Đaci zbog nastavnika ne vole fiziku
Djeca u dobi od deset godina imaju najpozitivnija stajališta o STEM zanimanjima te nakon toga polako gube interes za njih
Komentari 4
Uh još jedna analiza školstva. Kada će se više krenuti s konkretnim koracima u promjenama u školstvu i nastavi? Svi su se uljuškali u teoriziranje i što bi bilo kad bi bilo. Evo nekoliko stvari koje bi trebalo napraviti dai da bi se postigli povoljniji uvjeti u školstvu Ministarstvo Potrebno je promijeniti i pomladiti kadar u samom ministarstvu školstva kako bi se "zastarjeli" kadar iz prošlog sustava više uklonio i krenulo u korak s vremenom. Prilikom upošljavanja novog kadra u ministarstvu treba voditi računa da isti imaju minimalno 5 godina u radu s djecom i na poslovima nastavnika, a ne da se dogodi da posao dobije npr. veterniar bez ijednog dana rada s djecom. Bit ću pristojan i neću reći kako bi takav tretirao djecu. Ravnatelji u školama Drugi važan korak je uvesti reda među ravnateljima u školama. Trenutno je situacija totalno poražavajuća. Imamo stare ravnatelje koji su nezainteresirani za bilo kakve promjene već samo čekaju mirovinu na tom radnom mjestu zbog prosjeka za mirovinu?! Prilikom izbora ravnatelja uvesti predstavljanje plana i programa i vrijeme ralizacije pojedinih projekata. Isto tako omogućiti raniji reizbor ravnatelja ukoliko trenutni nije ništa napravio od prestavljenog programa. Učitelji i nastavnici Svakom učitelju i nastavniku dodjeliti novčana sredstva za edukaciju za koju se sami odluče i koje ih zanima. Dosadašnje edukacije organizirane od strane inistarstva su čisti promašaj jer se previše toretiziralo, pokušavalo prodavati svoje knjige i najvažnije od svega nije se ništa saznalo novoga i primjenjivog u praksi u radu s djecom. Razredni odjeli Uvesti reda u razrednom odjelu jer se trenutno redovito događa da zboj jedno-dvoje djece nastava ne može normalno održati jer se učitelji cijeli sat bore s neposluhom i neodgojom a ostatak razreda je zakinut za normalan rad i učenje. Problematične učenike sankcionirati na vrijeme a ne čekati nekoliko godina za neku disciplinsku mjeru. Prestati voditi praksu izjednačavanja djece u razredu. Nisu sva djeca ista, neka su naprednija a neka nisu. Neka su kreativnija a neka nisu. Naprednijoj djeci omogućiti daljnji razvoj kroz dodatnu nastavu i edukaciju. Ma ima toga toliko za promijeniti uz minimalni trošak a uz ogromne pozitivne rezultate. Samo problem je u kadru u ministarstvu i u ravnateljima škole. Imamo dovoljno pametne i napredne djece ali zbog školovanja u starom sustavu i bez volje za dodatnom edukacijom "upravljačka" garnitura ih koči.
Moje iskustvo: zbog nepravedne loše ocjene iz fizike u osnovnoj školi taj mi se predmet ogadio. U gimnaziji sam imala profesoricu koja je radila emisije za školsku Tv i fizika mi je postala najlakši predmet. Rezultat: završila sam fakultet kojemu je fizika u temelju. Učenik koji je imao kroz osnovnu i srednju školu stalno 2 iz matematike, uz adekvatnu poduku (moju) završio je PMF jer ga je interesirala informatika. Što sve dokazuje da uz dobrog učitelja nikada nije kasno i da je temljni problem u učiteljima. Naravno, ako učenik ima interesa za STEM područja. A zašto curice u tome zaostaju? Pa već je odavno poznata činjenica da žene imaju mozak jači za jezične vještine, pa u skladu s time i biraju svoje profesije.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Tehnički odgoj je prije bio 2 sata tjedno, a već dugi niz godina je 1 sat tjedno. Logičnije je da ga ima 3 sata tjedno pošto je tehnike oko nas sve više.