Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 173
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
PREDIZBORNE FINANCIJE

DIP objavio brojke: Evo koliko su kandidati trošili i tko je dobio najviše donacija

Foto: Pixsell
1/10
15.05.2025.
u 10:46

U Rijeci, Možemo je u kampanju uložio najviše, na oglašavanje, billboarde i agencije za Zeličevu listu otišlo je 41.795 eura

Za razliku od Zagreba, dosta skromnije. Takve su donacije, ali i troškovi financiranja izbornih promidžbi u razdoblju od 24. ožujka do 9. svibnja u većim hrvatskim gradovima koje su kandidati za gradonačelnike morali dostaviti Državnom izbornom povjerenstvu (DIP).

Trošak Studentski servis

Financijska izvješća podastrli su i za liste za gradska vijeća kojima su nositelji, tako da ćemo "račune" zbrajati. Pretendenti na visoke gradske političke funkcije morat će DIP-u dostaviti još jedan izvještaj u kojem će navesti kako su financirali cijelu kampanju, odnosno koliko je novca stiglo od donacija, koliko iz njihova vlastita džepa, koliko su donirale stranke koje ih podržavaju, a i koliko je eura na kampanju potrošeno. Dotad, krenut ćemo s dostupnim podacima, i to iz Rijeke.

Šest je ondje kandidata za gradonačelnika, sedam je lista za Vijeće, a što se novca tiče, držat ćemo se onih lista čiji nositelji ujedno ciljaju i na prvu poziciju u gradu. Trenutačni gradonačelnik Marko Filipović na izbore ide kao nezavisan s donacijama od 0 eura te s troškom od 707 eura, za oglašavanje na Facebooku. Lista koju on predvodi za Gradsko vijeće Rijeke dobila je 8500 eura, s tim da je 3500 dala Tamara Stipanović koja je kandidatkinja za Filipovićevu zamjenicu. S "računa" liste potrošeno je 898 eura, uglavnom na oglašavanje, najam i bankarske usluge. Kod Sandre Krpan situacija je malo obrnuta; njoj kao kandidatkinji donirano je 7000 eura, a SDP-ovoj listi za Vijeće koju predvodi 0. Ukupno je u ovoj kampanji potrošeno nešto više od 56 tisuća eura, i to na billboarde, oglašavanje, najam prostora i tehničke opreme.

Kampanja Petre Mandić, koja predvodi listu Mosta, nije skupila nijednu donaciju. Točnije, 0 eura išlo je njoj kao kandidatkinji i 0 eura listi na čijem je čelnom mjestu. Sama lista za Vijeće nema niti troškova, dok je na promociju same kandidatkinje za gradonačelnicu "otišlo" 1035 eura (oglašavanje na radiju). Iva Rinčić kao kandidatkinja je skupila 20.967 eura donacija, a na billboarde, agencije i oglašavanje na društvenim mrežama potrošeno je 23.060. Listi Akcije mladih koju ona predvodi za Vijeće nije donirano ništa, a na grafičke i tiskarske usluge te sitan inventar iz Iverpana potrošena su 802 eura.

Denisu Vukorepi kroz tri donacije stiglo je 10.500 eura, a na promociju njega kao kandidata potrošilo se 29.794 eura. Od predvodi listu HDZ-a za Vijeće kojoj nije donirano ništa, ali potrošilo se 1000 eura na usluge Hrvatske pošte. Nebojši Zeliču stiglo je 185 eura donacija, potrošeno je 503, a listi Možemo koju predvodi za Vijeće donirano je 65 eura. Možemo je ovdje poprilično uložio u kampanju jer na oglašavanje, billboarde i agencije za Zeličevu listu "otišlo" je 41.795 eura.

I u Splitu šest je kandidata za gradonačelnika, dok se za Vijeće bori devet lista. Donacije nisu pod Marjanom bile izdašne jer kandidatima Franku Kelamu, Željku Kerumu, Marini Kovačević i Davoru Matijeviću nije stiglo ništa. Što se listi koje predvode tiče, ona Mostova koju vodi Kelam dobila je 500 eura (na billboarde je potrošeno 2330 eura), onoj kandidacijske grupe birača koju predvodi M. Kovačević nije stiglo ništa (potrošeno je 4981), baš kao niti onoj SDP-ovoj koju predvodi Matijević (potrošeno je 10.696). Matijević je još kao kandidat za gradonačelnika potrošio i 12.324 na usluge agencija i grafičke te tiskarske usluge, dok je Željku Kerumu, kao kandidatu, trošak 6721 euro, i to za usluge Studentskog servisa, a listi HGS-a koju predvodi trošak je 7040 (grafičke i tiskarske usluge te oglašavanje).

Potrošili 25 eura

Ivici Puljku donirano je 18.951 kroz 40 donacija, a potrošeno 36.969 na društvene mreže, oglašavanje, billboarde i bankarske usluge, dok je na listi Centra koju predvodi za Vijeće donirano 10.000 kroz dvije donacije, a potrošeno 7923 na oglašavanje i "ostale troškove". Tomislavu Šuti donirano je 10.100 eura kao kandidatu, a potrošeno 19.673, dok je lista HDZ-a koju predvodi dobila 450 eura, a na billboarde potrošila 20.029.

U Osijeku, gdje su četiri kandidata za gradonačelnika i osam listi za Vijeće, donacije je dobio samo Ivan Radić i HDZ-ova lista koju predvodi. Zlatko Ahić potrošio je 3325 eura na promociju liste DOMiNO-a koju predvodi, Domagoj Bedeković kao kandidat je prijavio trošak kampanje od 5287 te trošak liste HDSSB-HSS od 4078 eura, dok je Vjeran Marijašević kao kandidat potrošio 22.408 eura, a za promociju liste SDP-Možemo, na čijem je čelu, "otišlo" je 25 eura za bankarske usluge i "ostale troškove". Ivanu Radiću donirano je 34.300 eura (potrošeno 13.724 na gorivo, bankarske usluge, billboarde, društvene mreže), dok je lista HDZ-a koju predvodi dobila 11.390 (potrošeno 996 na najam prostora i billboarde).

>> FOTOGALERIJA Zapanjujući stan u centru Zagreba: Ima ukrasne štukature, kamin... Evo za koliko se prodaje

1/18

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja