Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Državna matura: Sve nepismeniji, tek 103 učenika za čistu peticu

I ovogodišnji eseji dokazali da je svaka nova generacija nepismenija od prošle
09. lipnja 2011. u 09:00 115 komentara 723 prikaza
'27.05.2010. I. gimnazija, Varazdin - Ucenici varazdinskih srednjih skola danas su pisali ispit drzavne mature iz matematike Photo: Marko Jurinec/PIXSELL'
Foto: 'Marko Jurinec/PIXSELL'

Svaka nova generacija maturanata nepismenija je od prethodne, uvriježeno je mišljenje u javnosti. To potvrđuju i rezultati koje su ovogodišnji maturanti ostvarili u pisanju eseja iz hrvatskoga jezika. Samo 103 maturanta od njih 21.329, koliko je esej pisalo na višoj razini, uspjelo ga je napisati za maksimalnih 40 bodova. Na osnovnoj razini esej je pisalo 13.265 učenika, a 40 bodova uspjelo je osigurati samo desetero.

To su znatno lošiji rezultati od njihovih prošlogodišnjih kolega. Tada su esej za 40 bodova na višoj razini napisala 182 maturanta, a na osnovnoj dvostruko više nego ove godine – 40 bodova tada je osiguralo 20 učenika. Kad bi se esej ocjenjivao posebno, a ne samo vrednovao kao dio testa iz hrvatskog jezika, prosječna ocjena bila bi nategnuta trojka. Prosječan broj bodova ostvarenih na eseju prošle godine bio je bolji i na višoj i na osnovnoj razini.

– Ispada tako da su djeca sve nepismenija i sve manje zainteresirana za čitanje. Mladi sve manje prihvaćaju stari način čitanja, a zašto je tako, treba istražiti. Testovi znanja ne mogu dati odgovore na to. Djeca se više koriste modernim tehnologijama, sklonija su kraćim informacijama, kratkim formama – objašnjava ravnatelj Centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja Goran Sirovatka.

Nisu uvježbani za esej

On ističe da djeca nisu uvježbana za pisanje eseja, a da bi se to promijenilo, mora se donijeti novi kurikulum i program, mijenjati način poučavanja. Na to upućuju i sva međunarodna istraživanja, kaže Sirovatka. Nakon promjene kurikuluma, morat će se krenuti u edukaciju nastavnika koji bi sve to morali provesti u školama. S ocjenom da su djeca sve nepismenija ne slaže se ravnateljica zagrebačke Sedme gimnazije Ljilja Vokić.

– Ne može se na temelju eseja zaključivati da su djeca nepismena. To nije realan rezultat, on je više poruka onima koji su taj test i esej osmislili da to nisu dobro napravili i da nešto trebaju mijenjati. Djeci treba dati slobodu da sami izaberu kako bi njihova kreativnost došla do izražaja – ističe prof. Vokić.

Nisu svi talentirani za sve

Upozorava također da nisu sva djeca talentirana za sve i kako je nelogično tražiti od njih da podjednako dobro rješavaju matematiku i hrvatski ili strani jezik. Drži da i današnji učenici moraju čitati, pa i “Oca Goriota”.

– Čitanje ništa ne može zamijeniti, ni kompjutori ni igrice. Čitanjem se u čovjeku razvija ono emocionalno, a ne samo formalno. Čitanje nema alternative – zaključuje prof. Vokić i priznaje da su današnja djeca u prosjeku manje zainteresirana za čitanje.

Čitanje je stvar odgoja i obitelji, drži književnica Sanja Pilić. – Današnja djeca žive u svom svijetu, ne vole čitati ni pisati, iako ima i onih koji to rado čine. Htjela bih reći nešto pozitivnije, ali ne mogu. Nemaju vremena i imaju drukčije preokupacije – ističe Pilić. Smatra da treba napraviti reviziju lektirnih naslova, ali ne drastičnu. – Klasična djela, željeli to ili ne, jednostavno moraju proći – zaključuje Sanja Pilić.

Maturantima se neće priznati odgovori ko

Maturantima se neće priznati odgovori koje nisu prepisali na ispitni listić

Na testu iz likovnog odgoja čak je 287 učenika propustilo svoje odgovore prepisati na ispitni listić. Odgovori su im ostali samo u ispitnoj knjižici i neće im se priznati, stajalište je Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja koji provodi ispite za maturu.

– Jasno im je rečeno da se odgovori moraju prepisati i 1300 maturanata to je učinilo. Njih 287 to je zaboravilo učiniti, što jasno govori da pogreška nije u sustavu nego u njima. Zbog toga im te odgovore, odnosno taj test nećemo priznati. Pravila vrijede za sve jednako – kaže ravnatelj Centra Sirovatka

Učenici 15-ak škola požalili se n

Učenici 15-ak škola požalili se na loše CD-playere

“Nismo mogli dobro riješiti test iz engleskog jezika jer nismo čuli čitani tekst zbog problema s CD-playerom. Šum je bio prejak da bi se išta shvatilo”, požalili su se maturanti petnaestak škola iz cijele Hrvatske. Primjedbe su stigle iz dubrovačke, požeške, osječke i brojnih drugih gimnazija i škola, uključujući i one iz Zagreba.

– Većina je škola iz Zagreba, a maturanti su se požalili da su imali tehničke probleme. Zatražili smo od škola da objasne o čemu je riječ. Nastojimo utvrditi je li problem doista bio objektivan ili djeca samo traže izgovor za eventualno loše riješen test – objašnjava ravnatelj Centra Goran Sirovatka. “Tehničkih” problema, prema njegovim riječima, bilo je u zagrebačkoj Gornjogradskoj, Sedmoj, Petoj, Klasičnoj i Nadbiskupskoj gimnaziji. – Ako se pokaže točnim da reprodukcija tona nije bila kvalitetna, problem ćemo riješiti u korist djece. Ona sigurno neće biti zakinuta. Taj će im se dio bodova nadoknaditi ili će se, pokaže li se potrebnim, ispit u toj školi poništiti i pisati novi – objašnjava Sirovatka. O kolikom je broju učenika riječ još nije definirano, a bude li se sve moralo ponoviti, poštovat će se rokovi koji će djeci jamčiti redovan upis na fakultete.

Plazma keksi
BAŠ KAO NEKADA
Stvari koje se godinama nisu promijenile, a svejedno ih obožavamo
  • -obrisani-:

    heheheheehe to su oni buduci \"strucnjaci i politicari\" koji ce vuci hrvatsku\" ali u nazad hehehehehehe

  • -obrisani-:

    tko vodi....obrazovanje....prosvjetu....školstvo......TKO ??? . neko pametan....ili.....HDZ.????...............Prema tome....ZNA SE...

  • ezelic:

    Kolko uče tolko i znaju........................