz različitih dijelova Hrvatske, što još jednom potvrđuje bogatstvo i raznolikost ruralne ponude Hrvatske.
– Ocjenjujemo obiteljska poljoprivredna gospodarstva, različite projekte, manifestacije, interpretacijske centre, uveli smo i nove nagrade za pametne ruralne zajednice, a jedna od posebnih je i nagrada "Dr. Eduard Kušen" za najbolju i najaktivniju osobu u ruralnome turizmu. Suncokret ruralnoga turizma pokazuje koliko je važno prepoznati trud i posvećenost onih koji čuvaju i razvijaju naše ruralne krajeve. Ove godine svjedočili smo izuzetnoj kreativnosti i predanosti koja nas je iznimno inspirirala – rekla je Katica. Među nagrađenima ove godine je i manifestacija "Kruh naš svagdašnji" iz Županje koja je dobila Zlatnu povelju.
– Istok Hrvatske nema more i zato se turistički djelatnici moraju pozabaviti drugim stvarima kao što su manifestacije po kojima smo poznati u cijeloj Hrvatskoj, ali i šire. Danas je u turističkoj promociji najbitnije da se na jedan moderan način prikaže kako se nekada radilo i živjelo i to prenesemo na mlade – rekao je direktor Turističke zajednice Županja Kruno Šarić. Dodjeli nagrada u Vukovaru nazočio je i ministar turizma Tonči Glavina koji je govorio o važnosti daljnjeg razvijanja kontinentalne turističke i ruralne ponude, ali i o stanju u turizmu u Hrvatskoj uopće.
– Kontinentalni turizam u Hrvatskoj ima sve veći značaj u turističkoj ponudi Hrvatske, što dokazuju i brojke. Ova manifestacija jako puno pomaže u promociji i prepoznatljivosti kontinentalnog turizma u Hrvatskoj i to je osobito važno. Nalazimo se u rekordnom investicijskom valu od više od 350 milijuna eura u javnu i privatnu turističku infrastrukturu, od čega je 80 posto namijenjeno ulaganjima na kontinentu i u manja razvijena turistička područja. Sa završetkom tih investicija imat ćemo zdrav i konkretan rast kontinentalnog turizma – rekao je Glavina.
Dodao je kako 95 posto turističkog prometa i dalje drži sedam jadranskih županija kao i da je jedan od razloga tome što se to stvaralo desetljećima unazad. Po riječima Glavine, tek se očekuje veliki i kontinuirani rast kontinentalnog turizma u Hrvatskoj koji bi trebao uslijediti nakon realizacije niza projekata koji su u tijeku, a koji će generirati i brojna nova ulaganja.
Zahtjevna sezona
Kada je pak riječ o očekivanjima od turističke sezone ove godine, kazao je kako je pred nama, iz više razloga, jedna iznimno zahtjevna turistička sezona. – S obzirom na sve što se događa, bio bih zadovoljan kad bi Hrvatska ove godine ponovila prošlogodišnje turističke rezultate. Treba znati i kako smo u trećem kvartalu prošle godine zabilježili pad od 0,7 posto u odnosu na godinu dana ranije što nam pokazuje da smo dosegli cjenovni zenit. To nam govori i da ako ne promijenimo neke stvari kako nam zasigurno slijedi pad turističkog prometa, a onda moramo znati kako će nam trebati puno više vremena da vratimo konkurentnost – rekao je Glavina.
Podsjetio je i kako već mjesecima unazad upozorava na rast cijena i turističku cjenovnu konkurentnost te da svakako svi zajedno moramo više voditi računa o odnosu cijene i kvalitete koju nudimo. Podsjetio je i na istraživanja koja su radili Europska putnička komisija i Institut iz Njemačke u deset turistički ključnih tržišta koja radi novih momenata u tim državama kažu kako će za više od 50 posto turista ove godine isključivi motiv odabira turističke destinacije biti odnos cijene i kvalitete.