Naslovnica Vijesti Hrvatska

Duhovni tulum umjesto slavlja Halloweena

Kršćansku tradiciju brane upravo mladi, organizirajući se u noćna bdijenja i predstave o životu svetaca uoči blagdana Svih svetih
30. listopada 2016. u 19:00 22 komentara 2809 prikaza
holywinn
Foto: Petar Glebov/PIXSELL

Doista je fascinantno bilo gledati oko 2000 mladih u noći na subotu, od 20 sati do poslije ponoći, koji su se okupili na slavljenju i adoraciji, molitvi i misi koju je predvodio među mladima popularni isusovac p. Ivan Ike Mandurić u crkvi Svih svetih u Sesvetama u sklopu 4. Nightfevera.

Krezube bundeve

Neobično je, naime, da su toliki mladi ljudi, zdravi, lijepi i stasali mladići i djevojke, dotjerani kao za večernji izlazak, odlučili upravo taj izlazak u petak uvečer po kafićima i klubovima zamijeniti za “duhovni tulum“. Nightfever potvrđuje uzlazni trend među mladim Hrvatima koji se sve više okreću vjeri i duhovnosti, tražeći u formativnoj i sazrijevajućoj dobi ono što će ispraznost zamijeniti ispunjenošću, beznadnost koja im se nudi nadom i život ispunjen krjepošću, a ne laži, nemoralom i prijevarom. Najbolji dokaz za to je gužva pred ispovjedaonicom te večeri i red za pričest, kada su se zacijelo pričestili svi koji su onamo došli. No, Nightfever u Sesvetama samo je uvertira uoči blagdana Svih svetih, tj. u rastući val Holywina, manifestacije u okrilju Crkve, koja je 2003. na zagrebačkoj Peščenici započela pod nazivom „Svetost pobjeđuje“, kao pandan Noći vještica ili Halloweenu, pogansko-komercijalnom proizvodu uvezenu sa Zapada, koji naizgled benigno ulazi u domove kroz izrezbarene i svijećom iznutra osvijetljene krezube bundeve, a u sebi ne nosi ništa od onoga što baštini naša tradicija, jer mi nemamo nikakve veze s „All Hallows Eve” – danom prije Svih svetih, čiji korijen seže u pretkršćanski keltski festival mrtvih, koji je pak povezan s njihovim ondašnjim kalendarom prema kojemu je 1. studenoga počinjala zima.

Strana tradicija

Odnosno, bio je to nekada simbolični kraj životnog ciklusa i početak razdoblja stagnacije i umiranja, a vjerovalo se da duše mrtvih upravo te noći prelaze na drugi svijet, pa im se priređivala hrana i piće, dok su se u rotkvama i krumpirima dubile rupe i u njih stavljale svijeće, kako bi to svjetlo pomoglo dušama mrtvih da ne zalutaju u domove živih. Ništa, dakle, što bi imalo veze s našom tradicijom i vjerovanjem na našim prostorima, zar ne. Sada je na djelu nešto posve novo, pa kao da se Halloween povlači pred Holywinom i polako ga pobjeđuje, i to zato što kršćansku tradiciju – pazi paradoksa! – brane upravo mladi, organizirajući se u noćna bdijenja i predstave o životu svetaca u noći uoči blagdana Svih svetih. Lani je Holywin tako bio organiziran u čak 35 hrvatskih gradova, a ove godine se očekuje da će se taj broj udvostručiti, jer posljednjih godina upravo među mladima raste svjedočanska vjera, kojom hrabro i bez grča izlaze u javnost.     

>> Halloween ili Holywin - metla ili molitva?

>> Molitvom protiv Noći vještica ili Haloweena

Deceuninck grupa
PROIZVODNJA I EKOLOGIJA
Mogu li uspješno poslovanje na globalnom tržištu i zaštita okoliša ići ruku pod ruku? Jer kako stvari stoje, uskoro će morati
  • mariyan:

    Bravo mladi Bog vas blagoslovio.

  • hrxxx111:

    lijepo od njih sto brane mlade od poganskih obicaja. Krasno je vidjeti mlade da kite bor u Crkvi i nose kosarice sa sarenim jajima da ih svecenik posveti za uskrs

  • baksi:

    Bog i Hrvati